Ehkäisylaastari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blue Rush
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sitä viimeisenä ehkäisynä ennenkuin päätin että nyt riittää hormonaaliset mulle... (vuosi mentiin kumilla ja nyt ekaa odotan). Siis ei kait siinä mitään ihmeellistä pillereihin verrattuna muuta, kuin että iho ei tykännyt siitä yhtään.

Tais olla 3 vk annos noin 14 euroa, miusta se ol helppo käyttää mut oon sille liimalle allerginen. Nykyää on tuo ehkäisypiikki 3 kk annos 7,60 e.

Mä en suosittele lainkaan!! Käytin esikoisen syntymän jälkeen muutaman kk:n ja oli todellakin järkyttävä kapistus!
Sain kaikki mahdolliset sivuvaikutukset ja mahdottomat vielä päälle.Ei pysynyt kunnolla kiinni, oli todella ruman näköinen kun keräs vaatteista kaiken nöyhdän ja iho kärsi tosi pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
Tais olla 3 vk annos noin 14 euroa, miusta se ol helppo käyttää mut oon sille liimalle allerginen. Nykyää on tuo ehkäisypiikki 3 kk annos 7,60 e.

tahtoo tietää enempi tosta piikistä,kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:
voiko käyttää imetysaikana?

Ainakin piikissä lukee näin;

Synnytyksen jälkeen ensimm. ruiske annetaan aikaisintaan 6 vk:n kuluttua synnytyksestä, jos äiti imettää. Jos äiti ei imetä, piikki annetaan 5 päivän kuluessa synnytyksestä, jos antoväli on yli 14 viikkoa, hoitava lääkäri varmistaa ennen uutta ruisketta ettei nainen ole raskaana.

mulla on toi laastari ja alussa pari viikkoa oli kauheeta pahoinvointia,ihanku raskaana :x mutta onneks meni ohi.mä tota piikkiä kanssa kyselin,mutta eivät suostuneet siihen..kuulemma se on sellanen viimenen keino,jos on oikeesti tosi huolimaton ehkäsyn kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja dolly:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:

tahtoo tietää enempi tosta piikistä,kiitos =)

Pistetään mieluiten pakaralihakseen ja ensimmäisten menkkojan aikana ensimmäinen pistos, menkkoja ei ole näkynyt ja eka kuukausi oli miulla hormoonit sekaisit mut nyt ei mitään oo ollut.

neuvolassa tekevät tutkimukset, kirjoittavat reseptin jolla sit haet 3 kk välein piikin ja käyt pistättääs esim. neuvolassa tai terv.keskuksessa.

Mulla on Evra käytössä n.viikon. Siitä tuli niin kamala pahoinvointi ja päänsärky, joten jätin sen käytön sikseen. Kumeilla ollaan pärjätty 8v, ja pärjätään tästä edespäin ;)
Ei enää hormonaalista ehkäisyä mulle...........

Heibba! Minulla ollut Evra-laastari nyt 4 päivää ja olen varmaan jo ihan tippa kunnossa. Heti laitto päivänä alko hirvee pahoinvointi&päänsärky ja seuraavana hirvee ripuli. Ripuli ja oksetus jatkuvat voimaikkaina edelleen, mikään ruoka ei pysy sisässä.Mulla on noin viikko ennen menkkoja tavallisestikin vatsa melko sekaisin, joten siitä olen päätellyt, ett on hormonaalista nyttenkin. Ja mitään erityistä en ol syönyt josta mahatauti just nyt oikein vois johtua. Ja kaikki oireet alko n. 2 h laastarin laiton jälkeen..

Yhteistyössä