Ehkäisylaastarista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma73

Jäsen
30.05.2004
105
0
16
Mitä mieltä olette ehkäisylaastarista. Itselleni lääkäri määräsi kokeiltavaksi ehkäisylaastarin koska pillerit aiheuttaa pms -oireita ja haluttomuutta.
Laastarissa hormoonia imeytyy kehoon tasaisemmin kuin pillereissä. Pillereitä syödessä hormoonitasapaino kuulemma sahaa yös alas.
Toivottavasti laastari sopis mulle.
Mutta kenellä on kokemuksia kertokaa...

Mä käytin laastaria reilun vuoden ja se oli kaikinpuolin kätevä ja mukava ehkäisykeino. Lopetin kuitenkin sen käytön, kun aloin kärsimään päänsäryistä ja sain elämäni ekan migreenikohtauksen (+huimausta). Vaivat katosi ja nyt kun en käytä hormonaalista ehkäisyä, huomaan, että elämä on huomattavasti "helpompaa" ja halut suuret. =)

Hei!
käytin niitä puolisen vuotta ja tykkäsin. Menkkojakaan ei tarvinnut
aina ottaa kun saattoi laittaa uuden laastarin..aluksi olin 1,5kk
kärttyinen, muuten ok. Nyt on sterilisaatio tehty ja sitä
vasta suosittelenkin jos ei enää lapsia meinaa.. B)

sillon kun ne tuli markkinoilla päätimpä kokeilla ja tykkäsin tosi paljon! ei tullut mitään haittavaikutuksia.. välillä vaan repsottava laastarin reuna ärsytti ja kesällä ei ollut kovin kätevä kun ei saanu ottaa aurinkoa sen kanssa ja eikä sitä pystynyt oikeen piilottaa (en tiedä ovatko nyt sitten muuttuneet).. vaihdoin ehkäsykapseleihin koska halusin "huolettoman" ehkäsyn muuten olisin pitänyt laastarit =)

mulla itselläni on ollut ehkäisylaastari käytössä mutta on sopinut todella hyvin ja ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia kyllä sitä kannattaa kokeilla ja jos ei sovi niin voihan sen vaihtaa toiseen ehkäisy tuotteeseen :wave:

Yhteistyössä