Ehkäisyongelmaa kerrakseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "raivotar"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"raivotar"

Vieras
Auttakaa naiset, tai kertokaa omia kokemuksianne..!

Olen syönyt viimeiset 10 vuotta e-pillereitä, kunnes jätin ne pois ja sain lapsen. Nyt lapseni on vuoden ikäinen, lopetin imetyksen ja aloitin taas pillerit. Mutta. Ne tekee musta hirviön..!! Olen ihan järkyttävä raivotar, koko ajan on ärsyyntynyt olo. Lisäksi päätä särkee alvariinsa ja seksihalut kaikkosivat kokonaan. Nyt itseasiassa huomaan, että tällaista se oli aika pitkälti ennenkin, en vaan tajunnut että tämä kaikki johtuu pillereistä! :O

Sanomattakin on selvää, etten voi jatkaa näin. Mutta auttaako pillerimerkin vaihto? Vai onko harkittava jotakin kokonaan muuta keinoa? Laastarit? Rengas? Kierukkaa en halua, mulla on asenneongelma sen kanssa.

Mikä avuksi naiset?

Mulla ei auttanut mikään, ehkäisyrengas oli huonoista vaihtoehdoista paras,mut lopulta lopetin kaikki ja nykyään kumi käytössä... Seksiäkin sen verran harvoin ettei se oo sen arvosta enää.

Itse olen päättänyt, että en enää ikinä ala mitään hormoneja ottamaan sekoittamaan elimistöäni. Meillä käytössä keskeytetty yhdyntä ja kondomit riskipäivinä.

Mulla oli asenneongelma kierukkaan ennen kun terkka ylipuhui kehumalla heidän lääkäriään miten taitava hän on laittamaan kerukoita (olin siis päättänyt että haluaisin mieluiten hormoonittoman ehkäisyn). En kadu, lääkäri oli tosi taitava eikä homma sattunut pätkääkään. Käytössä siis kuparikierukka eikä ainakaan vielä ole pettänyt :)

Jotenkin se kapselikin tuntuu niin... _vieraalta_. :ashamed:

Kai se on sitten vaan kortsulla mentävä ja jossain vaiheessa sitten jompi kumpi käy laittamassa piuhat solmuun..

Mulle kävi samoin ja kävi jo joskus kun teininä ne aloitin. Kyse oli merkistä ja mulle sopi sitten monien kokeilujen jälkeen Femoden merkkiset kun niissä on vähän hormonia.

Mikä se sun asenneongelmas kirukkaan on? Mullakin kupari ja ennen steriä en pois vaihtais ikinä.

En mä tiedä. En halua mitään vierasta esinettä sisuksiini. Tai jotain yhtä fiksua vastaavaa! :D Ja se ajatus sen laittamisesta tuntuu karmealta (gyne-jutut on mulle muutenkin tiukka paikka).

Mutta toi pillerimerkin vaihto mietityttäisi siis. Jos tosiaan ihan vaan merkin vaihto auttaisi olisi paras.

Luulis että ne vieraat hormonit olis isompi juttu! Kierukka on tosi pieni, laittaminen kesti 2min, nipisti hieman, ei muuta.

Jos oot synnyttänyt, niin peace of cake eikä tarvii kuormittaa kroppaa lääkkeillä!

Kumma juttu, mutta ei ole. Mä luotan kyllä niiden hormonien turvallisuuteen, eikä ne ole ongelma. Mutta se kierukanromu on. :D

Ja en ole alakautta synnyttänyt. Mutta kiitos sullekin vastauksesta, ymmärrän, että kuulostan pöhköltä näiden juttujeni kanssa. :)

No mö olen ollut sitä mieltä että ei vierasesineitä mun alapäähän (eli ei tamppooneja tms). Mutta silti otin sen kuparikierukan.
Ja oikeesti, se ei sattunut se laittaminen. Yhdessä kohtaa nipisti kun lääkäri "otti kohdunpohjasta kiinni" tms (selitti siinä samalla operoidessaan mitä tapahtuu). On niin helppo ja vaivaton eikä pistä päätä sekasin (mies valitti mulle että hormoonit tekee musta ihan hullun ja totta se oli). Mietin jopa sittenkin kapselia, mutta onneksi terkka sai mun valitsemaan kierukan (tiesi että ottaisin mieluiten hormoonittoman ehkäisyn) :)

Pääasia olisi että menee sellaiselle lääkärille joka ihan oikeasti tekee paljon työkseen kierukoiden laittamista, ehkäisyneuvolaan tms paikkaan.

Eikøs kuparikierukka ole kuitenkin hormoniton vaihtoehto. Se ei vain sovi minulle runsaan vuodon vuoksi.

Sen jälkeen, kun seitsemän vuotta sitten aloimme hankkimaan keskimmäistä lastamme, en ole enää pillereitä syönyt. Huomasin nauttivani elämästäni paljon enemmän, kun sain olla omilla hormoneillani. En ole kärty joka ikinen päivä, nautin seksistä enemmän ja olen paljon halukkaampi. Pms-vaivat ovat paljon rajumpia, mutta mieluummin muutaman tunnin vitutus, kuin ainainen kärty.

Kortsulinjalla mennään sitten varmaan minun vaihdevuosiin asti, mutta mikäs siinä, kun ilman pillereitä se elämä vain maistuu paremmalle.

Yhteistyössä