Ei kai koskaan naimisiin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Muuten mulla ei ole kommentoitavaa, mutta silmiin pisti ap:n aloitus viestistä että haluaa naimisiin koska ajattelee vanhoillisesti, naimisiin kun on lapsikin. Ja kuitenkin on valmis etsimään jonkun muun miehen kuin lapsensa isän, päästäkseen naimisiin.. Eli ajatus ei siis ole se että vakaumuksen mukaan haluais olla lapsensa isän kanssa naimisissa jotta olisi eheä perhe, vaan riittää että olis naimisissa kun on se lapsikin?!?

Luepa ketjua ennen kuin kommentoit tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Melkoisen itsesäälissä rypevältä alkaa ap:n jutut kuulostamaan.

No niin ryvenkin itsesäälissä! Anteeksi vain, mutta tämä on mulle iso juttu. josta en voi puhua kenellekään. Koska en voi mustamaalata miestä kavereille juoruamalla. Ne kuitenkin ikään kuin asettuisivat jomman kumman puolelle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Merengue:
Tuo hääohjelmien seuraaminen sydän syrjällään kuulosti miehesi kannalta huolestuttavalle. Ehkä miettiikin, että mikä sirkus häistänne tulisi. Ja teillähän on vasta noin pieni lapsi. Onhan sekin ruljanssi jo vienyt energiaa varmasti.

Edelleen, en halua isoja häitä. MUTTA MIES HALUAISI. Omien sanojensa mukaan.

Ai jaha. Toi taas kuulostaa huolestuttavalta sun kannalta. Mutta jospa haluaa niin isot häät, että toivoo lapsen jo olevan vähän isompi käytännön järkkäilyjen takia.
Tuli kyllä sellainenkin mieleen, ettei niitä kosijoita varmaankaan jonokisi asti ole, kun 1-vuotias kainalossa olet markkinoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Muuten mulla ei ole kommentoitavaa, mutta silmiin pisti ap:n aloitus viestistä että haluaa naimisiin koska ajattelee vanhoillisesti, naimisiin kun on lapsikin. Ja kuitenkin on valmis etsimään jonkun muun miehen kuin lapsensa isän, päästäkseen naimisiin.. Eli ajatus ei siis ole se että vakaumuksen mukaan haluais olla lapsensa isän kanssa naimisissa jotta olisi eheä perhe, vaan riittää että olis naimisissa kun on se lapsikin?!?

Luepa ketjua ennen kuin kommentoit tuollaista.

Samat sanat...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No mitä se sinun miehesi sanoo miksei halua naimisiin kihloista huolimatta? Jos hänellekin avioliitto on tärkeä?

En ole kysynyt... Kun hän vaihtaa heti puheenaihetta jos kaveritkin kyselevöt häistä. Vaivaantuneena. Sen hän on aikanaan sanonut, että miesten tehtävä on hoitaa nämä kosimis- ja hääpäivän päättämisutut. Sen hyväksyin, kun hänen kanssaan kihlauduin. Enkä sitä vastaan herkästi riko. Vasta sitten, kun olen valmis eroon, jos mies ei ala haluamaan avioliittoa...

Jos ihan totta puhutaan, kyllä muakin sun tilanteessa huolestuttaisi. Kyllä mä suosittelisin vaan puhumaan hänelle kerran ihan suoraan, ilman syytöksiä tai turhaa tunnelatausta..

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No mitä se sinun miehesi sanoo miksei halua naimisiin kihloista huolimatta? Jos hänellekin avioliitto on tärkeä?

En ole kysynyt... Kun hän vaihtaa heti puheenaihetta jos kaveritkin kyselevöt häistä. Vaivaantuneena. Sen hän on aikanaan sanonut, että miesten tehtävä on hoitaa nämä kosimis- ja hääpäivän päättämisutut. Sen hyväksyin, kun hänen kanssaan kihlauduin. Enkä sitä vastaan herkästi riko. Vasta sitten, kun olen valmis eroon, jos mies ei ala haluamaan avioliittoa...

Jos ihan totta puhutaan, kyllä muakin sun tilanteessa huolestuttaisi. Kyllä mä suosittelisin vaan puhumaan hänelle kerran ihan suoraan, ilman syytöksiä tai turhaa tunnelatausta..

Juuri näin.

Tämän jälkeen voit miettiä sitä eroamista, jos vastaus ei ollut miellyttävä. Jos olette kihloissa, ei tuon pitäisi olla noin vaikeaa..

Tuo hääohjelmien seuraaminen sydän syrjällään kuulosti miehesi kannalta huolestuttavalle. Ehkä miettiikin, että mikä sirkus häistänne tulisi. Ja teillähän on vasta noin pieni lapsi. Onhan sekin ruljanssi jo vienyt energiaa varmasti.

Ai jaha. Toi taas kuulostaa huolestuttavalta sun kannalta. Mutta jospa haluaa niin isot häät, että toivoo lapsen jo olevan vähän isompi käytännön järkkäilyjen takia.
Tuli kyllä sellainenkin mieleen, ettei niitä kosijoita varmaankaan jonokisi asti ole, kun 1-vuotias kainalossa olet markkinoilla.

En tiedä kosijoista 1 -vuotiaan yh:na. Mutta sen tiedän, että ei se minua tosissaan rakastava ihminen löydy ainakaan, jos olen parisuhteessa... Pettämään ja ympärilleni vilkuilemaan en varattuna alkaisi.

En tiedä kosijoista 1 -vuotiaan yh:na. Mutta sen tiedän, että ei se minua tosissaan rakastava ihminen löydy ainakaan, jos olen parisuhteessa... Pettämään ja ympärilleni vilkuilemaan en varattuna alkaisi.

Kysy mieheltä rakastaako sua ihan tosissaan?

Jos on myöntävä vastaus mitä luultavasti on, niin sano, että muistaako niitä aikoja kun menitte kihloihin ja puhui avioliitosta jne, niin oiskohan aika lunastaa avioliittolupauksensa? Olet asiaa miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että haluaisit naimisiin. Ja piste.

Ei tarvi ainakaan miettiä mitä mies miettii, kun on suorat kysymykset. Jos on epävarma avioliitosta, niin kysy miksi on? Eikö rakastakaan tosissaan? Eikö haluakaan olla loppuelämää yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja heillo:

Jos on myöntävä vastaus mitä luultavasti on, niin sano, että muistaako niitä aikoja kun menitte kihloihin ja puhui avioliitosta jne, niin oiskohan aika lunastaa avioliittolupauksensa? Olet asiaa miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että haluaisit naimisiin. Ja piste.

Ei tarvi ainakaan miettiä mitä mies miettii, kun on suorat kysymykset. Jos on epävarma avioliitosta, niin kysy miksi on? Eikö rakastakaan tosissaan? Eikö haluakaan olla loppuelämää yhdessä?

Puit muuten juuri sanoiksi aika rakentavan suhtautumistavan asiaan...

Tulee mieleen, että millainen parisuhteenne viime aikoina on ollut. Onko siinä hellyyttä, rakkautta, yhteen hiileen puhaltamista, ystävyyttä jne.
Jos on, kyllä mieskin jossain vaiheessa on valmis avioliittoon.

Jos suhde on muuttunut kyräileväksi ja tuo hääpainostus on voimakasta, voi olla että mies ei koe oloaan suhteessa hyväksi?

Alkuperäinen kirjoittaja heillo:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tulee mieleen, että millainen parisuhteenne viime aikoina on ollut. Onko siinä hellyyttä, rakkautta, yhteen hiileen puhaltamista, ystävyyttä jne.
Jos on, kyllä mieskin jossain vaiheessa on valmis avioliittoon.

Jos suhde on muuttunut kyräileväksi ja tuo hääpainostus on voimakasta, voi olla että mies ei koe oloaan suhteessa hyväksi?

Ei olla puhuttu häistä. Suhde on hyvä, tosin on meilläkin riitamme. Mutta toveruus on vahvana läsnä, seksiä ja hellyttäkin riittää. Pääasiassa kyllä keskitymme miehen toiveisiin ja tarpeisiin ja elämme hänen ehdoillaan. Mutta ei se ole minua häirinnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja true love waits:
Miehiä ajaa avioliittoon seksuaalivietti. Jos mies saa haluamansa ilman avioliittoa, motivaatio naimisiin menemiseen on pieni.

Jos sen sijaan seksielämän aloittaminen tapahtuisi hääyönä, aika moni mies yllättäen osaisi ihan itsekin kosia tyttöystäväänsä ihan itse, ilman vuosikausien väsytystaistelua ja maanittelua.
**
En mä miehistä tiedä, mutta kuka nainen muka haluaa ottaa sian säkissä, tai pihdata hääyöhön asti? :snotty:

Koskaan en oo pihdannut, kolmesti on kosittu, kahdesti oon vastannut myöntävästi, kerran päässyt "alttarille" asti.

**

Kai siihen mieheen voi muutenkin tutustua kuin sängyssä vehtaamalla. Kyllä sika on sika, sängyssä ja sen ulkopuolella. Ei kai sitä nylkyttämällä voi diagnosoida?

Ja mitä tulee pihtaamiseen, kyllähän hyvää odottaa. Ja jos nuorena naimisiin menee, aikaa seksin harrastamiseen lienee riittävästi... 50 vuotta, 60 vuottakin, jos nuorena naimisiin menee.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Mutta miks mennä kihloihin jos ei aio naimisiin????
Tää ei ymmärrä...

Voihan sitä sitoutua toiseen ilman että on virallisesti naimissa. Mulle ainakin kihlaus merkitsee samaa kun oltais naimissa. Naimisiin voidaan mennä sitten joskus kun on aikaa ja rahaa, jos jaksetaan. Ei hirveesti kyl kiinnosta järkätä mitää isoja häitä... Mut joo, kyl mä voisin mennä naimisiin vaikka maistraatissa ilman juhlia, mut mies ei ainakaan vielä halua...

Se että pitää sormusta kädessä, meinaa samaa kuin olis naimisissa? Ok, jos se siltä tuntuu... Mulle se on ihan sama pitääkö ihmiset sormuksia vai ei, sormus on vaan sormus. Mutta nimenomaan tuossa aiemmin viitattiin tähän sanaan "kihlaus", joka merkitsee avioliittolupausta. Ja avioliitto on todellakin aivan jotain muuta kuin sormus ja hienot juhlat. Se on mulle ainakin elinikäinen lupaus ja sitoutuminen, ja se tuo mulle turvallisen ja lämpimän olon, ja tekee meistä ihan oikean perheen. Se on lopullinen sinetti sille, että haluaa jakaa kaiken toisen ihmisen kanssa. Sielun sydämen, elämän. Omaisuuden ym. tietty kanssa. ja ne hyvät ja huonot päivät.... Siis ihan kaiken ja syvimmiten. Siis siltä musta tuntuu ja tarkoittaa kun mennään naimisiin. Ok jos se merkitsee jollekin vaan paperinpalaa...

:laugh: Alkoi huvittamaan tuo oma paasaus, meinaan kuulostan joltain uskovaiselta? Sattumoisin tuo teksti tulee vielä ateistin päästä, ja meille ei papin siunaamia kirkkohäitä ole tiedossa.

Se että pitää sormusta kädessä, meinaa samaa kuin olis naimisissa? Ok, jos se siltä tuntuu... Mulle se on ihan sama pitääkö ihmiset sormuksia vai ei, sormus on vaan sormus. Mutta nimenomaan tuossa aiemmin viitattiin tähän sanaan "kihlaus", joka merkitsee avioliittolupausta. Ja avioliitto on todellakin aivan jotain muuta kuin sormus ja hienot juhlat. Se on mulle ainakin elinikäinen lupaus ja sitoutuminen, ja se tuo mulle turvallisen ja lämpimän olon, ja tekee meistä ihan oikean perheen. Se on lopullinen sinetti sille, että haluaa jakaa kaiken toisen ihmisen kanssa. Sielun sydämen, elämän. Omaisuuden ym. tietty kanssa. ja ne hyvät ja huonot päivät.... Siis ihan kaiken ja syvimmiten. Siis siltä musta tuntuu ja tarkoittaa kun mennään naimisiin. Ok jos se merkitsee jollekin vaan paperinpalaa...

:laugh: Alkoi huvittamaan tuo oma paasaus, meinaan kuulostan joltain uskovaiselta? Sattumoisin tuo teksti tulee vielä ateistin päästä, ja meille ei papin siunaamia kirkkohäitä ole tiedossa.[/quote]

Sellaista se on; monelle avioliitto todellakin merkitsee paljon. Myös tiedostamattomalla tunnetasolla... Olen yksi heistä.

Alkuperäinen kirjoittaja true love waits:
Kai siihen mieheen voi muutenkin tutustua kuin sängyssä vehtaamalla. Kyllä sika on sika, sängyssä ja sen ulkopuolella. Ei kai sitä nylkyttämällä voi diagnosoida?

Ja mitä tulee pihtaamiseen, kyllähän hyvää odottaa. Ja jos nuorena naimisiin menee, aikaa seksin harrastamiseen lienee riittävästi... 50 vuotta, 60 vuottakin, jos nuorena naimisiin menee.. :)

Kaikki eivät halua mennä naimisiin sen ekan ja ainoan seksikumppanin kanssa. Keskustelu, ajanvietto yhdessä jne eivät kerro mitään miehen elimen koosta ja seksitaidoista/mieltymyksistä - ja näillä asioilla ON merkitystä monelle. Seksi kun on yleensä jonkinmoisessa roolissa aikuisten ihmisten parisuhteissa, ja moni jopa tykkää siitä :)

Se, ettei säästä itseään avioliittoon asti vaan harrastaa seksiä seurustelusuhteessa ei suinkaan tarkoita sitä, etteikö kumppaniin tutustuttaisi myös sängyn ulkopuolella.

Jos mulla olisi ollut vain yksi kumppani, jos olisin päätynyt naimisiin ekan poikaystäväni kanssa (joka oli kaikin puolin kiva ja hyvä kundi, ei siinä mitään) niin se olisi mun mielestä jokseenkin surullista, eikä suinkaan ihanaa. Paljon olisi jäänyt kokematta, paljon sellaista jonka olen ehdottomasti halunnut kokea.

Eihän se papin aamen onnelista loppuelämää takaa.
Mutta sen haluan sanoa, ettei me oltais miehen kanssa naimisissa, eikä varmasti koskaan mentäiskään jos olisin hänen huolekseen asian jättänyt. Molemmat haluttiin "virallistaa" liittomme naimisiin menolla ja puhuimme paljon siitä, millaiset häät haluaisimme. Totesimme että paras ratkaisu meille on mennä maistraatissa vihille kaikessa hiljaisuudessa.
Jonkin aikaa keskustelujen jälkeen kosin miestäni. Sitten menin maistraattiin ja tehtiin esteiden tutkinta, minkä jälkeen varasin ajan vihkimiseen. Eli järjestin itse kaiken. Jotkut miehet ei vaan saa aikaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Jonkin aikaa keskustelujen jälkeen kosin miestäni. Sitten menin maistraattiin ja tehtiin esteiden tutkinta, minkä jälkeen varasin ajan vihkimiseen. Eli järjestin itse kaiken. Jotkut miehet ei vaan saa aikaiseksi.

Totta!
Mun vanhemmilla on vissiin huomenna 34 v hääpäivä, ja isäni edelleen muistelee sitä kohtalokasta Savonlinnan reissua joskus kesällä 1974 kun äitini "sattumalta" kävelytti häntä kultasepänliikkeen ohi niin monta kertaa, että faija ymmärsi kosia ja ostaa kihlat :D

Yhteistyössä