[QUOTE="Meri";23299065]Olisihan se fiksumpaa odottaa että olisi se omakotitalo ja vakiduunit jne.. Jotenkin on vain viime vuoden voimistunut se tunne että tarvitseeko sitä sittenkään tehdä kaikkea niin "fiksusti", jos joskus menisi sydämellä
Luulen että muutama tuttuni jotka ovat lykänneet sen vuoksi että on fiksua ovat nyt siinä tilanteessa että sitä lasta ei sitten tullutkaan.. Eivät ole sanoneet mitään, mutta monta vuotta varovaista puhetta on nyt ollut (ikää 35) eikä lasta kuitenkaan näy. En haluaisi että noin käy meillekin, ideaalitilanteessa olisimme tehneet kaikki suunnitellut 3 lasta ennen kuin täytämme 30 (tästä on mieskin haaveillut).[/QUOTE]
Mä siis olin tuo "sua pari vuotta vanhempi" vieras ja joo, mä ajattelin, että tartutaan tähän onneen mitä meillä on, ja nyt heti se lapsi eikä mies (kymmenen vuotta vanhempi) sitä vastustellut kun tiesi, että voi meidät elättää. En mä sitä kadu, että mentiin sydämellä, mutta tässä nyt jonkun aikaa oltuani kotona huomaan, että hei ei kaikki äidit ole pullantuoksuisia ja osa kaipaa tosiaan sitä työelämääkin. Ei mulla sinne duuniin niin kiire ole, mutta tosi onnellinen mä olisi jos edes tietäisin, että jotain mihin palata. Tai edes kunnon työkokemusta jonka pohjalta duunia hakea.
Sä olet 24 nyt, valmistut jouluun mennessa, ideaalitilanteessa saat töitä vuoden alussa, teet duunia noin puolivuotta, ennen kuin alatte yrittää, sit raskaudut ja jäät äitiyslomalle tilanteessa jossa sulla on noin vuosi kunnollista työkokemusta ja ehkä jopa vakipesti. Olisit 26 kun esikoinen syntyy ja teet sitten toisen lyhyellä ikäerolla putkeen. Kuulostaa mun mielestä oikeastaan tosi hyvältä.
Mut tottahan se on, että aina ei tärppää heti, mutta jos sulla ei ole mitään ennakoivaa tietoa siitä, että ois jokin esti niin sitä tuskin onkaan. Voithan jättää hormonaaliset ehkäisyn pois ajoissa että "kroppa puhdistuu" niin tärppää varmemmin sit kun yritys tosissaan alkaa.
Onnea matkaan miten ikinä valitsetkin