ei isovanhempia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarijoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sarijoh

Jäsen
02.09.2004
57
0
6
ajattelin täällä kysyä, onko muita pienten lasten äitejä, joilla ei ole minkään sortin hoitoapua..siis lähinnä iso-vanhempia tarkoitan. Minulla tyttö 10kk ja yhden ainoan kerran olen saanut apua lapseni hoidossa kodin ulkopuolelta...tiesin kyllä jo lasta suunnitellessa, ettei sitä apua sitten tulvi ovista ja ikkunoista, mutta en kyllä arvannut tämän olevan näin raskasta..itse asiassa en ensimmäistäkään yötä ole nukkunut kohta vuoteen..ja isästä ei kamalast iole apua, joten ei siitä sen enempää. iso-vanhempia lapsellani ei ole..tai no minun äitini on kyllä elossa, mutta pahimman luokan alkoholisti..et se siitä. Joskus kateellisena kuuntelen, kuinka tuntuu kaikilla olevan ihanat isovanhemmat jne...etelä-suomessahan on jonkinlainen sijaismummopappa-juttu? miten se toimii, ja onko tämä vain etelä-suomalaisten saatavilla??
kaikenlaista sitä väsyneenä miettiikin, mutta jotakin on keksittävä että taas jaksaa..niin ja onko kellään kokemusta mll-lastenhoitopalvelusta? kiitollisena vastauksia odotellen!!! :heart: :hug:

En tiedä oikein mitä mll:lla maksaa hoito apu, olisko 4-5? tunti. Mutta voisit sinne soitta ja ehkä he kans tietäisivät tosia sijais mummo-paappa jutusta enemmän. Eihän se olis yhtään tyhmempi idea, jos ajattelee että niistä saisi apua ja niistähän voisi tulla tosi läheisiä ystäviä ja tukipilareita myös sinulle, eikä vain lapselle.

Sun tekstisi oli kutakuinkin kuin omaani olisin kirjottanut.
Esikoinen synty vuonna 2001 ja niin olivat sukulaiset täpinässä..luulin joskus saavani myös vähän edes apua.Rankkaa oli ensimmäinen vuosi kun poika valvotti kaiket yöt ja sain yksin melkein hoitaa,kun miehellä oli opiskelut vielä kesken.

Ja kun nuorimmainen synty 2003...niin sitten sain vielä vähemmän apua kuin aiemmin,ei kukaan halunnut tulla hoitamaan kahta lasta.Ei sinänsä,meidän lapset ovat aika tempperamenttisiä ja välillä villejä,mutta niinhän suurin osa lapsista on.

Koskaan en saa juurikaan apua...paitsi lääkärireissuille ja silloinkin pitää anella...ottaa niin V.tusti kaaliin välillä.Meillä on kuitenkin minun äitini (elää toista nuoruuttaan) ja mieheni isä vielä elossa...ja sisarrukset...mutta kun ei niin ei.Siksi olenkin aika eristäytynyt,sillä ei ketään kiinnosta kuinka meillä menee...masennustakin on aika ajoin!

Täytyy vain pärjätä ihan omillaan... :ashamed: :ashamed:

Mutta koita ottaa yhteyttä mll:n tai laita oma ilmoitus lehtiin..vaikka tiedän ettei aina ole rahaakaan palkata lastenhoitajaa ja oma kynnyksensä on jo sekin että pitää palkata vieras!Jos haluat jutella lisää,niin laita yksityisviestiä tulemaan!!Ja koitahan jaksaa :hug: :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.07.2005 klo 20:18 sarijoh kirjoitti:
ajattelin täällä kysyä, onko muita pienten lasten äitejä, joilla ei ole minkään sortin hoitoapua..siis lähinnä iso-vanhempia tarkoitan. Minulla tyttö 10kk ja yhden ainoan kerran olen saanut apua lapseni hoidossa kodin ulkopuolelta...tiesin kyllä jo lasta suunnitellessa, ettei sitä apua sitten tulvi ovista ja ikkunoista, mutta en kyllä arvannut tämän olevan näin raskasta..itse asiassa en ensimmäistäkään yötä ole nukkunut kohta vuoteen..ja isästä ei kamalast iole apua, joten ei siitä sen enempää. iso-vanhempia lapsellani ei ole..tai no minun äitini on kyllä elossa, mutta pahimman luokan alkoholisti..et se siitä. Joskus kateellisena kuuntelen, kuinka tuntuu kaikilla olevan ihanat isovanhemmat jne...etelä-suomessahan on jonkinlainen sijaismummopappa-juttu? miten se toimii, ja onko tämä vain etelä-suomalaisten saatavilla??
kaikenlaista sitä väsyneenä miettiikin, mutta jotakin on keksittävä että taas jaksaa..niin ja onko kellään kokemusta mll-lastenhoitopalvelusta? kiitollisena vastauksia odotellen!!! :heart: :hug:
torniosta saa mll:n hoitajan!maksaa 4? tunti,pitää olla vähitään 2h ja jos hoitoaikaan on perheessä ruokailu,se pitää antaa myös hoitajalle (ei kyl kävis mielessäkään etteikö hoitaja saisi syödä mitä vain/milloin sattuu haluamaan! :) )
kyydit ym,kustannettava/järjestettävä..

Yhteistyössä