EI helvetti, miten tässä näin kävi....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras

3. lapsi syntyi joulukuun lopulla. Olen ollut siitä asti poikki puhki. Hain apua ja minut ohjattiin psy.polille. No kävin keskustelemassa, mutta ei siitä mitään apua ollut, ei se keskustelu mitään muuta.

EN pysty tähän 3. vauvan hoitamiseen. En jaksa. Hän on ihana ja rakas yms, mutta mikä voi olla etten pysty tähän arkeen. " vanhempaa lastani ovat 4 ja 3- vuotiaat, heillekin vain huudan nykyään. Vauva on helppo, mutta sekään ei muuta minun oloani. Miten jaksan ja mistä saan apua ja mitä apua? sos. toimistoon olen ollut yhteydessä,mutta jutteluapua vain tarjavat. Mähän tarvitsisin jotakin konkreettista apua tähän ekaan vuoteen vauvan kanssa. Pelkään, että miten mun käy.....

Kuulostaa kovasti synytyksen jälkeiseltä masennukselta. Imetätkö vielä?
Kannattaa soittaa äitiysneuvolaan, siellä hyvässälykyssä ohjaavat eteen päin. jos ei muu auta ni marssi päivystykseen sieltä ainakin saa apua.

Oletko ajatellut, että kun olet äitiyslomalla. Saatko kodinhoitotukea vanhemmista lapsistasi. Jos et saa tai saat tosi vähän,kannattaa hakea yksityisenhoidon tukea, jolla palkkaat hoitajan päiväksi viikossa tuomaan apua. Tai vaikka puoli päivää kahtena päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Oletko yh, vai missä miehesi luuraa?

en ole yh, naimisissa olen. Mieheni on ihana ja tukee ja auttaa kaikin tavoin, mutta kyllähän te tiedätte, että näin se vaan enemmän menee, että nainen on kotona ja hoitaa enemmän vauvaa jo pakolla. Ei kiva tilanne perheelle ja mua hävettää, että minä, joka ennen kyennyt hoitaa lapset ja nauttinut siitä, nyt en kykene, pelkään jo huomista. Ja kun edes sos. toimisto ei anna kun keskusteluapua. Ajattelin itse tukiperhettä tms. kun isovanhempia ei ole, tai niit ei kiinnosta ja ei muitakaan sukulaisia.

Itselläni on siis neljä lasta, jotka kaikki kotona. Esikoinen lähtee syksyllä eskariin. Minulla ollut hoitaja tuolla yksityisellä hoitotuella edellisen lapsen syntymän jälkeen. Ja nytkin kun vauva syntyy touko-kesäkuun vaihteessa on hoitaja meillä tuolla yksityisellä hoitotuella 2 pv viikossa. Jos haluat tietoa tästä annan mielelläni. En vain viitsi nyt kirjoitella, jos tää ei teille ole rahallisesti mahdollista. Siis jos saat täydet kodinhoitotuet, silloin se tulee rahallisesti todella kalliiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Oletko yh, vai missä miehesi luuraa?

en ole yh, naimisissa olen. Mieheni on ihana ja tukee ja auttaa kaikin tavoin, mutta kyllähän te tiedätte, että näin se vaan enemmän menee, että nainen on kotona ja hoitaa enemmän vauvaa jo pakolla. Ei kiva tilanne perheelle ja mua hävettää, että minä, joka ennen kyennyt hoitaa lapset ja nauttinut siitä, nyt en kykene, pelkään jo huomista. Ja kun edes sos. toimisto ei anna kun keskusteluapua. Ajattelin itse tukiperhettä tms. kun isovanhempia ei ole, tai niit ei kiinnosta ja ei muitakaan sukulaisia.

Nyt alkuun: mene siitä mistä aita on matalin. Unohda siivoukset, tee vain pakollinen. Mutta selvästi jotain apua tarvitset, kun ei sulla tuossa oikein ole mitään erityistä, jonka vuoksi et jaksaisi, joten oletan, että kyseessä on nyt siis se synnytyksen jälkeinen masennus. Siihen tarvitset ehkä lääkityksenkin, että saat mielialasi nousemaan joka taas auttaa sua jaksamaan arjessa. Ainakin päivystyksestä saat apua vaikka nyt heti, mene sinne, ja juttele lääkärille asioistasi. Hän voi sitten harkintansa mukaan määrätä sulle lääkityksen ja he huolehtivat siellä myös jatkohoitopaikkasi järjestämisestä.

Yhteistyössä