Ei jumalauta minkä mies teki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aloitin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aloitin

Vieras
Meillä olisi huomenna muutto kaupungista toiseen ja olen tässä itsekseni pakannut koko asunnon ja tehnyt työt ja koulun siinä sivussa kun mie son sillä paikkakunnalla töissä. Olen hoitanut auton ja muuttoavun viime tipalla kun selvisi ettei hän saakkaan kuorma-autoa.. EIlisen päivän yritin soittaa ja viestitellä, että saadaan selvitettyä muutto asioita, että kuormiksen vuorka pitää maksaa pankki- tai luottokortilla vakuutusyhtiön takia, että miehen elctron ei käy. Pitäisi siirtää rahaa minun tilille jossa sitä ei ole kun olen itse joutunut parin kuukauden vuokrat ja laskut maksamaan yksin koska miehellä uusi työ. Lisäksi on flunssa ja mieli ollut maassa muutaman viikon kun on ikävöinyt toista... No hämpä sitten oli illalla töistä päästyään lopettamassa puhelua siten että ei hänellä kai sitten mitään asiaa ollut... Tiuskaisin, että etkö ole saanut mun viestejä missä selvitän asioita muutonkin suhteen ja alkaa ihme ämpyily ja asian kieltäminen ja sanopn, että voi vittu ja tää lyö luurit korvaan!

Mikään asia ei siis selvinnyt, lähetin veistejä uudelleen asioiden suhteen ja hän vaan arvostelee minuu takasin yms. todella loukkavaa! Huomenna pitäisi muuttaa ja minä oon niin poikki! Itkemisestä ja taas tämmöisestä pettymyksestä ja... Mitä helvettiä minä teen?! Lapsi on varmana aika ihmeissän kun ilmoitan että juu, ei se äiti muutakkaan kun vasta eilen piti ja sitä hehkutin!!

Mie en jaksa, yksinkertaisesti!

Mä en tajunnut mikä teillä oli ongelma. Te juttelitte puhelimessa, rupattelitteks niinku ensin niitä näitä ja sitten kun vaihdoit muuttoaiheeseen, niin hän ei enää halunnutkaan jutskata.

Pitkä juttu siitä miten vastuuta pakoillaan, kaiken piti olla muutunut ja nyt pitkään odotetun paikkakunnan vaihdoksen edellä toinen muuttuu aivan mahdottomaksi ja mulla on todellakin voimat loppu tämmöiseen pelleilyyn kun pitäis asioita hoitaa :( pahoittelut epäselvästä viestistä, ketuttaa va itkettää vaan niin suunnattomasti!

Ja mikä muuttostressi sillä nyt on ku kaikki hoitunu tähänkin asti senkin puolesta, mitä nyt itse joudun ajamaan kuorma-autoa mitä en ole ajokoulun jälkeen ajanut kun hän vitkutteli sen auton ja muuttomiesten kanssa... Stressi jos jokin on kyllä täällä ja mitään ei saa takasin ku pahan mielen, en käsitä miten kukaan voi noin vaan tehdä toiselle noin!

Pitkä juttu siitä miten vastuuta pakoillaan, kaiken piti olla muutunut ja nyt pitkään odotetun paikkakunnan vaihdoksen edellä toinen muuttuu aivan mahdottomaksi ja mulla on todellakin voimat loppu tämmöiseen pelleilyyn kun pitäis asioita hoitaa :( pahoittelut epäselvästä viestistä, ketuttaa va itkettää vaan niin suunnattomasti!

Sanoisin kyllä että välttämättä se kommunikaatio-ongelma EI ole miehen päässä. Oletko itse huomannut, että jos joskus hermostut, niin pimahdat silleen että ei kukaan enää, edes sinä itse, saa selvää, mikä on ja mistä kiikastaa?

Se on aika hankala ominaisuus kanssaihmisillesi. Syyttelet heitä jostain tietämättä itsekään mistä ja miksi.

Siis säkö joudut hoitamaan koko perheen muuton alusta loppuun yksinäsi? Mä en nyt ihan tajua. Haluaako se mies, että sä ja lapsi edes muutatte sinne, jos ei kerran suostu edes keskustelemaan siihen liittyvistä asioista saati sitten se, ettei auta yhtään käytännön järjestelyissä? Ihme äijä.

Stressi jos jokin on kyllä täällä ja mitään ei saa takasin ku pahan mielen, en käsitä miten kukaan voi noin vaan tehdä toiselle noin!

Tätä juuri tarkoitin. Stressaat siitä muutosta niin, että kaikki näyttää ihan mahdottomalta ja ylitsepääsemättömältä. Kannattaa istua alas ja rauhoittua. Ja hoitaa tämän jälkeen yksi asia kerrallaan. Pian se muutto onkin sitten jo ohi. :)

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="samppa";28387512]Tätä juuri tarkoitin. Stressaat siitä muutosta niin, että kaikki näyttää ihan mahdottomalta ja ylitsepääsemättömältä. Kannattaa istua alas ja rauhoittua. Ja hoitaa tämän jälkeen yksi asia kerrallaan. Pian se muutto onkin sitten jo ohi. :)[/QUOTE]

Niin, yksinäni.

[QUOTE="vieras";28387497]Sanoisin kyllä että välttämättä se kommunikaatio-ongelma EI ole miehen päässä. Oletko itse huomannut, että jos joskus hermostut, niin pimahdat silleen että ei kukaan enää, edes sinä itse, saa selvää, mikä on ja mistä kiikastaa?

Se on aika hankala ominaisuus kanssaihmisillesi. Syyttelet heitä jostain tietämättä itsekään mistä ja miksi.[/QUOTE]

Katsotaan sitten mitä sinulla on sanottavaa kun koet itse =)

Siis säkö joudut hoitamaan koko perheen muuton alusta loppuun yksinäsi? Mä en nyt ihan tajua. Haluaako se mies, että sä ja lapsi edes muutatte sinne, jos ei kerran suostu edes keskustelemaan siihen liittyvistä asioista saati sitten se, ettei auta yhtään käytännön järjestelyissä? Ihme äijä.

Se on asunut siellä nyt toisten nurkissa, sen aikaa että on asunto löytynyt ja sitä etsittiin pitkään! kova kilpailu asuntomarkkinoilla!

En tajua vieläkään. Siis lapsi on sun? Ja sä ja lapsi olette muuttamassa miehen luokse toiselle paikkakunnalle?

Ja mies ei pistä tikkua ristiin sen eteen eikä ymmärrä sun kantaasi?

Jos noin on, niin kysyisin suoraa mieheltä, haluaako että muutatte yhteen. Ollenkaan. Ja jos haluaa, niin sitten asenteen muutos pikaisesti. Jos ei, sitten et muuta.

En ymmärtänyt viestiä.. Jos laittelet tuollaisia viestejä myös miehelle niin ehkä hänkään ei ymmärrä mikä ongelma on? Miten kauan olette tapailleet, onkohan ihan järkevää viedä lasta toiselle paikkakunnalle miehen perässä jos hän suhtautuu suhun välinpitämättömästi?

Suosittelen jatkossa lukemaan ne viestit ennen kuin lähetät miehelle, ja miettimään että saako niistä mitään selkoa. Ulosantisi on todella sekavaa, usko nyt kun niin moni on sen sinulle tässä ketjussa jo sanonut.

:D noniin, nyt jo naurattaa. Eipä tämä palsta ole ikinä tarjonnut mitään aitoa myötätuntoa. Olen ihan tyytyväinen, että tässä on ystävät tukena kuitenkin jos haluaa avautua. Ymmrätävät asiat hitusen toisella tavalla, eikä tarvitse niitä ratakiskosta vääntää ;).

Ja huomaan, että teille on totaalisen ok ja itsestään selvää, että toista ihmistä pitää ohjeistaa esim. muuttoasioissa alusta loppuun ja tehdä kaikki työt itse. Jos teillä on sellainen systeemi, että tarvitsette ranskalaisinviivoin tehdyn ohje lapun asioiden suhteen, että teette jotain ennenkuin itse suostutte ajattelemaan aikuisen lailla niin onnittelut! Ei ole teilläkään helppoa!

Kyllä aikuisen ihmisen pitää vastuu kantaa asiassa kuin asiassa! Vai olenko väärässä? Te ilmeisesti tykkäätte sysätä asiat toisen ihmisen harteille hoidettavaksi. Minä taasen en, vaan olen se jolle ne sysätään vaikak teen asioita mielellään toistenkin puolesta jos tarve on. Mutta NYT EN JAKSA tätä taas. Hitusen isompi homma kyseessä!

Yhteistyössä