Ei kai kukaan ole oikeasti sitä mieltä, että hyvän äidin pitää onnistua estämään lapsen kaikki tapaturmat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Minun 1 v. 2 kk ikäiselläni oli poskessa punainen jälki, kun kompastui leikkipuistossa jalkoihinsa, ja poski osui maahan.

Lapsi ei vielä täysin tukevasti kävele, ja opettelee juuri juoksemista. Olin lapsen lähellä, noin 2 metrin päässä mutta en mitenkään ehtinyt estää kaatumista. Minun olisi kuitenkin kaverini mielestä pitänyt, hyvä äiti kuulemma on tarpeeksi vikkelä estääkseen lapsensa tapaturmat.

Minusta ihan naurettavaa. Ei mitenkään voi kaikkia estää, vaikka olisi silmät selässäkin. Eipä olla väleissä kaverin kanssa nyt ainakaan vähään aikaan.:-/

Jestas, no ei sellaiseen pysty. Ei millään.
Kyllähän niistä aina huono omatunto tulee mutta ei voi kuplamuoviin lasta laittaa..vaikka joskus olis ainakin meidän muksuille tarpeen :D

Mun isä on sitä mieltä, että lapsi ei saa koskaan loukata itseään millään tavalla ja se on aina äidin syy, jos ei ole vahtinut lasta tarpeeksi hyvin. Mutta minä, joka elän siis ihan tällä vuosituhannella, ajattelen näin: lapsen pitääkin loukata itseään. Muuten lapselle ei koskaan kehity sellainen ajatus, että on olemassa vaaroja ja että hänen pitää toimia tietyllä tavalla, ettei satu. Ei meidän tietenkään pidä altistaa lasta todellisille vaaroille, esim. putoamisille korkealta tai hukkumiselle, mutta se tekee vaan hyvää, kun hiukan jonnekin muksahtelee.

Kesä on hyvä esimerkki siitä, että lasta ei voi estää loukkaamasta, ellei pidä sitä sisällä pumpulissa koko ajan. Ainakin meidän 5-vuotias aloittaa sortsikauden sillä, että polvet on viikon sisällä ruvella. Kaipa se joskus sitten oppii.... :D

Juu, juu! Sun täytyy syöksyä kun taapero alkaa kallistumaan. Ja mielellään mahalasku, jotta taapero laskeutuu selällesi pehmeästi.
Sun täytyy myös maistaa jokaikinen kivi/tavara/esine ensin myrkytysvaaran/tapaturman vuoksi, minkä taapero meinaa laittaa suuhun.
Äidin täytyy myös kantaa taaperoa rappusissa, tai asentaa vähintään pehmeän liukumäen jotta taapero pääsee itse alas rappuset.
Taaperoa täytyy myös ruokkia ainakin kolmivuotiaaseen asti, ettei lusikka kolise hampaisiin. Ja ennen kaikkea ettei ruoka eksy korvaan, nenään, poskeen.
:whistle: :saint:

Usko pois näin meilläkin. *muistelee kuinka miniepeli tupsahti yläkerrasta miniauto suussa* :D

mun mies olettaa että pitäis pystyä ennakoimaan ja estämään ym.

jos päivällä käynyt jotain kotona/ulkona kun hän on töissä niin saakutin moinen huuto minulle kun en ole lasta katsonut :(

Tänään sain huudot kun itikka oli pistänyt poikaa jalkaan, poika ei sitä kyllä valittanut ym. mutta mies huomasi punaisen jäljen.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mun mies olettaa että pitäis pystyä ennakoimaan ja estämään ym.

jos päivällä käynyt jotain kotona/ulkona kun hän on töissä niin saakutin moinen huuto minulle kun en ole lasta katsonut :(

Tänään sain huudot kun itikka oli pistänyt poikaa jalkaan, poika ei sitä kyllä valittanut ym. mutta mies huomasi punaisen jäljen.

Sulla on yhtä sairas mies kuin mitä mun isä on :( .

Yhteistyössä