Ei ikinä enää meille Reimaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
No kyllä minäkin ymmärsin tämän asian nyt niin, että takki värjäsi itse itsensä.
Eli vaikka sen olisi aivan yksinään pessyt koneessa niin sama vahinko olisi tapahtunut!

Saatan olla väärässä eli tyhmä mutta mitäs tuosta :D

mahdollista näin, mutta milläs todistat jos itse pessyt kuitenkin toisin kun on valmistajan suositus.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
No kyllä minäkin ymmärsin tämän asian nyt niin, että takki värjäsi itse itsensä.
Eli vaikka sen olisi aivan yksinään pessyt koneessa niin sama vahinko olisi tapahtunut!

Lueppa sinäkin nyt viimein että miksei saa pestä YHDESSÄ.
Ja sitten koita ymmärtää sinäkin se, että jos ei ohjeita noudata, kenenkään ei tarvitse korvata!!

Tää on jo koomista miten ei uppoa ei...

Esim täällä (mikälie sivu on,google löysi ) http://www.kukkuluuruu.com/kokopesu.asp
lukee näin: Jos vaatteessa on merkintä
"pestävä erillään", sen voi pestä yksinään tai muiden samanväristen vaatteiden
kanssa.

Ja jos nyt ajatellaan, että ap:n koneessa oli takin lisäksi vain valkoista/valkeaa pyykkiä mistä EI PITÄISI irrota ainakaan punaista väriä (? ), niin eikös takkiin joutunut punainen väri ole silloin juurikin siitä takista!
Jos ap olisi pessyt vain ja ainoastaan takin ihan yksinään koneessa niin tuloshan olisi voinut olla aivan sama..?

Vai onko se juju tässä nyt jokin sellainen että vaate ei pesussa ollessaan saa olla kosketuksissa minkään muun vaatten kanssa,oli se sitten vaikka väritöntä?!

Kuullostaa kyllä siltä et se takki on syystä tai toisesta itse värjänny itsensä.

MUTTA oma kokemus samaan liittyen: Mulla oli tec-takki, ei reima, mut siis ihan merkkitakki, hinta reilusti yli satanen, joka oli pääväriltään valkoinen, mustalla vuorella, ja saman merkkiset mustat housut joita molempia oli pesty monta kertaa(ei, ei kannata hankkia valkoista takkia kun on pieniä, sylissä pidettäviä, kurassa rypeviä lapsia ;) ) ja sit kun piti pestä ajattelin et pesen samassa, just logiikalla kun on pesty moneen kertaan ja on samanmerkkiset ja takin vuorikin on musta eikä oo värjänny.
No tokihan ne housut värjäs sen takin likaisen harmaaks, eikä se lähteny millään puhtaaks, kokeilin 60 pesut ja kaikki, kun ei ollu enää mitään menetettävää. Mut se takki oli siinä.

Eli itse en nykyään pese edes lasten kaksiosaisia tec-pukuja joissa housut tummemmat ja takki vaalempi edes keskenään yhdessä(siis housuja ja takkia), niiden hinta on sen verran kova et halvemmaks tulee pyörittää pyykkikonetta useamman kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Onko noin moni tosiaan sitä mieltä, että jos ap olis pessyt takin yksistään, tuota värjäytymistä ei olis tapahtunut?

Ei ole siitä kyse, vaan sitä ettei tarvitse korvata JOS EI NOUDATA OHJEITA JA SUOSITUKSIA!

Joo siis mäkin menen nyt hajottamaan tahallani jotain ja kerron että olis tää hajonnut satavarmasti muutenkin, saanko korvauksia nih...

ps. lueppa se miksei saa pestä yhdessä

Joo joo, minä ymmärrän kyllä sen pointin, että ap teki virheen, kun pesi yhdessä muiden kanssa. Mutt siltikin: kun se takki olisi todennäk. värjännyt muutenkin, niin ihmettelen suuresti tätä palstalaisten empatiakyvyttömyyttä sen suhteen, että ap on tapauksesta pahoilla mielin. Ottaisko itseä päähän? Eikö aplla ole oikeutta olla ärtynyt Reimalle surkesta tuotteesta sen takia, että itse mokasi myös.

Kumman virhe tässä on nyt se suurempi? Ap:n vai Reiman?
Minusta Reiman.

Ymmärrän täysin ap:n harmituksen.
Sitä en ymmärrä miksi syyttää muita omasta virheestään ja valitella ettei saa korvausta kun itse mokasi.

Eiköhä ketju olis ollut erilainen mikäli ap olisi vaan harmitellut että pilasi takin,eikä syytellyt siitä reimaa.

reima voi olla huono MUTTA, en ymmärrä vaatimusten vaatimisia kun ei sellaisia voi saada

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
Niin siis oma vika kun pesin väärin, ja tyhmä kun myönsin, mut mun mielestä paskalaatunen tuote, ja siitä syystä tulen jatkossa välttämään kyseisen firman tuotteita. Meillä ollut käytössä paljon myös Remua, Jonathania, Lenneä eikä niiden kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmaa. 7 kilon koneessa vaikka on parikin haalaria ja takki on todella väljää, joten tuntuu ettei kyllä sen takia pitäisi väri levitä. En jaksa asiasta enää reklamoida, olkoon.

Paska laatu, kun ITSE pilasit takin. OK :laugh:

Helpompi se tietty muista löytää vika kuin itsestä...

Fiksummalle riittäisi jo tuo kun toinen itse toteaa toimineensa väärin...mutta..ei muuta kun koko rahalla, onnea sinulle =)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

mahdollista näin, mutta milläs todistat jos itse pessyt kuitenkin toisin kun on valmistajan suositus.

No sehän se paska juttu tässä nyt onkin..
itse uskon että näin olis ap:lla käynyt vaikka yksin olisi takki koneessa ollut..

Lueppa sinäkin nyt viimein että miksei saa pestä YHDESSÄ.
Ja sitten koita ymmärtää sinäkin se, että jos ei ohjeita noudata, kenenkään ei tarvitse korvata!!

Tää on jo koomista miten ei uppoa ei...

Esim täällä (mikälie sivu on,google löysi ) http://www.kukkuluuruu.com/kokopesu.asp
lukee näin: Jos vaatteessa on merkintä
"pestävä erillään", sen voi pestä yksinään tai muiden samanväristen vaatteiden
kanssa.

Ja jos nyt ajatellaan, että ap:n koneessa oli takin lisäksi vain valkoista/valkeaa pyykkiä mistä EI PITÄISI irrota ainakaan punaista väriä (? ), niin eikös takkiin joutunut punainen väri ole silloin juurikin siitä takista!
Jos ap olisi pessyt vain ja ainoastaan takin ihan yksinään koneessa niin tuloshan olisi voinut olla aivan sama..?

Vai onko se juju tässä nyt jokin sellainen että vaate ei pesussa ollessaan saa olla kosketuksissa minkään muun vaatten kanssa,oli se sitten vaikka väritöntä?!

Lueppa taas uudelleen.
Muut pyykit eivät olleet valkoisia! Olivat tummempia.
Ja minä tiedän, että v.punainen voi valkean värjätä, on kokemusta.

itse uskon että näin olis ap:lla käynyt vaikka yksin olisi takki koneessa ollut..

Muttei auta, jos vain USKOO.

Kuullostaa kyllä siltä et se takki on syystä tai toisesta itse värjänny itsensä.

MUTTA oma kokemus samaan liittyen: Mulla oli tec-takki, ei reima, mut siis ihan merkkitakki, hinta reilusti yli satanen, joka oli pääväriltään valkoinen, mustalla vuorella, ja saman merkkiset mustat housut joita molempia oli pesty monta kertaa(ei, ei kannata hankkia valkoista takkia kun on pieniä, sylissä pidettäviä, kurassa rypeviä lapsia ;) ) ja sit kun piti pestä ajattelin et pesen samassa, just logiikalla kun on pesty moneen kertaan ja on samanmerkkiset ja takin vuorikin on musta eikä oo värjänny.
No tokihan ne housut värjäs sen takin likaisen harmaaks, eikä se lähteny millään puhtaaks, kokeilin 60 pesut ja kaikki, kun ei ollu enää mitään menetettävää. Mut se takki oli siinä.

Eli itse en nykyään pese edes lasten kaksiosaisia tec-pukuja joissa housut tummemmat ja takki vaalempi edes keskenään yhdessä(siis housuja ja takkia), niiden hinta on sen verran kova et halvemmaks tulee pyörittää pyykkikonetta useamman kerran.

Tämänkin takin housut tummemmat, ja niitä en tietenkään laittanut samaan koneeseen, vaan pesin ne tummempien ulkovaatteiden kanssa samassa koneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Niin siis oma vika kun pesin väärin, ja tyhmä kun myönsin, mut mun mielestä paskalaatunen tuote, ja siitä syystä tulen jatkossa välttämään kyseisen firman tuotteita. Meillä ollut käytössä paljon myös Remua, Jonathania, Lenneä eikä niiden kanssa ole koskaan ollut mitään ongelmaa. 7 kilon koneessa vaikka on parikin haalaria ja takki on todella väljää, joten tuntuu ettei kyllä sen takia pitäisi väri levitä. En jaksa asiasta enää reklamoida, olkoon.

Fiksummalle riittäisi jo tuo kun toinen itse toteaa toimineensa väärin...mutta..ei muuta kun koko rahalla, onnea sinulle =)

Fiksuin ei varmaankaan syyttelisi muita omasta virheestään...

Alkuperäinen kirjoittaja d:

onnea matkaan g

Fiksuin ei varmaankaan syyttelisi muita omasta virheestään...

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
niinpä. Vastaus on että pesussa täytynyt sattua virhe joku muu tuote värjätä tai pesulämpötila ollut liian kova. Takissa siis on punainen vuori, takki v.pun-valkoinen. Muut vaatteet oli hailakan v.punaisia, useasti pestyjä vaatteita, tämä pestiin ensimäistä kertaa. :kieh:

Siis sullekko on ihan uus juttu että tummat ja nimenomaan punaiset vaatteet kannattaisi pestä ensimmäisen kerran yksin?? :o
Eikä ny laittaa sekaan vaaleanpunaisia tai vaaleita vaatteita.

...hmmm..pitäiskö nyt lukea kunnolla tuo ap:n viesti....tuo takki värjäsi sii itse itsensä....sillä että mukana oli vanhoja vaaleampia vaatteita, ei ollut nyt merkitystä =)

Periaatteessa mikä tahansa vaaleampi vaate (siis vaaleampi kuin takin punaiset) on voinut värjätä takin valkoiset osat vaalenpunaisiksi. Joskus kangas oikein imee itseensä kaikkien muiden vaatteiden värit. Siis jotkin kankaat on oikein takiaisia näissä värijutuissa. Tietenkin on luultavampaa, että Reiman takki on itse värjännyt itsensä, mutta kyllä sekin kuulostaa aika oudolta... Luulisi valmistajan siis saavan enemmänkin palautetta tästä, jos näin oikeasti on käynyt.

Eli mä luulen, että ap teki virheen, kun pesi valkoista sisältävän takin muiden vaatteiden kanssa samassa. Tai sitten Reimalle satelee pian muitakin palautteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä ostan reimaa ainoastaan kirpputorilta kakkoshaalareiksi. heti polvet valkoisena ja kuluneen näköisiä muutaman käyttökerran jälkeen. Esim. Lassien pukuja meidän lapset ei ikinä saa sen näköisiksi että polvet olisi valkoiset tai puku kulahtanut.

Joo, ainakin Reiman housut on aivan paskat! Viime talvena ostetut oli jo keväällä polvesta kuluneet puhki! Ja ei tosiaan minkään taaperoikäisen vaan 7 vuotiaan! Ei ole yhdetkään toiset housut menneet näin nopeasti huonoksi, esim, Travallen Remut on aivan toista maata, menee parillakin lapsella pari talvea.

Eipä lähteny pesussa yksinään. Paheni vain. Ja ihan yksikseen oli koneessa, ja täysin pesuohjeen mukaan pesin. Ja ne jotka luulin olevan saumavarat, tarkemmassa tutkimuksessa huomasin et taitavatkin olla saumojen teippaukset. Teipeistä se väri ei ole mennyt läpi.

Silloin oltais ehk korvattu jos olisi koneessa yksin ollut.Tai kirjoitettu olleen yksin koneessa.

En jaksa kahlata koko ketjua läpi,, mutta pesitkö haalarin uudelleen värjäytymisen jälkeen? Punainen väri olisi saattanut irrota valkoisesta pois, varsinkin jos ei vaate ehdi kuivua ennen toista pesua.

Eipä lähteny pesussa yksinään. Paheni vain. Ja ihan yksikseen oli koneessa, ja täysin pesuohjeen mukaan pesin. Ja ne jotka luulin olevan saumavarat, tarkemmassa tutkimuksessa huomasin et taitavatkin olla saumojen teippaukset. Teipeistä se väri ei ole mennyt läpi.

Pesi uudelleen.

Pesi uudelleen.

:/ Reklamoisin uudelleen.

Yhteistyössä