Ei, ei voi olla totta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Tuli tuosta noidan bussijutusta mieleen, että pitääkin pojalle tulostaa bussiaikataulut, kun koulu alkaa tuossa 5.8.

Arvatkaapa mitä?!

Täältä kirkonkylältä ei sit enää menekkään aamulinjaa sinne, minne pojan pitäs päästä :headwall:

Vaihtoehtona on joko se, että
poika menee bussilla ensin jollain (luultavasti mun kyydillä tai fillaroiden) 10km kirkolle, siitä n. 30km toiselle paikkakunnalle bussilla, vaihtaa bussia ja ajaa tavallaan takaspäin eri tietä koulupaikkakunnalleen n. 20-25km,

tai

sit tää äiti alkaa kuskaamaan poikaa amikseen omalla autollaan... meidän pihasta suorinta tietä kouluun on 32km.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Ikävää tuokin :( Mun poika on ensimmäisellä varasijalla yhteen kouluun. Muista ilmoitettiin ettei valittu.

:hug:
Toivotaan, että teillä onnistaa kuitenkin.
Mun täytyy alkaa kyselemään, että oisko täällä muita samassa tilanteessa, että jos sais jotain kimppakyytijuttua, tai jotain vaikka järjestettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Tuota... miksi ihmeessä tuota asiaa ei ole selvitetty hakuvaiheessa?

Siis täältä on kulkenut bussi... mutta kun bussivuoroja karsitaan, niin tää on sen tulosta nyt.

Ai, jotenkin kuvittelin, että öoika olisi viime vuonna kulkenut bussilla jo. Eli olisi 17-kesäinen. Mutta onhan tuo kovin nuori itsekseen muuttamaan.

Outoa, ettei niihin asuntoloihin oteta tuon ikäistä. Täällä päin pääsee, jos on vaan opiskelamaan päässyt ja kaukana asuu.

Kun mä aikanaan muutin kotoa opiskelijasoluun, niin yksi mun kämppiksistää oli just täyttänyt 16 v, tuli siis suoraan peruskoulusta amikseen ja soluun. Hyvin se pärjäsi.

Jep, mutta siis meinasin omaa vuokrakämppää... tuolla asuntolassa, tai ne on nimeltään nuorisoasuntoja, niin niihin on ikäraja, että pitää olla 18v.

Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Ikävää tuokin :( Mun poika on ensimmäisellä varasijalla yhteen kouluun. Muista ilmoitettiin ettei valittu.

:hug:
Toivotaan, että teillä onnistaa kuitenkin.
Mun täytyy alkaa kyselemään, että oisko täällä muita samassa tilanteessa, että jos sais jotain kimppakyytijuttua, tai jotain vaikka järjestettyä.

Mun poika haki erityisammattikouluun ja niitä ei ole niin paljon kuin näitä tavallisia.

Ja jos moni on samassa tilanteessa niin painostusta bussiyhtiöön. Voivat tehdä muutoksia kun nuo syksyn linjat eivät vielä kulje.

Ja onko niin, ettei koko syksynä kulje tuollaista aamubussia? Ettei ole kesäaikataulun takia poissa elokuun alussa?

Alkuperäinen kirjoittaja liinatukka:
Siis täältä on kulkenut bussi... mutta kun bussivuoroja karsitaan, niin tää on sen tulosta nyt.

Ai, jotenkin kuvittelin, että öoika olisi viime vuonna kulkenut bussilla jo. Eli olisi 17-kesäinen. Mutta onhan tuo kovin nuori itsekseen muuttamaan.

Outoa, ettei niihin asuntoloihin oteta tuon ikäistä. Täällä päin pääsee, jos on vaan opiskelamaan päässyt ja kaukana asuu.[/quote]

Siis siellä ei oo varsinaista oikeaa asuntolaa, on vaan nuorisoasuntoja, joita vuokrataan vähän edullisemmin, kun "normi vuokrakämppiä", ja noi on siinä lähellä koulua.

Kun mä aikanaan muutin kotoa opiskelijasoluun, niin yksi mun kämppiksistää oli just täyttänyt 16 v, tuli siis suoraan peruskoulusta amikseen ja soluun. Hyvin se pärjäsi.

Jep, mutta siis meinasin omaa vuokrakämppää... tuolla asuntolassa, tai ne on nimeltään nuorisoasuntoja, niin niihin on ikäraja, että pitää olla 18v.
Auttasikohan jos ottaisi yhteyttä ja selittäisi tilanteen ja kysyisi onko niillä yhtään joustovaraa? Vai joko on kokeiltu? Kovin nuorihan se on omaan kämppään, mutta onneksi ei olisi ainakaan kovin kaukana vanhemmista.

Alkuperäinen kirjoittaja liinatukka:
Ja jos moni on samassa tilanteessa niin painostusta bussiyhtiöön. Voivat tehdä muutoksia kun nuo syksyn linjat eivät vielä kulje.

Ja onko niin, ettei koko syksynä kulje tuollaista aamubussia? Ettei ole kesäaikataulun takia poissa elokuun alussa?

Pitää maanantaina soitella ja kysellä tarkemmin vielä, että eikö ne tosiaan kulje.

Yhteistyössä