Ehtiikö RAIRUOHO vielä kasvaa pääsiäiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Maija Myöhäinen
  • Ensimmäinen viesti
mie
Ja mikähän mulla mättää??? Ohraruohopussissa sanottiin, että itävyys 95%. Ohjeen mukaan laitoin, kosteana on ollut. Ja mulla niistä on kasvanu vaan muutama saakelin ruoho. Onpa niin vitun hellusen näkönen "ruoho". Multa ja itämättömät siemenet vaan törröttää esillä :/

s
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja mikähän mulla mättää??? Ohraruohopussissa sanottiin, että itävyys 95%. Ohjeen mukaan laitoin, kosteana on ollut. Ja mulla niistä on kasvanu vaan muutama saakelin ruoho. Onpa niin vitun hellusen näkönen "ruoho". Multa ja itämättömät siemenet vaan törröttää esillä :/
Siemenet piti haudata mullan alle.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Siemenet piti haudata mullan alle.
No ku ne ponnas esiin, kun ei paljoa multaa jääny päälle panna. Plumps vaan pulpahtivat yön aikana :D

mie
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ehtii. Meillä on rai itänyt komeasti jo (lauantaina kylvin). Ohra on täysikasvuista ja sen kylvin sunnuntaina. En peittänyt kummassakaan siemeniä.
Laitoitiko ohran siementen päälle multaa minkä verran?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ehtii. Meillä on rai itänyt komeasti jo (lauantaina kylvin). Ohra on täysikasvuista ja sen kylvin sunnuntaina. En peittänyt kummassakaan siemeniä.
Laitoitiko ohran siementen päälle multaa minkä verran?
en laittanut yhtään multaa päälle. En usko että maanviljelijäkään hellästi siemeniä peittää....

tiiteni harmaana
Olikin vanha ketju. Siis milloin tänä vuonna pitäisi kylvää, että sopivasti kerkeää pääsiäiseksi, ettei menisi ylikään? Itääkö/kasvaako ohra samaa tahtia rairuohon kanssa?

Yhteistyössä