Ei ikinä enää meille Reimaa!!

Heh, johan tästä tuli soppa. Mulla taitaa olla ulostuonnissa jotain vikaa. Laitanpas kuvan takista.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5154929.jpg

elikkäs takissa punainen vuori, valkoinen/v.pun ulkopuoli. Muut koneessa olleet vaatteet olivat samaa väriä ja vaaleampaa kuin takin alaosa, ja useasti pestyjä elikkä niistä ei lähtenyt väriä (reimaa myöskin, samoten remua ja jonathania, ja niissä oli valkoiset vuoret!). Takissa väri tullut selkeästi vuoresta, kun väri ei ole tullut läpi niistä kohdista missä kangas on kaksinkerroin.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
No tuota ihan on OMA virheesi. Et noudattanut lainkaan ohjetta.
Kyllä ne muut v.punaiset voi värjätä valkean!!!

Jos haluaa korvausta, ei todellakaan kannata kertoa tehneensä itse virheen, kuten sinä nyt teit.

täysin samaa mieltä. Jos lukee että pestävä erillään niin se tarkoittaa sitä. Ei kai se reiman vika ole?

Alkuperäinen kirjoittaja HUOM!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Se pestävä erillään ei le siksi että värjää vaan siksi että vaate on pestävä runsaassa ja väljässä vedessä. Kun vettä ja tilaa on paljon irtautuva väri huuhtoutuu pois. Jos taas kone on täynnä pyykkiä, ei väri aine pääse huuhtoutumaan vaan tarttuu lähimpään tekstiiliin, tässä tapauksessa takin ulkopintaan. jos pesulapussa lukee että pestävä erillään niin silloin se on pestävä yksinään, normaalissa pesuohjelmassa (ei pikaohjelmassa) ja mieluiten vielä lisähuuhtelulla.

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Hmmmm... Miksi ei voi vaan noudattaa sitä pesuohjetta? :whistle:

Jos olisit noudattanut sitä ja takki olisi värjääntynyt siitä huolimatta, reklamaatio olisi tod.näk. mennyt läpi.

Mun mielestä on järjen köyhyyttä pestä yksi 92 kokoinen takki yksinään 7kilon koneessa.

Onhan se tuhalusta ja hölmöä pestä erikseen yks pikkunen takki tms, mutta niin vain itsekin tein... Yleensä pakkaan koneen täyteen pyykkiä, mutta kyllä pesen ulkovaatteet erikseen, jos ne on aivan erivärisiä. Ja etenkin eka pesussa! Harmittais enemmän, jos hyvä ja kallis ulkovaate menis pilalle, kuin että vettä ja sähköä tuhlaantuu yhden takin pesusta...

Heh, johan tästä tuli soppa. Mulla taitaa olla ulostuonnissa jotain vikaa. Laitanpas kuvan takista.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5154929.jpg

elikkäs takissa punainen vuori, valkoinen/v.pun ulkopuoli. Muut koneessa olleet vaatteet olivat samaa väriä ja vaaleampaa kuin takin alaosa, ja useasti pestyjä elikkä niistä ei lähtenyt väriä (reimaa myöskin, samoten remua ja jonathania, ja niissä oli valkoiset vuoret!). Takissa väri tullut selkeästi vuoresta, kun väri ei ole tullut läpi niistä kohdista missä kangas on kaksinkerroin.

HUOH, lueppa nyt vihdoin tuo syy!! Miksei saa pestä!!!

No kyllä minäkin ymmärsin tämän asian nyt niin, että takki värjäsi itse itsensä.
Eli vaikka sen olisi aivan yksinään pessyt koneessa niin sama vahinko olisi tapahtunut!

Saatan olla väärässä eli tyhmä mutta mitäs tuosta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Olitko muuten kääntäny takin nurinperin? Mä muistan kuulleeni että ne kannattas aina pestä väärinpäin. Ainakin itse oon aina pessy niin.

Tecit ainakin pitää pestä nurin päin, ei saa käyttää huuhteluainetta eikä pesuainetta jossa on valkaisuainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
jestas että on vihamielinen palsta! Tuntuu olevan tärkeintä naulita toinen epäonnisesta tapahtumasta.

Onhan se huvittavaa, että saa takoa päähän järkeä ties kuinka kauan mutta toinen vaan vänkää kun ei tuu korvauksia. No ei kai, kun ohjeita ei noudatettu. Sitten jatkaa, eikä lue mitään....

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Että suututtaa. Niinhän siinä kävi ettei Reima korvannut tytön pilalle mennyttä takkia. |O |O Pesussa meni pilalle. Valkoiset osat aivan v.punaisia. Vuoresta lähti väri. Pesty muutoin ohjeen mukaan, mutta koneessa oli muutakin pyykkiä (samanlaisia välikausivaatteita, kaikki vaaleampia sävyltään) pesuohjeessa lukee pestävä erillään. |O |O Meille ei kyllä tuu enää yhtään Reiman tuotetta. Kyllä lasten vaatteita pit' pystyä pesemään, myös muunkin pyykin seassa. Ei kyllä ole kovin järkevää pestä yhtä takkia erikseen.

Argh |O |O |O
Hmm....mä olen aina luullut, että toi tarkoittaa juuri sitä, että vaate saattaa värjätä. Tai ainakin mä olen em syystä pessyt tuolla merkinnällä varustetut vaatteet erillään muusta pyykistä.
Niin minäkin olen ymmärtänyt että voivat päästää väriä, mutta että värjäävät itsensä? Totta nyt oletin että samanväristä voi pestä samassa koneessa, kun ne muut tuotteet oli aiemmin jo pestyjä ja vaaleampia kuin tämä takki. Muut tuotteet ei värjääntyneet vain takki.

valkosta vaaleampi?!

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
No kyllä minäkin ymmärsin tämän asian nyt niin, että takki värjäsi itse itsensä.
Eli vaikka sen olisi aivan yksinään pessyt koneessa niin sama vahinko olisi tapahtunut!

Saatan olla väärässä eli tyhmä mutta mitäs tuosta :D

Lueppa sinäkin nyt viimein että miksei saa pestä YHDESSÄ.
Ja sitten koita ymmärtää sinäkin se, että jos ei ohjeita noudata, kenenkään ei tarvitse korvata!!

Tää on jo koomista miten ei uppoa ei...

Niin siis oma vika kun pesin väärin, ja tyhmä kun myönsin, mut mun mielestä paskalaatunen tuote, ja siitä syystä tulen jatkossa välttämään kyseisen firman tuotteita. Meillä ollut käytössä paljon myös Remua, Jonathania, Lenneä eikä niiden kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmaa. 7 kilon koneessa vaikka on parikin haalaria ja takki on todella väljää, joten tuntuu ettei kyllä sen takia pitäisi väri levitä. En jaksa asiasta enää reklamoida, olkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko noin moni tosiaan sitä mieltä, että jos ap olis pessyt takin yksistään, tuota värjäytymistä ei olis tapahtunut?

Ei ole siitä kyse, vaan sitä ettei tarvitse korvata JOS EI NOUDATA OHJEITA JA SUOSITUKSIA!

Joo siis mäkin menen nyt hajottamaan tahallani jotain ja kerron että olis tää hajonnut satavarmasti muutenkin, saanko korvauksia nih...

ps. lueppa se miksei saa pestä yhdessä

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Hmmmm... Miksi ei voi vaan noudattaa sitä pesuohjetta? :whistle:

Jos olisit noudattanut sitä ja takki olisi värjääntynyt siitä huolimatta, reklamaatio olisi tod.näk. mennyt läpi.

Mun mielestä on järjen köyhyyttä pestä yksi 92 kokoinen takki yksinään 7kilon koneessa.

mutta ohje sanoi niin jo silloin kun takki oli kaupan hyllyssä eikö niin? Se että et noudattanut ohjetta on valmistajan vika?

Niin siis oma vika kun pesin väärin, ja tyhmä kun myönsin, mut mun mielestä paskalaatunen tuote, ja siitä syystä tulen jatkossa välttämään kyseisen firman tuotteita. Meillä ollut käytössä paljon myös Remua, Jonathania, Lenneä eikä niiden kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmaa. 7 kilon koneessa vaikka on parikin haalaria ja takki on todella väljää, joten tuntuu ettei kyllä sen takia pitäisi väri levitä. En jaksa asiasta enää reklamoida, olkoon.

Paska laatu, kun ITSE pilasit takin. OK :laugh:

Helpompi se tietty muista löytää vika kuin itsestä...

ettekö te nyt hyvät mammat jo käsitä mitä kusetusta toi reima on??????????????? puvuis käytetään kaikkia myrkkyjä ja tehään kiinassa halpatyövoimalla. saa hyvät rahat teiltä idiooteilta ku meette ostamaan niiltä saman vertosia pukuja ku peuhu. suosikaa suomalaista älkääkä mitään petturi reimaa. se MERKKI maksaa,ei mikään muu siinä oo arvokasta eikä erikoista. naurattaa tää jatkuva reiman kehuminen ja miten kaikki pukeutuu reimaan ollakseen jotenki paras!hahahh ei muuta voiku kapinoida ja viel enempi olla ostamatta reimaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Se pestävä erillään ei le siksi että värjää vaan siksi että vaate on pestävä runsaassa ja väljässä vedessä. Kun vettä ja tilaa on paljon irtautuva väri huuhtoutuu pois. Jos taas kone on täynnä pyykkiä, ei väri aine pääse huuhtoutumaan vaan tarttuu lähimpään tekstiiliin, tässä tapauksessa takin ulkopintaan. jos pesulapussa lukee että pestävä erillään niin silloin se on pestävä yksinään, normaalissa pesuohjelmassa (ei pikaohjelmassa) ja mieluiten vielä lisähuuhtelulla.

Juuri näin!

Ymmärrän ärtymyksesi. Meillä värjäsi viime talvena Reimatecin harmaa vuori vihreä/valkoisen päällykankaan todella likaiseksi. Pesin haalarin yksinään ja ihan ohjeenmukaisessa lämpötilassa. Tuloksena pilalle värjäytynyt haalari ja Reimalta todella tyly vastaus: pesuvirhe. Ei todellakaan ollut, vuori päästä värin ja pilasi haalarin niin rumaksi, että sitä ei voi enää käyttää. Harmitti ja harmittaa edelleen, kallis haalari jäi vain muutamalle käyttökerralle.

Et jaksa reklamoida :o

MISTÄ reklamoisit edes? Siitä että ITSE teit virheen ja ITSE pilasit takin.
Kun kyse siitä että reilussa vedessä jne

Ymmärrän että harmittaa mutta valitettavasti ei tarvi korvata ja valitettavasti joidenkin kohdalla on todella noudatettava ohjeita...

No kai sitä takkia voi silti pitää, miksei voisi?

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Onko noin moni tosiaan sitä mieltä, että jos ap olis pessyt takin yksistään, tuota värjäytymistä ei olis tapahtunut?

Ei ole siitä kyse, vaan sitä ettei tarvitse korvata JOS EI NOUDATA OHJEITA JA SUOSITUKSIA!

Joo siis mäkin menen nyt hajottamaan tahallani jotain ja kerron että olis tää hajonnut satavarmasti muutenkin, saanko korvauksia nih...

ps. lueppa se miksei saa pestä yhdessä

Joo joo, minä ymmärrän kyllä sen pointin, että ap teki virheen, kun pesi yhdessä muiden kanssa. Mutt siltikin: kun se takki olisi todennäk. värjännyt muutenkin, niin ihmettelen suuresti tätä palstalaisten empatiakyvyttömyyttä sen suhteen, että ap on tapauksesta pahoilla mielin. Ottaisko itseä päähän? Eikö aplla ole oikeutta olla ärtynyt Reimalle surkesta tuotteesta sen takia, että itse mokasi myös.

Kumman virhe tässä on nyt se suurempi? Ap:n vai Reiman?
Minusta Reiman.

Ymmärrän ärtymyksesi. Meillä värjäsi viime talvena Reimatecin harmaa vuori vihreä/valkoisen päällykankaan todella likaiseksi. Pesin haalarin yksinään ja ihan ohjeenmukaisessa lämpötilassa. Tuloksena pilalle värjäytynyt haalari ja Reimalta todella tyly vastaus: pesuvirhe. Ei todellakaan ollut, vuori päästä värin ja pilasi haalarin niin rumaksi, että sitä ei voi enää käyttää. Harmitti ja harmittaa edelleen, kallis haalari jäi vain muutamalle käyttökerralle.

No ei kai se ulkonäkö ole noin tärkeää ettei voi ollenkaan pitää, esim. pihalla?
=/

Yhteistyössä