Ei jumalauta minkä mies teki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minä ainakin sain aloittajan viesteistä sen verran tolkkua, että on muuttamassa miehen kanssa toiselle paikkakunnalle, missä mies on töissä. Mies siis asuu jo ap:n kanssa, mutta tällä hetkellä ollut jollain tutulla majoituksessa tuolla toisella paikkakunnalla. Täällä vaan pitää tosissaan vääntää rautalangasta ja sittenkään ei puolet porukasta vaan tajua. Saati jos teksti on vähän epäselvää.
Ja miestä ei siis kiinnosta auttaa muuttohommissa ja se rassaa ap:ta. Kyllä muakin tollanen ottais päähän ja kysyisin mieheltä haluuko se oikeasti muuttaa ja asua vielä yhdessä. Oliko se mies jo alusta asti tuollainen vai oliko innolla muuttamassa eri paikkakunnalle teidän kanssa? Jos on nyt yksin asuessa (tai joo vissiin jonkun nurkissa, mutta ilman perhettään kuitenkin) viehättynyt vapaudestaan ja nyt sitten sitä jotenkin ahdistaa palata perhe-elämään. Toivottavasti ei olis mitään tämmöistä. Koittaisin ihan rauhallisesti ja asiallisesti keskustella sen miehen kanssa, mitä se oikeasti haluaa, vai onko se muuten vaan laiska.

Siis mies on semmoinen draaman lietsoja jottei tosiakaan, aina kun on mahdollisuus niin pitää pistää tikkuja rattaisiin ja sitten onkin taas kuin muulta planeetalta jonkun ajan kuluttua kun tilanne on lauennut käsiin, hermot mennyt ja huudettu ja itketty ja sovittu... Käy aikalailla voimille tässä kaiken ohessa, kyllä sitä jaksaa ottaa asiat vähän rennommin jos ei olisi koko ajan muutakin puuhaa ja asioita tehtävänä. Eli olen aika loppu tällä hetkellä kun on ollut niin paljon velvollisuuksia ja asioita on pitänyt saada eteenpäin. Ihan kuin olisi pikku juttu muuttaa toiseen kaupunkiin ja opetella siellä elämään uusine kuvioineen. Pikkasen ressaa! Kiitos sulle vieras. kutakuinkin ymmärsit asiani!

Ymmrätävät asiat hitusen toisella tavalla, eikä tarvitse niitä ratakiskosta vääntää ;).

Ehkä ystäväsi ovat oppineet ymmärtämään sinua? Tai kerrot heille "vähän" selkeämmin itse ongelman. Koska näistä sinun viesteistä ei kyllä saa mitään selkoa.

Oletko ihan suomalainen? Maahanmuuttajalta ymmärtäis tämän vähän kryptisen tekstin, mutta suomalaiselta en.

Ja siis olen stressistä saanut hirvittäviä oireita fyysisestikkin, tiedättekö ne päänsäryt, pahoinvoinnit, huimaukset, sydämen tykytykset yms. vielä ihottumakin.. Sain burn outin reilu vuosi sitten, ei ihmistä voi koetella tällai. Hän tietää kyllä miten voin ja en voi mutta ei osaa yhtään olla empaattinen silloin iun on kauhein stressi ja muutosten aika.

No, voit kuule uskoa, että ei tuollainen vätys ihan heti muuta. Jos jatkat vätyksen kanssa, niin älä ikinä luota asioita pelkästään tuon varaan. Ja tarkasta aina asiat, mitkä vätyksen on pitänyt hoitaa. Ettei tule pahoja yllätyksiä.

Voi elämä taas mikä ketju! Kas kun ei kukaan ole vielä ihmetellyt, miksi ihmeessä miehellä on visa electron.:D Kyllä minä tuosta aloituksesta kyllä ihan käsitin ap:n ongelman, vaikka muutama yksityiskohta jäikin pimentoon.

Jaksamisia vaan ap:lle.

tänks.
Ei ihme ettei miehes vastaile viesteihin ym. Sori, ehkä sinulla on vain nyt joku tilanne päällä, mutta herttinen että vaikutat rasittavalta ihmiseltä.

Ihanaa <3 tottakai olen rasittava kun olen "tehopakkaus". Kävivin varmaan sinun hermoille jos pariskunta oltaisiin, joutuisit raukka joskus kuulemaan vittuilua siitä että sunkin on tehtävä asioita. Ymmärrän kyllä, että ottaisit sen raskaasti kun olet tottunut saamaan kaiken aina valmiiksi <3

[QUOTE="Sirkkeli";28387920]No, voit kuule uskoa, että ei tuollainen vätys ihan heti muuta. Jos jatkat vätyksen kanssa, niin älä ikinä luota asioita pelkästään tuon varaan. Ja tarkasta aina asiat, mitkä vätyksen on pitänyt hoitaa. Ettei tule pahoja yllätyksiä.[/QUOTE]

Älä nyt, oon yrittänyt uskoa jo reilu kolme vuotta :D Siis olen kyllä voimakastahtoinen ja kunnianhimoinen ja jaksan ihmsiiä tsempata ja työntää eteenpäin ja nostella niitä montuista, mutta hitto kun ei nyt just jaksais. On ystäviä auttamassa muutossa, olen kaikki itse kutsunut. Ja ne tietää miten tuo miekkonen on osallistunut, että... Noh, katsotaan miten muuttaessa käy ja mitä saa keltäkin kuulla, paree pistää hihat heilumaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28387950:
Voi elämä taas mikä ketju! Kas kun ei kukaan ole vielä ihmetellyt, miksi ihmeessä miehellä on visa electron.:D Kyllä minä tuosta aloituksesta kyllä ihan käsitin ap:n ongelman, vaikka muutama yksityiskohta jäikin pimentoon.

Kiiiiiitos sinulle <3 Onhan se asiansa jo ryssinyt ajat sittene ennen minua, olen kaiketi ottanut siitä "projetkin" joka pitää pelastaa ja saada raiteilleen.. Kyllä minä vähän aikaa vielä jaksan, mut voi olla että siihen tulee loppu pian jos tää jatkuu tämmöisenä.

Kävivin varmaan sinun hermoille jos pariskunta oltaisiin, joutuisit raukka joskus kuulemaan vittuilua siitä että sunkin on tehtävä asioita.

Aivan varmasti kävisit. Onneksi tuollainen suhde olisi aivan mahdoton koska itse en sietäisi sekuntiakaan tuollaista v*ttuilua ja ilkeilyä. Puhumattakaan siitä että kumppani suuttuisi siitä kun hänelle sanoo että en ymmärrä puheestasi mitään, voitko toistaa ja selittää.

Puspus vain, ja hyvää muuttoa. Ja voimia koko perheelle <3

Aivan varmasti kävisit. Onneksi tuollainen suhde olisi aivan mahdoton koska itse en sietäisi sekuntiakaan tuollaista v*ttuilua ja ilkeilyä. Puhumattakaan siitä että kumppani suuttuisi siitä kun hänelle sanoo että en ymmärrä puheestasi mitään, voitko toistaa ja selittää.

Kun on lusikalla annettu sinullekkin niin ei... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28387950:

Ei Visa Electron kerro yhtään mitään siitä, että minkälainen ihminen on näppäilemässä tunnuslukua. Itsellä on sama kortti, ja olen todella tunnollinen hoitamaan asioita. Ja äidilläni on kans, vaikka on hyväpalkkainen ja tunnollinen ihminen.

Meillä on mies se joka enemmän stressaa asioista ja kyllä se itseä välillä ottaa sitten päähän. Siis ihan pikkujuttuja mistä se sitä stressiä ottaa. Minun piti aikanaan etsiä kämppä ja muuttaa toiselle paikkakunnalle kolmessa viikossa ja ihan hyvin se meni. Ei siinä kauheasti valintaa voinut asunnoista tehdä, ekan otin mikä oli sopivan kokoinen ja hintainen. Ja toki helpompi muuttaa kun oli vaan omat kamat ja pari elukkaa. Töitä sain siis toiselta paikkakunnalta ja menin lupautumaan noinkin nopeasti ne aloittamaan. Mutta joo, minä en tosiaan ihan pienestä jaksa stressata, enkä välttämättä isommastakaan. Kotoakin muutin suoraan toiselle paikkakunnalle ja oli vaan kivaa. Mutta silti hoidan ne tarvittavat hommat ihan itse, ja pakkohan se on ollutkin. Ainoastaan muuttopäivinä on tullut sitten kantoapua ja ovat vaan johonkin sinne kämppään ne kamat kantaneet ja itse sieltä sitten niitä siirrellyt yötä myötenkin. Kiva oli kyllä iso sänky yksin kasata, kun on tällanen 50kg naisihminen. Mutta pienellä nokkeluudella kaikesta selviää.

Varmaan mieheni mielestä olen joskus rasittava tapaus, kun en jaksa stressailla sen mukana, kun pitäis joo kotihommia tehdä. No, minusta ne nyt kuuluu elämään ja ne tehdään silloin kun suinkin ehditään. Pääasia että tuolla lapsella on maha täys ja kuiva vaippa ja puhtaat vaatteet. Itse tuo sen sijaan ei saa välttämättä niitä työvuorojaan sovittua, kun mulla olis joku tärkeä meno esim. lääkäriin. Vaikka on sellanen työ, että voi itse vähän niistä päivistä päättää. Kiva se on sitten vauva raahata mukaan johonkin sairaalaan.. Kun ei siihen aikaan aamusta ketään saa lapsenvahdiksi.

taidat olla mieheni sisar/veli niin vaikutatte samanlaisilta :))

[QUOTE="Sirkkeli";28388006]Ei Visa Electron kerro yhtään mitään siitä, että minkälainen ihminen on näppäilemässä tunnuslukua. Itsellä on sama kortti, ja olen todella tunnollinen hoitamaan asioita. Ja äidilläni on kans, vaikka on hyväpalkkainen ja tunnollinen ihminen.[/QUOTE]

Mahtavaa! Olisipa näin meilläkin tuon miehen osalta ;)

[QUOTE="vieras";28388007]Meillä on mies se joka enemmän stressaa asioista ja kyllä se itseä välillä ottaa sitten päähän. Siis ihan pikkujuttuja mistä se sitä stressiä ottaa. Minun piti aikanaan etsiä kämppä ja muuttaa toiselle paikkakunnalle kolmessa viikossa ja ihan hyvin se meni. Ei siinä kauheasti valintaa voinut asunnoista tehdä, ekan otin mikä oli sopivan kokoinen ja hintainen. Ja toki helpompi muuttaa kun oli vaan omat kamat ja pari elukkaa. Töitä sain siis toiselta paikkakunnalta ja menin lupautumaan noinkin nopeasti ne aloittamaan. Mutta joo, minä en tosiaan ihan pienestä jaksa stressata, enkä välttämättä isommastakaan. Kotoakin muutin suoraan toiselle paikkakunnalle ja oli vaan kivaa. Mutta silti hoidan ne tarvittavat hommat ihan itse, ja pakkohan se on ollutkin. Ainoastaan muuttopäivinä on tullut sitten kantoapua ja ovat vaan johonkin sinne kämppään ne kamat kantaneet ja itse sieltä sitten niitä siirrellyt yötä myötenkin. Kiva oli kyllä iso sänky yksin kasata, kun on tällanen 50kg naisihminen. Mutta pienellä nokkeluudella kaikesta selviää.

Varmaan mieheni mielestä olen joskus rasittava tapaus, kun en jaksa stressailla sen mukana, kun pitäis joo kotihommia tehdä. No, minusta ne nyt kuuluu elämään ja ne tehdään silloin kun suinkin ehditään. Pääasia että tuolla lapsella on maha täys ja kuiva vaippa ja puhtaat vaatteet. Itse tuo sen sijaan ei saa välttämättä niitä työvuorojaan sovittua, kun mulla olis joku tärkeä meno esim. lääkäriin. Vaikka on sellanen työ, että voi itse vähän niistä päivistä päättää. Kiva se on sitten vauva raahata mukaan johonkin sairaalaan.. Kun ei siihen aikaan aamusta ketään saa lapsenvahdiksi.[/QUOTE]

Kiitos tarinastasi! Tämä kuulostaa vähän kuin meillä asuisit, en minäkään mistään pienistä stressaa. takana on mm. maksettu reissu minen ei sitten lähdetty kun mies veti herneet neään jostain aivan olemattomasta. Siis esimerkkejä on miljoona vähän isommista asioista mitkä on jäänyt hänen osalta ja osittain muidenkin osalta kun herraa ei huvita. Kyllä se joitakin juttuja hoitaa, tuo on vain niin käsittämätöntä miten hän käyttäytyy kun on sovittu/maksettu jotain/muutto/matka mikä nyt ikinä... Huoh... Ei täälläkään neuvottomaksi koskaan ole joutunut, pettymyksiä senkin edestä nielty.

Yhteistyössä