ei kai kummia voi velvoittaa kauhean suuriin uhrauksiin

  • Viestiketjun aloittaja minä taas täällä
  • Ensimmäinen viesti
minä taas täällä
ystävä soitti äsken, on lähdössä rodokselle kun koulut loppuu miehensä ja lapsen lapsensa kanssa. he eivät ole mitenkään hyvätuloista porukkaa, mutta säästämällä ovat saaneet itselleen kolmen viikon matkan, ja sille 10 vuotiaalle lapsen lapselleen. nyt heidän kummilapsensa äiti oli soittanut, että ottakaa meidän heli (nimi muutettu) mukaan. ystäväni oli sanonut, että voihan he ottaakin, mutta ei heillä ole varaa alkaa maksamaan kummilapsen reissua. että kyllä he ruuat ja sellaiset välttämättömät voi kustantaa, mutta matkat ja asumisen joutuisivat vanhemmat kustantamaan. ja että heidän lapsen lapsensa olkoon ilmari(tääkin siis muutettu), on säästänyt itse itselleen rahaa jolla voi ostella matkamuistoja yms. sieltä oli sitten tullut paksua tekstiä tämän kummi tytön äitiltä, että onpa vara ottaa se lapsen lapsi mukaan, mutta ei kummilastaan, ja että hän ei ainakaan ala maksamaan, koska kummi vois joskus tällaisen kummilapselleen kuulema järjestää ja että pihi on vaan, eikä halua lapsele iloa suoda. ja että olishan siitä ollu seuraa ilmarillekin. lopputulos oli se että tää kummityttö ei sitten lähde matkalle.
 
:/

Odotan kauhulla miten meidän sitten käy, kun on rahaa säästetty Vietnamin matkaa varten, että täytyykö se kummityttökin sinne ottaa?

No juu, väärinhän tuo on. Ja ihmetyttää se, että jotkut luulee rahan kasvavan puissa, ja sitä riittävän sitten kaikilla...
 
Mun mielestä on oikeus siihen, että ottaa vaan sen lapsen lapsen mukaan. Jos tilanne olisi mun kohdalla, niin lähempää sukulaista mä sen lapsen lapsen kanssa olisin kun kummi-tytön kuitenkin.

Aika paksuu tekstiä tosiaan tullut kummi-tytön äidiltä. :eek:
Ja vielä kun toiset ovat säästämällä säästäneet rahaa matkaa varten.
 
Herramunjee!!! Mie en kehtais maksattaa kummeilla ees särkänniemen reissua, tunkisin rahaa mukaan ja olisin vaan onnellinen että saa viettää siellä aikaa kummien kanssa!! Ihn kauheeta, jo hyväksikäytön makua! :$
 
Ei tsiisus sentään :eek: mulla ei tulis mieleenkään pyytää kummeja maksaa tollasella reissulla edes ruokia yms. Jos joskus mun pojat menis kummin mukaan tollaselle reissulle,ni kyl ite kaikki kulut maksettais. Eri asia jos mun äidin kanssa menevät jonnekin, mummi kun on sellanen,et käyttää rahansa mielummin lapsenlapsiinsa ja tietää ettei mulla oo varaa mitää tollasia elämyksiä jätkille tarjota,mut et kummien pitäis kustantaa? ei vaan mee mulla perille..
 
Mitä idiootteja maailma päällään kantaa, anteeks vaan! Ei kummi ole velvollinen edes ottamaan lasta matkalle mukaan, mä en ainakaan ottaisi vain sillä perusteella et on kummi. Ei kummi ole velvollinen edes muistamaan synttäreillä jne. jos ei halua.... <br><br>
 
Mä olisin onnellinen, jos joku meidän lapsen kummeista pyytäisi lapsen mukaan, mutta en ollenkaan olettaisi häntä pistämään missään määrin omia rahoja siihen, vaan tottaikai maksettaisiin sekä lapsen matkan, että ruoat ja kaiken muun. Se että ottaisi muksun mukaan olisi jo tosi iso uhraus :eek:

Ihan oikeasti en edes ole tullut sellaista ajatelleksikaan, että kummit ottasi yhtään mihinkään mukaan, vielä ei ainakaan kukaan ole mihinkään kutsunut. On ihanaa jos kummit edes joskus kylässä kävisivät (toiset käy harvoin ja toiset ei koskaan).
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:37 JabbaTheHut kirjoitti:
Herramunjee!!! Mie en kehtais maksattaa kummeilla ees särkänniemen reissua, tunkisin rahaa mukaan ja olisin vaan onnellinen että saa viettää siellä aikaa kummien kanssa!! Ihn kauheeta, jo hyväksikäytön makua! :$
Peesi tähän.
 
Minä en kyllä matkaan ees lasta työntäis rahojenkaan kans; täytyis olla kyllä jo tosi läheiset kummit kyseessä!
Tuskin kukaan kaipaa ylimäärästä huolehdittavaa omalle lomamatkalleen.

Tätini aina kiehui ku siskonsa (siis mun toinen täti) tapasi työntää lapsensa heidän lomareissuille! Kahdestaan miehensä kans ois halunnu rentoutua, vaan joutu sitte passaamaan lauman lapsia siinä sitte...
Oppivat kyllä sitte jossain vaiheessa olemaan hiljaa siitä että milloin ovat lomalle lähdössä... :\|
 
Onpas ollut kummilapsen äidillä pokkaa.

Kyllä mulla on ollut periaatteena että kun itse olen lapseni tehnyt, niin ihan itse myös lapseni elon kustannan. Niin huvissa kuin arjessakin...

Eikä tulis kyllä ikinä mieleenkään vaatia jotain maksamaan etelämatkaa!

Sitäpaitsi varmaan haluisin itse maksaa, vaikka kummi tarjoutuisikin. Ihan periaatteesta... =)
 

Yhteistyössä