Ei jaksa!

• Viestiketjun aloittaja kääk
  • Ensimmäinen viesti
kääk
rehellisesti voin sanoa että en jaksa minuuttiakaan katsella appivanhempieni turpia enää. joka viikonloppu siellä on pakko vierailla (muuten soitellaan ja ihmetellään mikä oli tärkeämpää..) ja silloin meille (mieheni ja minä) puhutaan kuin kahdelle teini-ikäiselle. kaikkea kauhistellaan. mitään ei saisi ostaa ettei rahaa mene.. Tippa linssissä suunnitellaan tulevia lomia ja reissuja meidän ainokaisen kanssa joka vasta muutaman kuukauden.. ällöttää katsella kun lasta roikotetaan sylissä miten sattuu ja sille leperrellään mm. ` onko isi ja äiti kiusannu.. milloin tulet hoitoon meille.. kohta tehdään sitä ja tätä ja lähdetään sinne ja tänne lomalle..` arggh!! ei kuullosta varmaan pahalle, mutta näkisitte ne kaks mullia.. hermot menee..

Ei teidän ole pakko isovanhemmilla joka viikonloppu vierailla. Kun osoitatte puheilla ja käytöksellä, että olette aikuisia ja teillä on oma perhe isovanhemmat ehkä joskus ymmärtävät. Jos juoksette aina heidän "käskyjensä" mukaan, tilanne ei koskaan muutu.

:hug:

no huh huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 16:19 kääk kirjoitti:
rehellisesti voin sanoa että en jaksa minuuttiakaan katsella appivanhempieni turpia enää. joka viikonloppu siellä on pakko vierailla (muuten soitellaan ja ihmetellään mikä oli tärkeämpää..) ja silloin meille (mieheni ja minä) puhutaan kuin kahdelle teini-ikäiselle. kaikkea kauhistellaan. mitään ei saisi ostaa ettei rahaa mene.. Tippa linssissä suunnitellaan tulevia lomia ja reissuja meidän ainokaisen kanssa joka vasta muutaman kuukauden.. ällöttää katsella kun lasta roikotetaan sylissä miten sattuu ja sille leperrellään mm. ` onko isi ja äiti kiusannu.. milloin tulet hoitoon meille.. kohta tehdään sitä ja tätä ja lähdetään sinne ja tänne lomalle..` arggh!! ei kuullosta varmaan pahalle, mutta näkisitte ne kaks mullia.. hermot menee..
sulla ei ollut sit viimeyönä tyyny hyvin

\

no, vähän teinin kirjotukseltakin tuntuu. Kuka pakottaa vierailulle ?

meillä anoppi haluaisi myös joka viikon loppu että mennään sinne.ei tarkoita pahalla tiedän sen,mutta kun käy meillä viikollakin ja sit pitäisi mennä istumaan sinne vielä viikonloppuna. jos ei mene hän suuttuu...eikä ymmärrä että mulla paljon sukua täällä ja niitä on myös käytävä katsomassa.miehen puolelta vain anoppi...muut muualla.
ja suuri syy miksi meidät haluaa kokoajan nähdä ja olla on se että miehen sisko on siihen opettanut...

kyllä tämä tästä... :flower:

huhuu
\
Ei ihme että puhutaan kuin teinille, koska kirjoituksessakin paistaa keskenkasvuisuus !

vielä
Tosiaan, ei teidän tarvitse joka viikonloppu siellä vierailla.
Kerrotte, että kaikki on ok heitä kohtaan, mutta tämä on nyt teidän perheenne ja teillä on myös omia juttuja.

Jos eivät ymmärrä, ei ole teidän vastuulla jos loukkaantuvat.

Mutta älkää hyvänen aika juosko heidän perässä.

Äitylä84
Siis juu..... Oikeesti!!! Mä oon IHAN samaa mieltä siitä, ettei tartte käydä joka viikko isovanhempien luona... ja hyväne aika,voisihan ne mummut ja papat tulla joskus myös teillä käymään!!!
Itsellä kans vähän samantyylinen tilanne.Meillä mummu ja pappa asuu naapurissa eikä voi tulla käymään,mutta odottavat että näkisi lapsenlastaan enemmän!!! Mä en ainakaan jaksa työkseni siellä hypätä tenavan kans näytillä, jos on ikävä niin laittaa mummu saappaat jalkaan ja kävelee vaan naapuriin (tämä siis meidän tilanne)!!!!!!
Toki käydään mummulassa kyläilemässä,mutta mua ainakin raivostuttaa kun itse vahingossakaan näytetä nenää omien nurkkien ulkopuolelle!!!!!

ihmettelijä
Onko mulla sitten käynyt todella hyvä tuuri appivanhempien suhteen ja ylireakoiko muut? Mutte minusta on todella mukava käydä appivanhempien luona, käydäänkin useasti viikossa, ja mummo meillä. Samoin omien vanhempieni kanssa, vaikka äitini välillä vähän höyryääkin, mutta sanon ihan suoraan mitä ajattelen, eikä se siitä loukkaannu...

varova anoppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 16:05 ihmettelijä kirjoitti:
Onko mulla sitten käynyt todella hyvä tuuri appivanhempien suhteen ja ylireakoiko muut? Mutte minusta on todella mukava käydä appivanhempien luona, käydäänkin useasti viikossa, ja mummo meillä. Samoin omien vanhempieni kanssa, vaikka äitini välillä vähän höyryääkin, mutta sanon ihan suoraan mitä ajattelen, eikä se siitä loukkaannu...
Noinhan sen pitäisi olla.... toivottavasti monilla onkin, ei tarvi nimettömänä tänne purkautua.
Olet ilmeisesti itsenäinen ja sinulla on hyvä itsetunto. Jos ei tarvitse koko ajan vartioida itsenäisyyttään, voi luontevasti kertoa asioistaan ja sanoa mielipiteensä. Anoppikin uskaltaa käydä kylässä, kun tietää tilanteen ja voi luottaa miniän osaavan tarvittaessa pitää puolensa.
Vuorovaikutus isovanhempien kanssa ei ole epäitsenäisyyttä, eikä yhteydenpito lapsiin ja lastenlapsiin ole aina vallanhimoa!

nimetön varova anopp
Hei sinä nimetön varova anoppi, miksi sinä itse purkaudut tänne nimettömänä? Jos eivät muutkaan saisi??

Ei kukaan ole väittänyt että yhteydenpito olisi AINA vallankäyttöä, eihän se niin toki ole. On myös tyhmää sanoa että jonkun asian PITÄISI olla jollaintavalla. Toki elokuvissa ja niin edelleen, tosielämässä anoppeja on monenlaisia, mukavia ja kamalia, sen mukaan ne asiat menevät.

varova anoppi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.01.2007 klo 21:52 nimetön varova anopp kirjoitti:
Hei sinä nimetön varova anoppi, miksi sinä itse purkaudut tänne nimettömänä? Jos eivät muutkaan saisi??

Ei kukaan ole väittänyt että yhteydenpito olisi AINA vallankäyttöä, eihän se niin toki ole. On myös tyhmää sanoa että jonkun asian PITÄISI olla jollaintavalla. Toki elokuvissa ja niin edelleen, tosielämässä anoppeja on monenlaisia, mukavia ja kamalia, sen mukaan ne asiat menevät.
Kirjoitan nimettömänä, koska tällaiset palstat ovat sitä varten. Purkaudun siksi kun minulla ei ole asiat niin kuin mielestäni pitäisi olla.
En sanonut etteivät muutkin saisi, mutta ei ehkä TARVITSE, jos asiat ovat omasta mielestä hyvin - ei siis ehkä tarvitse PURKAUTUA.

Eikä asioiden tietysti pitäisi kaikilla samalla tavalla hyvin olla, mutta MINUN MIELESTÄNI (unohdin nuo kaksi sanaa) "ihmettelijän" tapa on hyvä esimerkki toimivista ihmissuhteista. Reagoin siihen viestiin. Taitaa mennä saivarteluksi...

Millaiset suhteet itse haluaisit lastesi perheisiin?

Yhteistyössä