ei jumalaut... liittyen eroon

Siis jo nyt on... Ero tulossa, kuten olen maininnu ja olen yrittänyt paikkaa tätä hommaa viel kaikin mahdollisin keinoin. Noh... nyt saan kakkaa niskaan siitä, että olen käynyt kaljalla erään neidon kanssa, joka ei aikaisemmin ollut tuttuni. Kuulemmas heti flirttailemassa muille. Ja kyse oli perkele viattomasta oluesta, mis mulla oli ystäviä viel mukana. Tää kyseinen neitikin naureskeli koko episodille.

Eli siis... eikö naisille ole mikään hyvä? Mitä hittoo sitä pitäs tehdä? Istua himas peiton alla, odottaen parempaa tai tuomiopäivää?
 
Te ootte molemmat vereslihalla nyt ja jokainen liikahdus eri suuntaan kirvelee. Valitettavasti voi olla hyvin vaikeaa tehdä mitään oikein tuossa tilanteessa. Toivotan voimia ja ennen kaikkea jaksamista koettelevana aikana. Yritä ymmärtää toista, vaikka hän ei sinua.
 
"Vieras"
Ootko miettinyt eroon johtaneita syitä? Olethan täälläkin ihan avoimesti heittänyt naisten kanssa seksiläppää... Olet kertonut myös, ettet osaa elää yksin. Ei kai se mikään ihme ole, että vaimosi sanoo noin.
 
"vieras"
Sun ex:lle tekee kipeää varmasti teidän ero (en toki tiedä taustoja) ja tuntuu paskalle jos olet jo ollut toisen kanssa ulkona (vaikkakin viattomasti). Kannattaa tapailla muita niin ettei toinen tiedä, kyl se aika haavat parantaa puolin jos toisin.
 
"vieras"
Siis jo nyt on... Ero tulossa, kuten olen maininnu ja olen yrittänyt paikkaa tätä hommaa viel kaikin mahdollisin keinoin. Noh... nyt saan kakkaa niskaan siitä, että olen käynyt kaljalla erään neidon kanssa, joka ei aikaisemmin ollut tuttuni. Kuulemmas heti flirttailemassa muille. Ja kyse oli perkele viattomasta oluesta, mis mulla oli ystäviä viel mukana. Tää kyseinen neitikin naureskeli koko episodille.

Eli siis... eikö naisille ole mikään hyvä? Mitä hittoo sitä pitäs tehdä? Istua himas peiton alla, odottaen parempaa tai tuomiopäivää?
Tarkottaa että etsit muuta!
 
[QUOTE="Vieras";26463420]Ootko miettinyt eroon johtaneita syitä? Olethan täälläkin ihan avoimesti heittänyt naisten kanssa seksiläppää... Olet kertonut myös, ettet osaa elää yksin. Ei kai se mikään ihme ole, että vaimosi sanoo noin.[/QUOTE]

En omasta mielestä kyl ole koskaan sanonut, että en osaa elää yksin! Siitä ei ole kyse. Vaan koska eron hetkellä on parempi liikkua ihmisten kanssa, että ajatukset paskasta saisi muualle
 
[QUOTE="vieras";26463418]parempi erota jos toinen noin epäilee heti. Ei mitään järkee jatkaa suhdetta tai SUN yrittää sitä paikata, vai ootko tehnyt jotain väärää?[/QUOTE]
No en todellakaan... Ja mitä tulee kaikkeen, kuten läpän heittämiseen joskus aikoinaan täällä, niin sellanenki ollut jo pitkään pois, koska arvostan kumminki vaimokettani, enkä missään hitos nimes koskaan, edes tässä tilanteessa tekis mitään tyhmää
 
[QUOTE="vieras";26463436]Sun ex:lle tekee kipeää varmasti teidän ero (en toki tiedä taustoja) ja tuntuu paskalle jos olet jo ollut toisen kanssa ulkona (vaikkakin viattomasti). Kannattaa tapailla muita niin ettei toinen tiedä, kyl se aika haavat parantaa puolin jos toisin.[/QUOTE]

Kyse ei ole "tapailusta". Vaan höpöseurasta oluen merkeissä. Onhan minul muitakin kavereita ja jopa naisiakin, kenen kanssaa saatan istua terassilla ottaa olutta, enkä mä niitäkään ole iskemässä, vaikka olis kuin missejä
 
"Vieras"
En omasta mielestä kyl ole koskaan sanonut, että en osaa elää yksin! Siitä ei ole kyse. Vaan koska eron hetkellä on parempi liikkua ihmisten kanssa, että ajatukset paskasta saisi muualle
Niin jos tarkennan, sanoit että sinulla on aina joku jota rakastat. Miksi muuten ilmoititte silloin palstalle siitä tapaamisesta? Ajattelitko ettei se sun vaimo sitten haluaisikaan erota?

Vai on ero kurjaa. Ajattele, minkälaista teidän elämän On täytynyt vaimosi näkökulmasta katsottuna olla, kun hän on valmis eron läpikäymään.
 
Ehkäpä vaimosi on tietyllä tapaa loukkaantunut siitä, että ajattelee sun jo jatkavan elämääsi eteenpäin siten, että siihen kuuluu jollei nyt suoraan uusi nainen, niin ainakin tutustuminen uuteen/uusiin naiseen/naisiin.

Kyllähän se satuttaisi, jos olisi kipeä ero meneillään ja toinen pystyisi sivuuttamaan sen mielestään ja katselemaan jo ympärilleen. Ja vaikka et nyt sanojesi mukaan olekaan mitään katsellut, niin sitä vaimosi kuitenkin pelkää...kun eikö me melko usein kuitenkin pelätä pahinta?!

Noin keskellä eroa ei oikein pysty vielä olemaan onnellinen siitä, jos toinen jatkaa elämäänsä eteenpäin. Kun se oma ja ennen kaikkea yhteinen elämä on vielä ihan leviänä.

Ei tuossa tilanteessa tosin ole oikeata tapaa toimia...ei ole ehkä järkevää jäädä 4 seinän sisälle, mutta eipä toisaalta liihottelukaan eroa helpota. Joskin, mikäli te olette jo eroon päätyneet ja erilleen muuttamassa jne. niin eipä sille vaimolle enää menemisesi kuulu.
 
[QUOTE="Vieras";26463486]Niin jos tarkennan, sanoit että sinulla on aina joku jota rakastat. Miksi muuten ilmoititte silloin palstalle siitä tapaamisesta? Ajattelitko ettei se sun vaimo sitten haluaisikaan erota?

Vai on ero kurjaa. Ajattele, minkälaista teidän elämän On täytynyt vaimosi näkökulmasta katsottuna olla, kun hän on valmis eron läpikäymään.[/QUOTE]

eroon on olemassa syy.. ja vain yksi syy. Mä tiedän sen, daamini tietää sen. Se ei liity rakkauden puutteeseen, väkivaltaan, lapsiin eikä pettämiseen
 
"vieras"
Palstaileeko vaimosi... Jos on sattunut lukemaan sitä viime viikonlopun hehkutusta, jota eräs musta nikki tapaamisestanne kirjoitteli, niin en ihmettele, jos on vaimon mieli pahoittunut. Toisaalta osoitus siitä, että jotain yunteita sinua kohtaan vaimolla vielä on.
 
En ole eronnut, mutta siinä pisteessä on käyty(ennen lapsia). Jos on tunteita toista kohtaan tai selvittämättömiä tunteita, ei halua eikä ole valmis vielä päästämään toista vapaille markkinoille. Ja te, voitte oman päänne sisällä olla eri pisteessä eronne kanssa. Minä olisin (ja olin) mustis miehestäni ja olisin piiitkään, rakkaus ei ole on/off.Sinä taidat olle teistä se joka haluaa hypätä paskan yli ja jatkaa matkaa, mutta jos haluat pelastaa jotain mikä on kerran mennyt rikki, kannattaisi olla kekseliäs ja hurmata siippa uudelleen( tosin vain jos koette että yhteinen elämänne on pelastamisen arvoinen).
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
..,,..,..
20 vuotta avioliittoa takana, ja tulin yllättäen raskaaksi, vaikka minun piti olla "maho".
Mies ei sitä kestänyt, vaan lähti litomaan. Selityksiä riitti - ei jaksanut enää perhe-elämää, minä olin paska vaimo, varasti koko elämän häneltä jne.

No, siis äijä muutti pois. Haki eroa. Ero astui voimaan. Ja nyt se sama äijä tappelee lapsen tapaamiseoikeudesta ym. Ja selvisihän tässä sekin, että sillä oli suhde tuohon naiseen jo silloin raskauteni alkuvaiheessa. Eli "ei jaksa enää" oli sitä ettei jaksa minun kanssani, mutta tämän huomattavasti nuoremman naisen kanssa voi jaksaakin...

Joo - olen nelikymppinen. Elämä on ohi. Äijä jätti. Jäin lapsen kanssa. Mutta en välitä yhtään siitä kenen kanssa hän aikaansa viettää. Jos minä en ollut se oikea, niin istukoon ulkona kenen kanssa haluaa, hillotkoon mehujaan kenen kanssa haluaa jne. Mitä se minulle kuuluu. Meillä oli parikymmentä yhteitä vuotta, joista hetki oli ihan ok, ja loput ihan p:stä. Nyt elämä alkaa uudelleen.
 
Tietenkin sulla on oikeus käydä kaljalla kenen kanssa haluat. :) Muistan kuitenkin itsekin, kun erosin, ja hyvinkin omasta tahdostani ja olin suorastaan onnellinen että pääsin tyypistä eroon, että vähän kirpaisi kun kaveri löysi heti kuukauden sisällä uuden. :O Luulen kuitenkin, että naiset ja miehet on tässä suhteessa usein erilaisia; naiset selvittelee elämäänsä ja nuolee haavojaan pidempään, miehet ehkä suuntaa katseensa tulevaan ja uuteen. Tosiasia kuitenkin on, että ei kuulu entiselle vaimollesi mitä teet, kun päätös erosta on tehty, niin ainoa yhteinen juttu on ne lapset, jos sellaisia on. :) Ihan hyvin voi sinnikkäästi kieltäytyä juttelemasta muista asioista.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
kyllä mua kovasti ihmetyttäisi, jos oltaisiin eroamassa ja mies väittäisi rakastavansa minua, mutta lähtisi kuitenkin oluelle naisen kanssa. miettisin, mitä hän haluaa puhua sen vieraan naisen kanssa, ekä minun. ja väkisinkin tulisi mieleen, että eipä kauaa kestä toipua kesken olevasta erosta. vaikka kuinka väittäisi, että ihan vaan ystäviä ollaan...niinpä. miksi ei tossa vaiheessa voi raahata sitä miespuolista ystävää bisselle ja välttää loukkaavia tilanteita
 
"Vieras"
Ootko sä miettinyt, miltä sun vaimosta tuntuu ku tilität tänne mammapalstalle ja kyselet täältä, kauanko pitää odottaa ennenkuin voi aloittaa uuden suhteen? Sit sua ihmetyttää kun se sanoo sulle tosta kaljalla käymisestä. Senkin kun pystyi täältä palstalta lukemaan. Etkö oikeasti todellakaan hoksaa, missä kohtaa kosahtaa?
 
"vieras"
Jos sun vaimo palstailee, niin ei ehkä kannata avautua uusista säädöistä, ja pohtia koska voi alkaa tapailla muita eron aikana. Jos siis haluat vielä jatkaa vaimosi kanssa. Jos et halua, niin sama kai sille sitten on. Paitsi jos tuollainen loukkaa häntä, ja jos rakastat vielä, niin miksi loukata tahallaan ja julkisesti. Voi sen eron tehdä siististi kahden keskenkin.
 
Se on se "mä en halua sua, mutten halua sun olevan kenenkään toisenkaan kanssa, vaan haluan sun surevan ja itkevän mun perään"- syndrooma.

Josta olen joskus itsekin kärsinyt. Jostain kumman syystä kirpaisi, kun exäni löysi uuden, vaikka itse olin siinä vaiheessa ehtinyt säätää ties mitä ties kenen kanssa, ja seurustelusuhteenkin vakavissani aloittaa, enkä olisi eksää takaisin ottanut mistään hinnasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Pesky Pixie
,,.,,
Se on se "mä en halua sua, mutten halua sun olevan kenenkään toisenkaan kanssa, vaan haluan sun surevan ja itkevän mun perään"- syndrooma.

Josta olen joskus itsekin kärsinyt. Jostain kumman syystä kirpaisi, kun exäni löysi uuden, vaikka itse olin siinä vaiheessa ehtinyt säätää ties mitä ties kenen kanssa, ja seurustelusuhteenkin vakavissani aloittaa, enkä olisi eksää takaisin ottanut mistään hinnasta.
Sellaistako - tai tällaistako - tämä on?

Minulla on takana yksi ainokainen suhde - siis noin 25 vuotta, kun nuorena toisemme löysimme. Nyt olen yksin. Se jätetty osapuoli.

En koe tarvetta hakea kompensaatiota. Löytää jotain toista "panomiestä". Ja kyllä - exälläni on toien, mutta en silti koe tarvetta kilpailla tai "kisailla" mistään?!

Meidän liittomme päättyi ja siinä se. En halua mitään "säätöjä" - jo sanakin kuulostaa ihan maksetulta. Jos löydän joskus jonkun toisen kumppanin, niin mikäs siinä, mutta miksi ihmeessä säätää jotain?? Ja kyllä - meillä oli erittäin hyvä seksisuhde, mutta siihen ei pitänyt kuulua lapsia... Kroppani ei vain tiennyt stiä - sitten loppuviimein...
 

Yhteistyössä