ei helvetti pakko mun korvassa jtn.vikaa olla!!

PieniTytönTylleröinen

Aktiivinen jäsen
20.11.2006
6 764
1
38
kävin la näyttämässä kun särki ihan hirveesti pe-la välisenä yönä..ei muka mitn! ja nyt aamusta kun heräsin se on ihan lukossa :/ ja särkee välillä....
ja kurkku ollut kipee jo viikon verran..tosi ihanaa kun mä en kuulekaan mitn.oikein tolla toisella :headwall:

millä mä saan sen auki!!!? oon aukonu suuta ja kaikkee,mut ei...

Sulla voi olla korvakäytävän tulehdus, se voi olla paljon kivuliaampi kuin välikorvan tulehdus, koska se painaa hermoa ja aiheuttaa siksi hermosärkyä. Älä rappaa sitä enempää. Käy näyttämässä uudelleen, korvakäytävän tulehduksen pitäis näkyä. Hoituu korvaa laitettavilla antibioottitipoilla. Nimimerkillä 3x tänä vuonna tästä kärsinyt.

Nasoliinilla aukeaa tosi hyvin (siis sillä nenäsuihkeella)! Mullakin ollu flunssaa ja yks yö korvaan koski kovaa. Eikun sitten Nasolinia nenään ja Panadolia niin ihmeen äkkiä helpotti. Sulla on vaan korvissa "ilmastoitumisongelma". Tuo Nasolin supistaa limakalvoja ja näin auttaa. Aika outoa kyllä ettei lääkäri sulle tuota Nasolinia tai jotain muuta määrännyt.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
kävin la näyttämässä kun särki ihan hirveesti pe-la välisenä yönä..ei muka mitn! ja nyt aamusta kun heräsin se on ihan lukossa :/ ja särkee välillä....
ja kurkku ollut kipee jo viikon verran..tosi ihanaa kun mä en kuulekaan mitn.oikein tolla toisella :headwall:

millä mä saan sen auki!!!? oon aukonu suuta ja kaikkee,mut ei...

Mulla on nyt neljä viikkoa ollut flunssaa kaikilla mahdollisilla oireilla. Välillä pahenee, välillä vähän paranee. Viime perjantaina alkoi myös korvasärky. Korvassa painetta ja juuri nukkumaan mennessä tuntuu pahimmalta. Lisäksi korva soi koko ajan. Kerran yritin puhaltaa sen auki ja särky siitä vain yltyi. En suosittele.

Luulen, että nyt on liikkeellä jotain tällaista sitkeää tautia, jossa on sikalenssun oireita, tai sitten tämä on sitä. Mulla vaan ollut ilman varsinaista kuumetta. En tiedä koska menee ohi, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa ottamaan pannuun aika lujaa |O

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
no mul on aika lääkärille 12 mut millä mä saan ton lukkosuuden pois!!!! tosi oudon tuntuista...eikä se auta ees vaikka pitää nenästä kiinni ja puhaltaa

Jos korvassa on tulehdus, tuo "lukko" on yksi oire. Ei sitä saa pois. Hyvä että pääset lääkäriin pian.

..jatkoa, mulla oli kesällä korvatulehdus johon sain antibioottikuurin, noo kuurin loputtua mulla oli edelleenkin korva lukossa ja kävin sitten taas lääkärissä ja lääkäri korvan tutkittuaan sanoi että tulehdus on parantunut ja selitti tuosta "ilmastoitumisongelmasta". Kertoili että muutenkin flunssassa voi korvat olla lukossa ja välillä koskeakin ilman että on tulehdusta. Määräsi sitten mulle tuota Nasolinia ja Duactia, joka on allergialääke ja kans vaikuttaa ymmärtääkseni limakalvoja supistavasti. No, nämä mulla auttoivat äkkiä. Nyt siis käytin vaan korvasärkyyn tuota Nasolinia kuten ylempänä kerroin. Nasolin muistaakseni on reseptivapaa lääke.

Yhteistyössä