Ei isovanhempia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmis

Vieras
Joo siis meillä on tämmöinen tilanne että yksi pari isovanhempia asuu toisella puolella maapalloa(lapset tavanneet mummonsa kerran)ja sitten nämä Suomessa olevista mummo on pahoista psyyk.ongelmista kärsivä,arvaamaton,väkivaltainen alkkis ja vaari(mun isä)kuollut ja kymmenen vuotta sitten.Lapsilla ei juurikaan näinollen kontaktia vanhempaan sukupolveen mikä tuntuu hirveältä.
Mutta miltä se tuntuu muksuista,onko ongelma mulla kun niille ei oo mummua ja pappaa(liioittelenko)vai kärsiikö lapset tosissaan?
Ymmärrettävästi mummoon täällä Suomessa ei voi yhteyttä pitää.

eikös spr:n ystäväpalvelun kautta oo mahdollista saada varamummoo tai pappaa. Kyllä mulle itselle ainakin isovanhemmat on tosi tärkeitä, muttta toisaalta mitä ei oo sitä ei osaa kaivata

Missähän päin Suomea asustelet.
Minä olisin mielelläni varamummo jollekin lapsiperheelle.
Tosin kun luin näitä mummokeskusteluja niin olen vähän varuillani kun en tiedä miten sitä mummona pitäisi olla. On näköjään niin paljon vaatimuksia mummoille.

No, katsotaan. Jospa vaikka satutte käymään täällä pääkaupunkiseudulla kesällä niin ehkäpä voitais tavata.
Vaikka Korkeasaaressa.
Voisin olla varamummo yhden päivän.
Jatkoa vois katsella sitten sen jälkeen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2005 klo 07:55 Mummeli kirjoitti:
No, katsotaan. Jospa vaikka satutte käymään täällä pääkaupunkiseudulla kesällä niin ehkäpä voitais tavata.
Vaikka Korkeasaaressa.
Voisin olla varamummo yhden päivän.
Jatkoa vois katsella sitten sen jälkeen.

Voi että kun täältä Keski-Suomestakin löytyisi tommoisia ihania vara mummoja !!!!

Meillä on sellainen tilanne, että oikeat mummut ja papat asuvat niin kaukana, ettei tavata kuin muutama kerta vuodessa.
Mutta meillä on ollut onni saada lapsillemme kaksi varamummua ja -pappaa. Kun ensimmäiset mummu ja pappa eivät nyt kerkeäkään olla varana vapaaehtoistyökiireiden vuoksi (pakon sanelemana), ilmoittautui toinen mummu halukkaaksi varamummuksi ja pappaankin pian tutustutaan. Aivan ihanaa, olemme tosi onnekkaita olleet! Tämä uusi mummu oli juuri päivällä tyttöjen kanssa, että pääsin parturiin...ja esikoinen tykästy heti ensitapaamisella häneen ja kuulemma rakastaa Pirkko-mummua =) :heart: .
Kannattaa kysellä tosiaan juuri spr:n ystäväpalvelusta, seurakunnasta, mll:sta halukasta varamummua tai pappaa, yleensä joku näistä tahoista organisoi em.toimintaa. Kyllä isovanhemmat (oikeat tai korvaavat) ovat suuri rikkaus lasten elämässä.

Kysyin maksuasiaa tältä uudelta varamummulta, ja hän melkein suuttui, sanoi, että tekee tätä mummutouhua vain omaksi iloksi, ei rahan takia. Meillä ei siis maksa, kannattaa kuitenkin avoimesti kysyä asia ensitapaamisella.

Ei varmaan kukaan varamummo tai -vaari ota maksua.
Onhan se iso ilo mummillekin.

harmis: minkä ikäisiä lapsesi ovat, tyttöjä vai poikia.
Voisin kutoa villasukat valmiiksi, jos tavataan jossain vaiheessa.

Yhteistyössä