Ei hyvin mene mullakaan nyt... prkl! :(

Kävin perjantaiaamuna labrassa antamassa 5putkiloa verta.
Oksettanut ja huipannut pahasti jo viikon verran. En ole kumminkaan oksentanut. Myös istualteen. Soitin äsken arvauskeskuksen päivystykseen ja kyselin olisko tullut jo jotain koetuloksia. Hb oli 119 (viime vuonna tähän aikaan 128) viitearvo 117? Sekä leukosyytit 12.8 ja siihen viitearvo 8. Oli kuulemma tullut muitakin tuloksia mutta niistä ei ko.hoitaja osannut sanoa muuta kuin että kaikki ovat koholla viitearvoista. Pitikin mennä pyytämään lähetettä labraan... perkele sanon minä! :(

Mitähän musta löytyy.. :attn:


*muoks* Ei ole tulehduksia eikä flunssaa joka nostattais leukkaria, mistähän moinen sitten johtuu? Koskaan aiemmin ei ole ollut koholla.
 
VIERAS
Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Kävin perjantaiaamuna labrassa antamassa 5putkiloa verta.
Oksettanut ja huipannut pahasti jo viikon verran. En ole kumminkaan oksentanut. Myös istualteen. Soitin äsken arvauskeskuksen päivystykseen ja kyselin olisko tullut jo jotain koetuloksia. Hb oli 119 (viime vuonna tähän aikaan 128) viitearvo 117? Sekä leukosyytit 12.8 ja siihen viitearvo 8. Oli kuulemma tullut muitakin tuloksia mutta niistä ei ko.hoitaja osannut sanoa muuta kuin että kaikki ovat koholla viitearvoista. Pitikin mennä pyytämään lähetettä labraan... perkele sanon minä! :(

Mitähän musta löytyy.. :attn:


*muoks* Ei ole tulehduksia eikä flunssaa joka nostattais leukkaria, mistähän moinen sitten johtuu? Koskaan aiemmin ei ole ollut koholla.
miksi taas terveyskeskus on arvauskeskuksen nimellä? miksi aliarviot paikkaa noin halventavalla nimellä vaikka itse haet apua sieltä?
SINUSTA ON OTETTU JO NYT PALJON KOKEITA JA SELVITELTY NIITÄ. IHAN AMMATTIMAISTA TOIMINTAA EIKÄ MITÄÄN ARVAILUA. KIITTÄMÄTÖN
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Toivottavasti selviää mikä vaivana ja paranet :hug:
Aika pahaa tekstiä kirjoitit kyllä tuossa yhdessä kohtaa; meni jo mielestäni liiallisuuksiin; vaikka huonoja kokemuksia omaatkin :/
Jokaisella ihmisellä on oma mielipide. Ja minulla niinkuin muillakin on oikeus tuoda se julki. Mun kohdalla tk ei saa pisteitä, sun kohdalla saa.

Kiitos. :hug:
 
eräs
No, mulla oli tulehdusarvot ihan normaalit kun olin kamalassa oksennustaudissa (CRP 5), ja olo oli mitä kamalin monen päivän ajan, hyvä kun vessaan jaksoin oksentamaan. Ja pahaa oloa oli muutenkin.
 
Kun nyt en muuten tahtois puuttua mutta kun ap on ehdottomasti sitä mieltä ettei voi olla tulehdusta kun ei ole arvot kohollaan, niin kyllä minulla on henkilökohtaisia kokemuksia siitä että suolisto ollut tulehtunut vaikka arvot normaalit... (tähystyksellä siis tutkittu)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Toivottavasti selviää mikä vaivana ja paranet :hug:
Aika pahaa tekstiä kirjoitit kyllä tuossa yhdessä kohtaa; meni jo mielestäni liiallisuuksiin; vaikka huonoja kokemuksia omaatkin :/
Jokaisella ihmisellä on oma mielipide. Ja minulla niinkuin muillakin on oikeus tuoda se julki. Mun kohdalla tk ei saa pisteitä, sun kohdalla saa.

Kiitos. :hug:
Tottahan toki sinulla on oikeus mielipiteesi tuoda julki.Mutta toi ulkolaisten lääkäreiden nimittely pisti mulla silmään ja vieraallekin aika rumasti kirjoitit yhdessä kohtaa.Vaikka jälkeenpäin luettuna, hän tais samalla tyylillä kirjoittaa takas.



 
kyllä minustakin tk on arvauskeskus.

menin 6 viikon ikäisen vauvan kanssa terveyskeskukseen niin jonotin vauvan kanssa ensin puolitoista tunti että pääsin ilmoittautumaan. sen j'lkeen toinen tunti että päästiin lääkärille ja koko ajan pojan vonti huononi. sanoin tästä hoitajille, mutta sanoivat että hyvältähän tuo näyttää....
poika ei olut syönyt vuotrokauteen ei rintaa eikä pulloa, kun ei voinut ku oli niin tukossa.
no lääkärlle kun päästiin, se tutki pojan sa sanoi että flunssahan silä on, mutta laitan lähetteen kun äitiä pelottaa, että ei pojalal hätää ole.
soitin taksin ja poika muuttuoi harmaaksi taksissa, pelkäisn että kuolee mun käsiin.
lastenpolille päästyämmepoika laitettuun HETI hengityskoneeseen, silä oli rs.virus. ja keuhkoputken-sekä korvatulehdus, että näinhän se tk:n lääkäri tiedi. jos olisin uskonut sitä, poika olis KUOLLUT.
 
moniko teistä tietää,mitä toi teidän käyttämä mutu-lyhenne tarkottaa oikeesti?jaa,onhan mullakin omakohtainen kokemus suomalaisesta lääkäristä,mulla oli ollut huimausta melkein puol vuotta (joka vaikeutti liikkumista,kun askel oli niin epävakaa toisinaan ) ja sit menin lääkäriin..no,neurologista vikaa ei löytynyt,joten sain hirveen määrän labrakokeita ja ekg:n..Ainoastaan kalkkiarvo oli liian matala ja lääkärin mielestä se huimaus johtuu siitä!Yritin kyllä sanoa,että voi olla että mulla on paikat jumissa ja sen takia huimaa,mutta se ei lääkärin mielestä ollut mahdollista..
 
Mä aloin myös miettimään, että kun paljon puhutaan ja haukutaan terveyskeskusta niin miksi sitten sinne mennään käymään jos siellä ei kukaan mitään tiedä?Eikö silloin olisi parempi mennä yksityiselle?
Tämä siis ihan yleisenä kysymyksenä, ei kenellekkään hlökohtaisesti tarkoitettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mä aloin myös miettimään, että kun paljon puhutaan ja haukutaan terveyskeskusta niin miksi sitten sinne mennään käymään jos siellä ei kukaan mitään tiedä?Eikö silloin olisi parempi mennä yksityiselle?
Tämä siis ihan yleisenä kysymyksenä, ei kenellekkään hlökohtaisesti tarkoitettu.
No kun ei ole varaa :(
Just kyselin että mein vakuutusyhtiössä sellanen vakuutus maksais 110? vuodessa mutta ko ei vaan ole varaa.
Voisin harkita sit kun ei tarvis maksaa veroissa tohon terkkariin niin tuon vakuutuksen ottamista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mä aloin myös miettimään, että kun paljon puhutaan ja haukutaan terveyskeskusta niin miksi sitten sinne mennään käymään jos siellä ei kukaan mitään tiedä?Eikö silloin olisi parempi mennä yksityiselle?
Tämä siis ihan yleisenä kysymyksenä, ei kenellekkään hlökohtaisesti tarkoitettu.
varmaan just sen takia,kun on "ilmanen" :whistle: mä ainakin voin käydä ihan hyvin terveyskeskuksessa,vaikka lääkäri ois vihreä avaruusolio ja totuushan on,että joka paikassa on jonoa..ja suomalaiset tunnetusti on hyviä jonottamaan ;) Kyllä niitä lääkärin virhearvioita voi sattua muuallakin,kun terveyskeskuksessa

 
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Mä aloin myös miettimään, että kun paljon puhutaan ja haukutaan terveyskeskusta niin miksi sitten sinne mennään käymään jos siellä ei kukaan mitään tiedä?Eikö silloin olisi parempi mennä yksityiselle?
Tämä siis ihan yleisenä kysymyksenä, ei kenellekkään hlökohtaisesti tarkoitettu.
varmaan just sen takia,kun on "ilmanen" :whistle: mä ainakin voin käydä ihan hyvin terveyskeskuksessa,vaikka lääkäri ois vihreä avaruusolio ja totuushan on,että joka paikassa on jonoa..ja suomalaiset tunnetusti on hyviä jonottamaan ;) Kyllä niitä lääkärin virhearvioita voi sattua muuallakin,kun terveyskeskuksessa
Puhumattakan että usein sielä ykistyisellä työskentelee aivan samat lääkärit mitkä terveyskeskuksessakin =)
Mutta kai sitä sitten rahalla saa ammattitaitoa ostettua vaikka sama henkilö julkisellä puolella olisi ihan käsi?
 

Yhteistyössä