Ei hyvää päivää Kela!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mielikki

Aktiivinen jäsen
23.12.2004
3 893
1
36
Helsingissä tamperelaisena!=)
Piti laskuja maksaa tänään,niin ovat sitten kokonaan lopettaneet lastenhoidontuen multa!!Ilmotin kelaan 4v:n alottaessa tarhassa tän mun sairauden takia ja sanovat että lisät otetaan pois,mutta olivat sitten lopettaneet koko helvetin tuen...Oon kotona ton 1v:n kanssa sairaana!!! :headwall: :headwall:
Hitto kun oon niin heikossa kunnossa etten jaksais tapella noitten kanssa,miten ne osaakin tehdä asioista vaikeita!! :kieh: Mies kun oli pitkään töissä ja perusti firman niin en koskaan saanu täyttä summaa ja perivät millon mitäkin takasin,kun miehellä niin isot tulot...nyt kun ukon firma nurin,mää vakavasti sairas...niin nää lopettaa koko vitun tuen!!! :headwall: :headwall:
Maanantaina soitan sinne ja varmaan kitisevät lisää lippusia ja lappusia jne.
Vaikkei se suuri summa olekkaan,mut olen saanu noi omat ja lasten laskut hoidettua!!!

:o kuulostaa kyllä ihan tutulta, näitä juttuja kuulee usein.

Minulle lakkasivat maksamasta äitiysrahaa ja kun kyselin asiasta niin en kuulemma ollut toimittanut jälkitarkastustodistusta vaikka mulla oli vielä toistajakin mukana jonka kanssa sen siis sinne vein ja itse olivat hukanneet. Mutta ei siis niin vakava tilanne kun teidän :/

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
:o kuulostaa kyllä ihan tutulta, näitä juttuja kuulee usein.

Minulle lakkasivat maksamasta äitiysrahaa ja kun kyselin asiasta niin en kuulemma ollut toimittanut jälkitarkastustodistusta vaikka mulla oli vielä toistajakin mukana jonka kanssa sen siis sinne vein ja itse olivat hukanneet. Mutta ei siis niin vakava tilanne kun teidän :/

ei jumaleissön! kyllä voisin käyä täräyttämässä muutaman valitun sanan jos teitäsin ketkä helkatin rouvat ja herrat siellä yläportaalla istuu

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mikä lastenhoidontuki? :ashamed:

No sehän on se kodinhoidontuki, eiku mikä se oli.

Kai nyt jokainen käsittää, mitä aloituksessa tarkoitetaan. Ihan sama juttu, kuin jos puhutaan juuri tuosta kodinhoidontuesta. Kaikki tietävät mitä tarkoitetaan, mutta jonkun pitää vaan jälleen kerran päästä rakastelemaan välimerkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:

Kai nyt jokainen käsittää, mitä aloituksessa tarkoitetaan. Ihan sama juttu, kuin jos puhutaan juuri tuosta kodinhoidontuesta. Kaikki tietävät mitä tarkoitetaan, mutta jonkun pitää vaan jälleen kerran päästä rakastelemaan välimerkkiä.

Eihän sitä enää 4-vuotiaasta saa...vai onko ap:llä vieläkin pienempi muksu?

Ja sä voit suksia sinne, minne aurinko ei paista :headwall:

Aloituksessa lukee että on kotona 1v.n kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:

Aloituksessa lukee että on kotona 1v.n kanssa.

Oho, en huomannut :ashamed:

Niin alotuksessa kerroin,että 1v poitsun kanssa olen sairaana kotona juuri siksi 4v sai tarhapaikan,josta ilmotin kelaan eli lopettavat ne lisätuet mitä saa alle kouluikäsestä jos kotihoidossa pienemmän alle 3v:n sisaruksen kanssa.Niin nää lopetti koko vitun tuen!

Tutulta kuulostaa. Minun jälkitarkastuslapun hukkasivat, soitin sinne, ja sain viikon alkuperäisen maksupäivän jälkeen rahat. Meillä oli lapset hoidossa viime vuonna 2 päivää viikossa 4h/pvä kun mies oli sairaalassa ja itse olin tosi väsynyt ja ns. kuilunpartaalla. Neuvolan kautta onnistui hoitopaikat, mutta sama kävi, lopettivat tuen maksamisen. Sairaalan yksi työntekijä kellä oli ties mitä titteleita, sai asiat rullaamaan ja tuki saatiin takaisin. Joku lappu puuttui ja sen takia tuki keskeytyi. Soita sinne Kelaan heti maanantaina ja selitä tilanne. Jos tosi hankaliksi käyvät, ei varmaan jää muuta vaihtoehtoa kun liittyä sossun lastensuojelu jotain jotain jotain asiakkaaksi. Noin meillä meni että liittymiseen kun annettiin lupa, alkoi tuet taas rullata. Tsemppiä!:)

Hih, toiveesi ei ihan toteudu :) Mä nimittäin tykkään auringonpaisteesta. Anteeksi vähän ilkikurinen asenteeni, johtunee parista nautitusta lonkerosta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Niin alotuksessa kerroin,että 1v poitsun kanssa olen sairaana kotona juuri siksi 4v sai tarhapaikan,josta ilmotin kelaan eli lopettavat ne lisätuet mitä saa alle kouluikäsestä jos kotihoidossa pienemmän alle 3v:n sisaruksen kanssa.Niin nää lopetti koko vitun tuen!

Ne kuuli puhelimessa (?) vaan sanan "tarhapaikka" :kieh:

No, onhan mullakin Kelan mukaan avomies, josta mä ja aviomieheni ei tosin olla lainkaan tietoisia :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tutulta kuulostaa. Minun jälkitarkastuslapun hukkasivat, soitin sinne, ja sain viikon alkuperäisen maksupäivän jälkeen rahat. Meillä oli lapset hoidossa viime vuonna 2 päivää viikossa 4h/pvä kun mies oli sairaalassa ja itse olin tosi väsynyt ja ns. kuilunpartaalla. Neuvolan kautta onnistui hoitopaikat, mutta sama kävi, lopettivat tuen maksamisen. Sairaalan yksi työntekijä kellä oli ties mitä titteleita, sai asiat rullaamaan ja tuki saatiin takaisin. Joku lappu puuttui ja sen takia tuki keskeytyi. Soita sinne Kelaan heti maanantaina ja selitä tilanne. Jos tosi hankaliksi käyvät, ei varmaan jää muuta vaihtoehtoa kun liittyä sossun lastensuojelu jotain jotain jotain asiakkaaksi. Noin meillä meni että liittymiseen kun annettiin lupa, alkoi tuet taas rullata. Tsemppiä!:)

Hei!Kiitti,sain just kirjotuksestas idean!Me kuulutaan ennaltaehkäsevän lastensuojelupiiriin tän mun sairauden takia ja se perhetyöntekijä tulee maanantaina käymään..jos nakittaisin ton kela homman sille!!!??

Hih, toiveesi ei ihan toteudu :) Mä nimittäin tykkään auringonpaisteesta. Anteeksi vähän ilkikurinen asenteeni, johtunee parista nautitusta lonkerosta :)

Anteeks :ashamed:

Saat anteeksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

Ne kuuli puhelimessa (?) vaan sanan "tarhapaikka" :kieh:

No, onhan mullakin Kelan mukaan avomies, josta mä ja aviomieheni ei tosin olla lainkaan tietoisia :xmas:

:laugh: :laugh:

Tuo on ollut vahinko. Soita heti maanantaina ja pyydä virheen oikaisu. Ihan sillä pitäisi onnistua, valittaa ei kannata kun se kestää niin pitkään että ehtii vielä kuopuskin aloittaa tarhassa ennen sitä. ;)

Kaverilta lopetettiin se tulosidonnainen osa, mikä onkaan nimeltään, koska hänen puolisollaan ei ollut lainkaan tuloja. Tää on niin Kelaa. =)

Joo, tää on käynyt mullekin. Siitä on nyt jo niin kauan etten enää edes muista miten se meni, mutta olikohan se näin: joku tukeni laskettiin naimisissa olevan tukiluokan mukaan, koska kanssani avoliitossa asui aviomieheni nimeltä ja henkilötunnukselta mainittuna. Ja meillä on niin harvinainen sukunimi, että aika munkki näin vapun kunniaksi olisi saanut käydä, että mieheni olisi löytänyt samannimisen tyttöystävän itselleen. :D

No siis se oli just tuo ennaltaehkäisevä juttu!:) Teilläkin nyt varmaan joku tietokatkos sitten kyseessä. Me saatiin muuten rahat silloin parin päivän sisällä ja kyllä helpotti. Luulisi että se perhetyöntekijä voisi auttaa tuossa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No siis se oli just tuo ennaltaehkäisevä juttu!:) Teilläkin nyt varmaan joku tietokatkos sitten kyseessä. Me saatiin muuten rahat silloin parin päivän sisällä ja kyllä helpotti. Luulisi että se perhetyöntekijä voisi auttaa tuossa. :)

Joo kysäsen,kun tulee maanantaina jos vois jeesata!Se on toisaalta aika hassu,kun joku soittaa jollain "Tittelillä"niin asiat hoituu huomattavasti nopeemmin,kuin tavallisen tallaajan puheluun,muistan ite kun olin sos.terv.huoltopuolella töissä niin asiakkaiden epäoikeudenmukasuuksiin tuli vauhtia,kun soitin mistä olen ja kuka olen ja kenen asiaa hoidan!!Ja käytin kyllä surutta hyväkseni asiakkaan edun vuoksi!!!

Juu mäkin asuin kelan mukaan ulkomailla vielä 4 vuotta sen jälkeen kun olin palannut Suomeen ja ilmoittanut siitä puhelimitse, käymällä paikan päällä ja kirjallisesti :headwall: olivat opintotukea ja asumistukeakin maksaneet Suomeen sen 4v :whistle:

Yhteistyössä