Tässä on vierähtänyt jo muutama tunti, kun aloitin tämän ketjun lukemisen. Joooo, olen tällä hetkellä yh kahdelle pienelle ja yhdelle murkulle.. Olen siis samalla tehnyt kotihommia ym täällä.
Ap, jos ja kun teillä ei kuitenkaan käsittääkseni ole väkivaltaa, eikä ryyppäämistä, vaan "vain" ongelmia kommunikoinnissa ja ymmärretyksi tulemisessa, niin mitäpä jos hakisit apua jostakin ammattiauttajalta?
Yöheräilyt loppuu, kun ne loppuu (mun kuopus, reilu 1v, heräilee joka yö. Nytkin olen käynyt nukuttamassa uudelleen jo kolme kertaa..), mutta tuo huonosti nukkuminen ei tee hyvää kenellekään. Minäkään en tahdo jaksaa, kun kuopukseni ei ole nukkunut läpi yön kuin kaksi kertaa elämänsä aikana. Tai oikeastaan kolme kertaa, mutta sitä ekaa en laske, koska silloin lakkasi hengittämästä aamulla (keuhkot täynnä limaa) ja meinasi kuolla. Silloin nukuin vielä huonommin seuraavat kolme viikkoa.
Ota yhteys perheasiainneuvottelukeskukseen ja vie miehesikin sinne juttelemaan. Tai perheneuvolaan tms. Ota vastuu itsestäsi ja perheestäsi ja lapsistasi. Mielestäni teidän tilanteenne ei oikeuta eroon. Ainakaan ennen kuin olet(-te) yrittäneet saada apua.
Kysypä kunnasta avuksesi perhetyöntekijää, niin minäkin teen.
Ja Henkka, vaimosi käyttäytyy väkivaltaisesti. Ota yhteyttä ensi- ja turvakotiin(googleta ja katso mitä siellä sanotaan perheväkivallasta). Olet typerä, jos luulet, etteivät lapset huomaa/ymmärrä/välitä. Olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä, ero tuli ennemmin kuin luulinkaan. Ja se oli lasten parhaaksi, en vain tajunnut sitä heti. Ryvin vain itsesäälissä (ja sitä teen vieläkin) ja kärsin...
En tajunnut, että lapset kärsivät enemmän siitä väkivaltaisesta vanhemmasta.
Linkkejä en jaksa laittaa, ne löytyvät blogistani:
http://salattu.vuodatus.net/
Henkka, voisi olla tarpeen myös ottaa yhteys lastenvalvojaan, että hän tietäisi missä mennään. Mutta hän varmaan tahtoo puhua myös vaimosi kanssa. Mutta koska kynä(=näppäimistö) pysyy käsissäsi, voit tehdä kuin minä: pidä päiväkirjaa tapahtumista. On joku dokumentti esittää yhteiselämästänne. Tietenkin aina voi valehdella, kuka sen sitten tietää... Minä olen hommannut myös sanelukoneen, se säikäytti väkivaltaista miestäni. Vaikka en loppujen lopuksi KOSKAAN saanut sitä toimimaan oikein
:hug: :hug: :hug:
kaikille väkivaltaa kokeneille!