ei jaksa enää kun ei saa lastenhoitajaa mistään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuolemanväsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuolemanväsynyt äiti

Vieras
Meillä on kolme pientä lasta ja mies tekee pitkää päivää töissä. Itse olen aivan puhki kun oon yksin näiden kanssa,ihmisten ilmoillekaan ei näiden kanssa pysty lähtemään kun vauva tahtoo olla koko ajan tissillä ja keskimmäinen ei pysy hetkeäkään paikallaan. Parisuhde on ihan pyllyllään enkä itse edes jaksa enää yrittää mitään sen eteen. Kun edes JOSKUS pääsis käymään jossain kahdestaan, nyt on vaan sitä että vaihdetaan vuoroa lennossa että saadaan pakolliset asiat hoidettua. Lastenhoitoapua ei saada mistään, joskus ollut MLL:ltä kun on ollut joku pakollinen lääkärireissu ym mut eipä niitä oo varaa kovin usein ottaa. Mun pitäisi parasta aikaa käydä säännöllisesti psykologin juttusilla mutta arvatkaa onko onnistunut, eipä sinne lasten kanssa voi menn. Alkaa olla voimat niin vähissä että hirvittää lasten puolesta.
Mukava kun sain avautua. Mitään "hoida itse lapsesi kun oot ne tehnyt-kommenteja en kaipaa. Kiitos ja hei..

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
et kaipaa et, mutta silti sanon, että eikö jo silloin huomaa, kun 2 lasta, että kovaa duunia on?

blääääääää jos kaks ekaa on helppoja. tai kolmas oli vahinko, eikä halunnut tehdä aborttia. älä oo tommonen!

Ei kukaan meidän lapsista oo vahinko. Enkä oo väsynyt lapsiin vaan siihen arkirumban pyörittämiseen 24h/vrk, 7 päivää viikossa ja 365 päivää vuodessa ilman hetkenkään hengähdystaukoa. Tai no, käytiin me viime vuonna vai oliko se toissavuonna miehen kanssa syömässä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei kukaan meidän lapsista oo vahinko. Enkä oo väsynyt lapsiin vaan siihen arkirumban pyörittämiseen 24h/vrk, 7 päivää viikossa ja 365 päivää vuodessa ilman hetkenkään hengähdystaukoa. Tai no, käytiin me viime vuonna vai oliko se toissavuonna miehen kanssa syömässä. :)

Kuulostaa tutulta, tosin meillä vain 2 lasta. Onneksi lapset kasvaa ja koko ajan helpottaa :)!

Pitäis sun saada joko kodinhoitaja tai perhetyöntekijä noiden psykologilla käyntien ajaksi. Ihmettelen ettei psykologi ole sitä ehdottanut.
Meillä muuten sama tilanne. Lomalle lähdettäs heti kun ois joku ketä pyytää lapsenvahdiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sun mies tekee pitkää päivää, kun tilanne on tuo?

Töissä sattunut paljon ikäviä juttuja joita en tässä lähde sen tarkemmin erittelemään, mut sen takia joutunut tekeen aikalailla koko vuoden pitkiä päiviä ja on tosi väsynyt hänkin. Toivottavasti syksyllä vähän helpottais..

Itse olen seurakunnalla töissä ja ainakin meidän diakonissa käy silloin tällöin perheissä olemassa lasten kanssa, jotta vanhempi saa omaa aikaa. Voisit siis kysellä myös omasta seurakunnastasi, josko sieltä löytyisi vastaavaa apua. Jaksamista sinulle!

Töissä sattunut paljon ikäviä juttuja joita en tässä lähde sen tarkemmin erittelemään, mut sen takia joutunut tekeen aikalailla koko vuoden pitkiä päiviä ja on tosi väsynyt hänkin. Toivottavasti syksyllä vähän helpottais..

anteeksi mutta en tajua että TYÖN vuoksi vedetään perhe piippuun! mut ehkä mä oon outo.

JOS tilanne on tuo, niin nyt sitten on parasta ruveta miettimään sitä lasten päivähoitoa.
Vaikka äidin kuinka marttyyrinä täytyisi lapset hoitaa kotona, niin eipä tuo kovin ihanalta kuulosta. Laita isommat päiväkotiin edes osa-aikaiseksi.
Elämä helpottuisi vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos ja anteeksi:

anteeksi mutta en tajua että TYÖN vuoksi vedetään perhe piippuun! mut ehkä mä oon outo.

Oma mieheni on kans pitkiä päiviä töissä. Eikä itselleni ole tullut koskaan mieleen harmitella sitä, että joudun hoitaan kolme lasta ja kotitalouden lähestulkoon yksin. Toisaalta mieheni lähtee töihin aamusta neljän jälkeen ja tulee kotiin viimeistään klo 19.00. Kotiin tultua syö ja hoitaa sitten lasten iltarutiinit. Viikonloppuisin pyrkii olemaan mahdollisimman paljon lasten kanssa.
Enkä tosiaan muista milloin viimeks ollaan jossain oltu yhdessä ilman lapsia. Mies teki nyt kesän alussa yhden viikonlopun lomareissun äijäporukalla ja itselleni on tän kuun lopussa tiedossa myös vapaa viikonloppu.
Satunnaista lastenhoitoapua saadaan tarvittaessa isovanhemmista ja lasten kummeista. Mutta on heilläkin oma elämä, johon ei meidän lasten hoitaminen kuulu itsestään selvyytenä.
Itse ihmettelen, että onko niitä lapsia pakko tehdä monta, jos ei lapsiperheen arkea kestä.

Eikö mies auta ollenkaan iltaisin tai viikonloppuisin? Aloita vaikka joku harrastus, tai käy muutamana iltana viikossa kävelyllä/uimassa/ostoksilla niin piristyt itsekin.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
et kaipaa et, mutta silti sanon, että eikö jo silloin huomaa, kun 2 lasta, että kovaa duunia on?

Joo tuo ihmetyttää että rankkuus voi tulla yllättäen useamman lapsen äidille. Vai onko elämäntilanteenne jotenkin muuten muuttunut samaan aikaan?

Joo tuo ihmetyttää että rankkuus voi tulla yllättäen useamman lapsen äidille. Vai onko elämäntilanteenne jotenkin muuten muuttunut samaan aikaan?
Jos oikein ymmärsin, niin ap:n mies on vuoden alusta lähtien joutunut tekemään pidempää työpäivää. Aiemmin ei ilmeisesti ole ollut näin, joten miehestä on silloin ollut enemmän apua.

Alkuperäinen kirjoittaja pat:

Oma mieheni on kans pitkiä päiviä töissä. Eikä itselleni ole tullut koskaan mieleen harmitella sitä, että joudun hoitaan kolme lasta ja kotitalouden lähestulkoon yksin. Toisaalta mieheni lähtee töihin aamusta neljän jälkeen ja tulee kotiin viimeistään klo 19.00. Kotiin tultua syö ja hoitaa sitten lasten iltarutiinit. Viikonloppuisin pyrkii olemaan mahdollisimman paljon lasten kanssa.
Enkä tosiaan muista milloin viimeks ollaan jossain oltu yhdessä ilman lapsia. Mies teki nyt kesän alussa yhden viikonlopun lomareissun äijäporukalla ja itselleni on tän kuun lopussa tiedossa myös vapaa viikonloppu.
Satunnaista lastenhoitoapua saadaan tarvittaessa isovanhemmista ja lasten kummeista. Mutta on heilläkin oma elämä, johon ei meidän lasten hoitaminen kuulu itsestään selvyytenä.
Itse ihmettelen, että onko niitä lapsia pakko tehdä monta, jos ei lapsiperheen arkea kestä.

kokemuksesta tiedän ettei apua saa. Itse myös kuoleman väsynyt ja viimeisillä voimilla käyn töissä ja illta kuuntelen huutavia lapsia. Ja siis ei koskaan omaa aikaa muuta kuin töissä. Luojan kiitos olen töissä, en jaksais olla lasten kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja pat:

No sehän on hyvä jos on satunnaista lastenhoitoapua.Itse pelkäsin koko viime raskauden synnytystä,tai siis sitä että joudun yksin synnyttämään kun ei tiedä mihin lapset vaikka keskellä yötä laittaisi tai päivälläkään.

Ihmisillä vain on erilaisia elämäntilanteita! en minäkään ole ennen ollut väsynyt ja saan mielestäni olla väsynyt vaikka sinä et sitä olekaan. :)