Kuullostaa kyllä siltä et se takki on syystä tai toisesta itse värjänny itsensä.
MUTTA oma kokemus samaan liittyen: Mulla oli tec-takki, ei reima, mut siis ihan merkkitakki, hinta reilusti yli satanen, joka oli pääväriltään valkoinen, mustalla vuorella, ja saman merkkiset mustat housut joita molempia oli pesty monta kertaa(ei, ei kannata hankkia valkoista takkia kun on pieniä, sylissä pidettäviä, kurassa rypeviä lapsia

) ja sit kun piti pestä ajattelin et pesen samassa, just logiikalla kun on pesty moneen kertaan ja on samanmerkkiset ja takin vuorikin on musta eikä oo värjänny.
No tokihan ne housut värjäs sen takin likaisen harmaaks, eikä se lähteny millään puhtaaks, kokeilin 60 pesut ja kaikki, kun ei ollu enää mitään menetettävää. Mut se takki oli siinä.
Eli itse en nykyään pese edes lasten kaksiosaisia tec-pukuja joissa housut tummemmat ja takki vaalempi edes keskenään yhdessä(siis housuja ja takkia), niiden hinta on sen verran kova et halvemmaks tulee pyörittää pyykkikonetta useamman kerran.