Ei ikinä enää meille Reimaa!!

minä pesen muuten aina talvivaatteet noudattamatta ohjetta eli paljon pienemmissä asteissa kuin ohjeessa sanotaan. En laita yli 30 asteeseen. Hyvin olen puhtaaksi saanut ja värit pysyneet. Tosin jos pesuohjeessa sanotaan tietty aste niin kyllä vaate silloin pitää voida pestä siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
Että suututtaa. Niinhän siinä kävi ettei Reima korvannut tytön pilalle mennyttä takkia. |O |O Pesussa meni pilalle. Valkoiset osat aivan v.punaisia. Vuoresta lähti väri. Pesty muutoin ohjeen mukaan, mutta koneessa oli muutakin pyykkiä (samanlaisia välikausivaatteita, kaikki vaaleampia sävyltään) pesuohjeessa lukee pestävä erillään. |O |O Meille ei kyllä tuu enää yhtään Reiman tuotetta. Kyllä lasten vaatteita pit' pystyä pesemään, myös muunkin pyykin seassa. Ei kyllä ole kovin järkevää pestä yhtä takkia erikseen.

Argh |O |O |O
Hmm....mä olen aina luullut, että toi tarkoittaa juuri sitä, että vaate saattaa värjätä. Tai ainakin mä olen em syystä pessyt tuolla merkinnällä varustetut vaatteet erillään muusta pyykistä.
Niin minäkin olen ymmärtänyt että voivat päästää väriä, mutta että värjäävät itsensä? Totta nyt oletin että samanväristä voi pestä samassa koneessa, kun ne muut tuotteet oli aiemmin jo pestyjä ja vaaleampia kuin tämä takki. Muut tuotteet ei värjääntyneet vain takki.

Alkuperäinen kirjoittaja qt34:
Meillä myös käynyt Reimatec-välikausitakin kanssa noin, tosin siinä vaiheessa kun takki oli kuivumassa pesusta. Punaiset osat lähtivät ikään kuin valumaan väriä alla oleviin valkoisiin kohtiin. Eikä muuten lähde pois.

Pitäisi varmaan jättää noudattamatta pesuohjetta ja pestä kylmässä vedessä käsin, ettei väri irtoa.

Väri irtoaa herkemmin ohjetta alhaisemmassa lämpötilassa. Varsinkin voimakasväriset vaatteet, joissa pesuohje on 60 niin ainakin ekan kerran pitää pestä siinä. Pyrin välttämään "vaikean" värisiä ulkovaatteita (ja reimaa).

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meille tulee varmaan jatkossakin Reimaa, yhtään maanantaikappaletta ei oo koskaan osunut kohdalle, ja haalarit ovat pysyneet täysin ehjänä useammallakin käyttäjällä :). Kuten ovat pysyneet Remut, Lassietecit yms toki myös.

Mä ostin ekan ja vikan reimatecin haalarin pojalle. Jo on reikä tullut vaikka edes hennesin halpispuku ei ole käytössä hajonnut

Niin onpa se kumma, että just takki värjääntyi muttei muut vaatteet....
Mutta kuitenkaan nämä muut vaatteet eivät ole voineet värjätä vaan juurikin takki.... jostain kumman syystä takki päätti olla värjäämättä muita vaatteita...

Onko muka ihme ettet saa korvausta kun et noudattanut pesuohjetta?
Olipa vika nyt takissa tai missä, ei tarvi korvata kun et noudata ohjeita- olisit nyt edes väittänyt noudattaneesi...

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Hmmmm... Miksi ei voi vaan noudattaa sitä pesuohjetta? :whistle:

Jos olisit noudattanut sitä ja takki olisi värjääntynyt siitä huolimatta, reklamaatio olisi tod.näk. mennyt läpi.

Mun mielestä on järjen köyhyyttä pestä yksi 92 kokoinen takki yksinään 7kilon koneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
niinpä. Vastaus on että pesussa täytynyt sattua virhe joku muu tuote värjätä tai pesulämpötila ollut liian kova. Takissa siis on punainen vuori, takki v.pun-valkoinen. Muut vaatteet oli hailakan v.punaisia, useasti pestyjä vaatteita, tämä pestiin ensimäistä kertaa. :kieh:

Siis sullekko on ihan uus juttu että tummat ja nimenomaan punaiset vaatteet kannattaisi pestä ensimmäisen kerran yksin?? :o
Eikä ny laittaa sekaan vaaleanpunaisia tai vaaleita vaatteita.

Säkö revit takista vuoren irti ennen pesua :o ??

Kuule, milläs todistat että vuori ne VALKOISET värjäsi, eikä muut vaatteet, jotka EIVÄT olleet valkoisia...

Kokemuksella ;) Mikään vaaleenpunainen, joka on pesty jo useasti EI varmasti värjää muita vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
niinpä. Vastaus on että pesussa täytynyt sattua virhe joku muu tuote värjätä tai pesulämpötila ollut liian kova. Takissa siis on punainen vuori, takki v.pun-valkoinen. Muut vaatteet oli hailakan v.punaisia, useasti pestyjä vaatteita, tämä pestiin ensimäistä kertaa. :kieh:

Siis sullekko on ihan uus juttu että tummat ja nimenomaan punaiset vaatteet kannattaisi pestä ensimmäisen kerran yksin?? :o

...hmmm..pitäiskö nyt lukea kunnolla tuo ap:n viesti....tuo takki värjäsi sii itse itsensä....sillä että mukana oli vanhoja vaaleampia vaatteita, ei ollut nyt merkitystä =)

ONHAN. Ei tarvitse korvata, jos ei noudata ohjeita!
Ja milläs todistat että just takki värjäsi ku muita pinkkejä kuteita mukana...

Siis luojan kiitos mikään muu vaate koneessa ei värjääntynyt vain tämä takki, ja vain siinä oli punainen vuori. Ihan samanlailla olisi värjääntynyt yksin koneessa. Vuori vielä päästi väriä vain sen verran, että saumavarojen kohdalta väri ei tullut läpi, kun siinä kaksi kerrosta valkoista kangasta. Muuten valkoinen kangas oli vaaleanpunaista.

Aaa, siis sori, mä ymmärsin väärin (lukivika teki taas tepposen). Tosi veemäinen juttu kyllä. Älä anna periksi vaan vaadi uudestaan!! Soita johtavalle suoraan. Tosi inhottava juttu, vaikkakin olishan se tarvinnu ohjeen mukaan pestä, mutta silti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Että suututtaa. Niinhän siinä kävi ettei Reima korvannut tytön pilalle mennyttä takkia. |O |O Pesussa meni pilalle. Valkoiset osat aivan v.punaisia. Vuoresta lähti väri. Pesty muutoin ohjeen mukaan, mutta koneessa oli muutakin pyykkiä (samanlaisia välikausivaatteita, kaikki vaaleampia sävyltään) pesuohjeessa lukee pestävä erillään. |O |O Meille ei kyllä tuu enää yhtään Reiman tuotetta. Kyllä lasten vaatteita pit' pystyä pesemään, myös muunkin pyykin seassa. Ei kyllä ole kovin järkevää pestä yhtä takkia erikseen.

Argh |O |O |O
Hmm....mä olen aina luullut, että toi tarkoittaa juuri sitä, että vaate saattaa värjätä. Tai ainakin mä olen em syystä pessyt tuolla merkinnällä varustetut vaatteet erillään muusta pyykistä.
Niin minäkin olen ymmärtänyt että voivat päästää väriä, mutta että värjäävät itsensä? Totta nyt oletin että samanväristä voi pestä samassa koneessa, kun ne muut tuotteet oli aiemmin jo pestyjä ja vaaleampia kuin tämä takki. Muut tuotteet ei värjääntyneet vain takki.

EDELLEEN, miten ne pinkit voi vaaleampia kuin VALKOINEN (eli se mikä värjääntyi) ?

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Niin onpa se kumma, että just takki värjääntyi muttei muut vaatteet....
Mutta kuitenkaan nämä muut vaatteet eivät ole voineet värjätä vaan juurikin takki.... jostain kumman syystä takki päätti olla värjäämättä muita vaatteita...

Onko muka ihme ettet saa korvausta kun et noudattanut pesuohjetta?
Olipa vika nyt takissa tai missä, ei tarvi korvata kun et noudata ohjeita- olisit nyt edes väittänyt noudattaneesi...

Takin vaaleiden osien materiaali on semmoinen, että "imee" väriä itseensä, toisin kuin muiden koneessa olleiden. Olen monesti törmännyt ilmiöön.

Joku tuossa jo sanoikin, että reklamaatio olisi ehkä mennyt läpi, jos olisit pessyt vaatteen ohjeen mukaan. Tietenkään vaate ei saa ohjeen mukaisessa pesussa pilata itseään.

Se pestävä erillään ei le siksi että värjää vaan siksi että vaate on pestävä runsaassa ja väljässä vedessä. Kun vettä ja tilaa on paljon irtautuva väri huuhtoutuu pois. Jos taas kone on täynnä pyykkiä, ei väri aine pääse huuhtoutumaan vaan tarttuu lähimpään tekstiiliin, tässä tapauksessa takin ulkopintaan. jos pesulapussa lukee että pestävä erillään niin silloin se on pestävä yksinään, normaalissa pesuohjelmassa (ei pikaohjelmassa) ja mieluiten vielä lisähuuhtelulla.

Jos olisit noudattanut sitä ja takki olisi värjääntynyt siitä huolimatta, reklamaatio olisi tod.näk. mennyt läpi.

Mun mielestä on järjen köyhyyttä pestä yksi 92 kokoinen takki yksinään 7kilon koneessa.

Taas olisi kannattanut vaan väittää että takki on ollut yksin koneessa.

Pistä kaveris valittamaan samasta takista.

Kyllä se virheen takia on värjännyt.
Ekat pesun on pestävä runsaassa vedessä. Itse pesen aina ekat pesut päällysvaatteille niin ettei ole mitään muuta pyykkiä. Runsaassa vedessä vaatteet irtoavat väriaineet ehtivät laimentua ja huuhtoutua kunnolla pois ennenkuin ehtivät tarttua valkoisiin kohtiin. Muutoinkin päällysvaatteet suositellaan pestävän väljässä vedessä, etenkin jos niissä on kalvoja koska kalvot on saatava huuhdeltua erityisen hyvin tai ne lopettavat hengittämästä huokosten tukkeutuessa.

Sama ohje on ollut ikiajat mm. marimekon raitapaidoissa. Niissä tosin pesuohje on ollut 60 astetta ja jos ekan pesun on tehnyt lämpimämmässä niin on saattanut valkoiset raidat vaihtaa väriä.

Musta on järjen köyhyyttä tunkea takki pinkkien pyykkien sekaan ja itkeä sitten kun valkea värjääntyi, eikä korvata, kun ei itse noudattanut pesuohjeita =)

Alkuperäinen kirjoittaja g:

Säkö revit takista vuoren irti ennen pesua :o ??

Kuule, milläs todistat että vuori ne VALKOISET värjäsi, eikä muut vaatteet, jotka EIVÄT olleet valkoisia...

Kokemuksella ;) Mikään vaaleenpunainen, joka on pesty jo useasti EI varmasti värjää muita vaatteita.

Voi värjätä.

Minäkin boikotoin Reimatecia, enkä ole katsonut edes päin tavisreimaa/lassieta koska samaahan firmaa nuo, eikö?

Meillä aukesi reimatec+ hanskoista miltei heti sauma. Ennenvanhaan olisi saanut uudet hanskat tilalle. Nyt sai vanhat hanskat, sauma ommeltuna. Juu on varmaankin edelleen 100% vedenpitävät, hitto!

Siis luojan kiitos mikään muu vaate koneessa ei värjääntynyt vain tämä takki, ja vain siinä oli punainen vuori. Ihan samanlailla olisi värjääntynyt yksin koneessa. Vuori vielä päästi väriä vain sen verran, että saumavarojen kohdalta väri ei tullut läpi, kun siinä kaksi kerrosta valkoista kangasta. Muuten valkoinen kangas oli vaaleanpunaista.

Aaa, siis sori, mä ymmärsin väärin (lukivika teki taas tepposen). Tosi veemäinen juttu kyllä. Älä anna periksi vaan vaadi uudestaan!! Soita johtavalle suoraan. Tosi inhottava juttu, vaikkakin olishan se tarvinnu ohjeen mukaan pestä, mutta silti.

Huoooooooh, tää ei voi olla totta :laugh:

Ottakaa ny vastuu omista virheistänne herran jumala.
En minäkään korvaisi, jos virhe tehty, ei tarvitse korvata. Oma moka. Johtuipa värjääntyminen mistä tahansa, asiakas tehnyt virheen, jonka vuoksi ei tarvitse korvata mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Se pestävä erillään ei le siksi että värjää vaan siksi että vaate on pestävä runsaassa ja väljässä vedessä. Kun vettä ja tilaa on paljon irtautuva väri huuhtoutuu pois. Jos taas kone on täynnä pyykkiä, ei väri aine pääse huuhtoutumaan vaan tarttuu lähimpään tekstiiliin, tässä tapauksessa takin ulkopintaan. jos pesulapussa lukee että pestävä erillään niin silloin se on pestävä yksinään, normaalissa pesuohjelmassa (ei pikaohjelmassa) ja mieluiten vielä lisähuuhtelulla.

Yhteistyössä