ei jaksa, ei.

  • Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"tiina"
Tiedättekö sen tunteen, kun miehellä ollu tilipäivä ja tuli viinakaupan kautta kotiin. Aikansa kiros kun sähkölasku oli menny perintään ja se oli menny tästä tilistä. ja sitte lähdettiin pyörällä kuppilaan. Mulla on jo kunnalta vuokrakämppä haussa, nyt vaan ei ol yhtään vapaata. Ja kivahan se sitte on kolmen lapsen kanssa mennä johonki kaksioon. Talosta lainaa jäljellä vajaa 60 000, ja mä en aio tänne jäädä. Se kuvittelee että saa jäädä tänne asuun; mä aion kyllä vaatia oman osuuteni maksetuista lainoista vaikka ne miehen tililtä menikin, oonhan mä joka ikisen maitopurkin tänne ostanu ja lapset vaatttanu. nyt on vaan sellanen sykkyrä rinnassa ja ahdistaa.
 
Voi voi
Ei käy kateeksi, suoraan kännäämään ja sähkölaskut perinnässä. Pidä puolesi tuollaosen nilkin kanssa, sinä ja lapset ansaitsette paremman elämän. Ahdasta voi olla, mutta olette takuulla onnellisempia.
 
Määä
Alkuperäinen kirjoittaja täh;29670013:
Haloo taas: Voiko seurustellessa tietää että tuleva puoliso alkoholisoituu vaikkapa kymmenen vuoden päästä? Geenitesti pakolliseksi ennen papin aamenta vai?
no näinpä. Kyllä täällä on taas täydelliset lyömässä lyötyä. Tulee varmaan hyvä mieli kun saa nokittua.
 
vieras--
Jaksamista sinulle! Toivottavasti asunto löytyy, edes tilapäinen, pienempikin asunto kunhan pääsette pois. Saatko kuitenkin lapsille ruokaa ja muuta? Diakoniasta voi kysyä myös keskusteluapua, vaikkei kuuluisi edes seurakuntaan.
 
kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Käppers;29670115:
Minä en usko, että esim. miehen täti 20-vuotiaana aavisti, että miehensä on 45-vuotiaana juoppo. Jotenkin en vain usko, että sitä voi hirveän paljon etukäteen nähdä.
Joka ikisestä sen huomaa jos sen haluaa nähdä.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja Käppers;29670159:
Ai, miten? Mies ei nuorena käyttänyt alkoholia, aloitti vasta lasten synnyttyä ollessaan noin 30-vuotias.
Nämä ihmiset juovat aina vauhdilla, heille ei tee tiukkaa ottaa seuraavana päivänä uudestaa, he iloitsevat juhlista joissa juodaan jne.jne. Ihmisen joka kaipaa alkoholia huomaa kilometrin päähän.
Merkkejä on ilmassa. Harva on alkkis vasta keski-iässä.
 
alkkiksen lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29670170:
Nämä ihmiset juovat aina vauhdilla, heille ei tee tiukkaa ottaa seuraavana päivänä uudestaa, he iloitsevat juhlista joissa juodaan jne.jne. Ihmisen joka kaipaa alkoholia huomaa kilometrin päähän.
Merkkejä on ilmassa. Harva on alkkis vasta keski-iässä.
Sinähän puhut jo alkoholisoituneesta ihmisestä.. mutta ihminen joka ei ole alkoholisoitunut ei käyttäydy noin. älä viitsi enää jauhaa asiasta josta sinulla ei näemmä ole mitään tietoa.
 
minnee
Mun isäni alkoholisoitui viisikymppisenä. Mielenterveysongelmia ja sellaista oli aikaisemmin kyllä. Nelikymppisenä alkoi vedellä satunnaisesti övereitä, sitä ennen oli absolutisti. Viina alkoi maistua vasta fyysisen sairastumisen myötä. Sitä ennen urheiluharrastukset pitivät selvänä, vaikkei mikään helppo ja tasapainoinen tapaus ollut selvänäkään. Tupakkaakin alkoi polttaa vasta likemmäs viisikymppisenä. Samoin appi alkoi ryypätä vasta likemmäs kuusikymppisenä, sairastuttuaan ja jouduttuaan sairaseläkkeelle.

Joillakuilla voi käydä niin, että kun jokin elämän keskeinen rytmittävä tekijä menee alta, elämä alkaa luisua alamäkeä. Mun isälläni se ei ollut työ, vaan urheiluharrastukset joihin hän sitoutui intohimoisesti. Apella se oli työ ja ura, tosi tyypillistä suurten sukupolvien miehille.

En sitten tiedä ap:n miehestä, ja lopulta eipä ne syyt merkitse paljoa, kun ei mies ryyppäämistä lopeta. Voimia sulle ap raskaassa elämänvaiheessa.
 
"tiina"
Pikkuhiljaahan tää on aina pahentunu. Kesät on ollu aika kauheita. Kun on jo korttinsakin ryypänny, ei tarvi tyämatkoistakaan huolehtia kun kaverin kyydillä pääsee.Ja silloinhan voi ottaa pienet myös viikolla. Mulla on kyllä ruokarahat. Kotona se kävi äskön syömässä ja suihkussa ja hävis jonnekin. Lapsistakin jo huomaa että ne alkaa oireileen kun iskä tulee kännissä kotiin. Mä olen jo monta vuotta harkinnu tätä poismuuttoa, mä haluan elää ilman sitä isoa mörköä ja joskus jopa ehkä kunnollisen parisuhteen. Lähteminen ei vaan ole niin helppoa.
 
tiedän tunteen
Tyypin 1 alkoholismi. Jos mies ei sitoudu hoitoon, niin lähde välittömästi. Älä jää liiaksi miettimään ja surkuttelemaan. Onhan sinulla jo asuntohakemus sisällä? Jos ei niin laita välittömästi. Jos on niin soita vuokrayhtiölle joka päivä ja kysy asuntoa.
 

Yhteistyössä