Ei helvata tätä verotus touhua ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kerpele

Vieras
Mä oon kyllä valmis muuttamaan vaikka ruotsiin perheineni. Tää suomen verotus on kyllä niin hanurista :( Koko ajan keksitään uusia veroja millä kerätään kansalaisilta hillittömät verot.
Palvelut kuten terveyskeskukset on ihan per***seestä, ainakin täällä helsingissä lääkärit on ulkomaalaisia jotka eivät edes osaa kunnolla suomea :/ Alvit nousee ja laskee en todellakaan tajua miksi annettiin ruoasta alv alea kun se hetken päästä taas nostetaan ;( Tää taitaa tässä maassa mennä melkoisesti Jenkkien malliin." Maksa itse sairaala kulusi", mutta silti maksat veroja ja niin maan kerpeleesti :(

totta! Minä en ole enää vuosiin päässyt edes hammaslääkäriin julkiselle puolelle. lastenkin kanssa käyn aina yksityisellä, koska aikoja saa suunnilleen itkeä puhelimessa. veroja kyllä maksan, joten onneksi lapset saavat edes hyvän koulutuksen silläkin rahalla. Jos kouluruokailu menee maksulliseksi niin sitten muutan minäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja go4åb:
totta! Minä en ole enää vuosiin päässyt edes hammaslääkäriin julkiselle puolelle. lastenkin kanssa käyn aina yksityisellä, koska aikoja saa suunnilleen itkeä puhelimessa. veroja kyllä maksan, joten onneksi lapset saavat edes hyvän koulutuksen silläkin rahalla. Jos kouluruokailu menee maksulliseksi niin sitten muutan minäkin!

Verovaroin niitä yksityislääkäreitäkin tuetaan (Kela-korvaus)

Suomessa verotus on kuitenkin kohtuullista moneen muuhun maahan verrattuna. Huvittuneena olen seurannut tätä ympäristöverotouhua. Ensin kysyttäessä koko kansa yhteen ääneen on valmis maksamaan ympäristöasioista, mutta kun tulee se oikea maksun paikka, niin kukaan ei ole halukas olemaan maksumiehenä tai -naisena. Jokainen järjestö jo huutaa kurkku suorana, kun energiaveroja nyt nostetaan ja viime talvena kaikki kannattivat ympäristöveroja.

Autonveronkin piti olla vain kokeilu,mutta sitten keksivät että sieltähän sitä rahaa tulee :/ Nyt on taas tulossa sokerivero kun valtiolla on hilliton budjetti vaje kun LAHJOITTIVAT kreikalle hillittömät määrät euroja mitä eivät tule koskaan saaman takas ;(

Juu ehkä tämä vihan purkaus on sen syytä, että olen yrittäjä ja teen töitä noiden verojen parissa. Katselen vierestä kun muut yrittäjät survovat tohon verottajan pohjattomaan kaivoon joka kuukausi hillittömät määrät rahaa ja lisää pitää saada :/ Itsekkin sinne kaivoon joka kuukausi maksan melkoiset summat!!

Juu ehkä tämä vihan purkaus on sen syytä, että olen yrittäjä ja teen töitä noiden verojen parissa. Katselen vierestä kun muut yrittäjät survovat tohon verottajan pohjattomaan kaivoon joka kuukausi hillittömät määrät rahaa ja lisää pitää saada :/ Itsekkin sinne kaivoon joka kuukausi maksan melkoiset summat!!

Alkuperäinen kirjoittaja kerpele:
Autonveronkin piti olla vain kokeilu,mutta sitten keksivät että sieltähän sitä rahaa tulee :/ Nyt on taas tulossa sokerivero kun valtiolla on hilliton budjetti vaje kun LAHJOITTIVAT kreikalle hillittömät määrät euroja mitä eivät tule koskaan saaman takas ;(

No, eihän niitä rahoja etukäteen kerätä ja valtion budjetti sattuu olemaan sellainen, jossa on näkyvissä myös ne kohteet, joihin verovaroja käytetään. Siellä ei näy eikä ole näkynyt tätä Kreikalle annettua takausta.

Autovero ja käyttömaksut ovat paikallaan, vaikka meillä kaksi autoa onkin ja ne molemmat tarvitsemme. Veroja tarvitaan työttömyyskorvauksiin ja sosiaalitukiin sekä etuisuuksiin. Yleensä näistä veroasioista vinkuvat eniten ne, jotka eivät veroja maksa tai ainakaan tuloveroja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kerpele:

No, eihän niitä rahoja etukäteen kerätä ja valtion budjetti sattuu olemaan sellainen, jossa on näkyvissä myös ne kohteet, joihin verovaroja käytetään. Siellä ei näy eikä ole näkynyt tätä Kreikalle annettua takausta.

Autovero ja käyttömaksut ovat paikallaan, vaikka meillä kaksi autoa onkin ja ne molemmat tarvitsemme. Veroja tarvitaan työttömyyskorvauksiin ja sosiaalitukiin sekä etuisuuksiin. Yleensä näistä veroasioista vinkuvat eniten ne, jotka eivät veroja maksa tai ainakaan tuloveroja.

Jatkan vielä, kkun kerpele näytti ehtivän jo osaltaan jatkamaan. Yrittäjäperhe mekin olemme ja maksamme ilolla veromme.

Yhteistyössä