Ei hitto. Vauva rauhoittuu ja nukahtaa vain syliin, herää heti kun koetan laskea sänkyyn ja makaamaan...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ja huutaa sitten kurkku suorana tasan niin kauan, että tuntuu että kuulo ja järki pakenee kummatkin tästä pollasta. Eikä tässä vielä mitään, mutta kun meillä on myös 2-vuotias taapero. Mies reissuhommissa, minä lasten kanssa yksin. Taapero onneksi nukkuu, mutta päivät on aivan helkkarin raskaita.

Anteeksi valitukseni, mutta mitä tässä tekisi?
 
Minäkin suosittelen peittoon käärimistä kun otat syliin rauhoittumaan. Pysyy lämpimänä kun lasket pois sylistä
Meillä tätä kesti jonkin aikaa, mutta meni suhteellisen pian ohikin. Tsemppiä yksinäisiin iltoihin, tiedän miltä sinusta tuntuu :hug:
 
ap.
[QUOTE="vieras";26645009]Minkäikäinen? Ota viereen nukkumaan? Tai lämmitä se vauvan sänky ennen vauvan laskemista siihen, ettei herää kylmyyteen.[/QUOTE]

Vasta 1kk. Ilmeisesti vatsavaivoja nämä on, ainakaan muuta vikaa ei neuvolan lääkäri vauvasta löytänyt... Väsyttää vaan tämä valvominen. Ei tosiaan nuku vieressäkään, huutaa vaan koko ajan jos on makuullaan jossain muualla kuin sylissä... Olen koettanut lämmittää vauvan sänkyäkin ettei ainakaan kylmä pitäisi olla, mutta ei auta. :(
 
Mun 3kk tekee samaa (ja meiltä löytyy muuten kans se 2v taapero, eikä mies ole juurikaan kotona... huh!). Mä joko nukutan keskelle meidän sänkyä ja nousen siitä vaivihkaa pois tai sitten käärin valmiiksi johonkin peittoon ja nostan sen kanssa sänkyyn. Kun esikoinen nukkuu, lyön maate sohvalle ja katson elokuvan vauva kainalossa. Sit jaksaa taas.
 
"..."
Nuku sohvassa istuallaan vauva sylissä. ´Järjestä niin ettei pääse tippumaan.

Sitten käymään lasten lääkärillä. Varmaan on refluksia tai allergiaa tai jotain muuta vaivaa taustalla. Jätä maito itseltäsi pois. Huolehi kalkin saannista.
 
"shihtzu"
Meillä oli esikoinen melkeinpä samanlainen. Nukahti vain syliin ja kun laski sängylle, niin heräsi tai jos ei siinä vaiheessa herännyt, niin ainakin silloin, kun yritin lähteä huoneesta pois ja lattia jos vähänkin narahti, niin heräsi.
Vieressä olisi nukkunut kyllä, mutta siitäkään en olisi saanut lähteä pois, heräsi heti, jos vaan nousinkin sängystä pois.

Lapsi on vieläkin 4-vuotiaana huono nukahtamaan, mutta nykyään jo nukkuu kun nukahtaa, eikä herää vaikka viereltä lähdenkin pois.
 

Yhteistyössä