Ei jatkuvaan käyttöön...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panadol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Panadol

Vieras
Panadolia ei pakkauksen ohjeen mukaan saa käyttää ""jatkuvaan käyttöön"" (ilman lääkärin määräystä). Tietääkö kukaan, mitä lasketaan jatkuvaksi käytöksi ja mitä haittaa siitä voi olla? Onko esim. suunnilleen joka ilta muutaman viikon ajan jatkuvaa käyttöä? Hampaitten tekeminenhän voi kestää kuukausikaupalla, eikä normaalin hampaiden tulon takia kai oikein lääkäriinkään voi lähteä...

itse mietin samaa. Meillä on hampaat tulossa. Nyt ikenissä jo viisi hammasta kuultaa läpi. Yksikään ei ole puhjennut, vaikka näitä on jo kuukauden päivät kitisty.
Olen vain yrittänyt nukuttaa vauvaa enemmän (kuume meillä laskenut aina pois nukkuessa) ja hieronut niitä ikeniä useasti päivässä. Lääkettä en ole uskaltanut antaa.
Kuumeilu on nyt helpottanut itsekseen niin ettei sitä ole kuin oikeastaan enää iltaisin ja sekin vain se reilu 37 astetta. Alussa meillä nousi kuume sinne 38 asteeseen ja silloin annoin lääkettä, mutta tosiaan vain yhden vuorokauden ajan.
Kyllähän tavallinen flunssakuume saattaa kestää parikin päivää. Itse veikkailisin, että muutaman päivän ajan voi antaa huoletta. Varmaankin apteekista osaavat neuvoa pitemmästä käytöstä.

Meillä pukkaa hampaita...kutina ja kitinä aivan mahdotonta.Olen antanut panadolia nyt kolmena iltana peräkkäin ja on auttanut yö uniin.Apteekissa ei oikein osannut sanoa mitään ja meitin terppa sanoi et voi antaa useamminkin