migreenistä kärsivät... mitä ehkäisyä käytätte???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

s

Vieras
mulla todella paha migreeni johon estolääkitys. pillerit ei sovi...
mitä ehkäisyä käytätte?? meillä kumi käytösä mutta ahtoisin jonkun muun. kierukkaa en haluis kun siinä vuoto vielä lisääntyy ja nyt jo runsaat menkat

Mulla tulee aurallisia kohtauksia muutaman kerran vuodessa. Minipillerit on käytössä uutena, lääkäri ei vanhaa pillerireseptiä uusiessa enää antanut lupaa "normipillereihin", kun kysyi onko migreeniä ja myönsin. Kukaan oo mitään kysynyt aiemmin. Mutta nuo minipillerit on ihan jees, vähän kalliimmat tosin kuin tavalliset.

Minipillerit ei sopineet joten kortsulla mennään. Kierukkaa olen miettinyt mutta siitä olen kuullut niin paljon kaikkea negatiivistä että en taida uskaltaa ottaa.

Ehkäisylaastaria. Pitää hormonimäärän tasaisena ja jos ei sovikaan, niin on aika paljon helpompi lopettaa käyttö, kuin kierukan poisto. Mulle tulee yleensä kuukautisten aikana yks lievä migreenikohtaus, muuten on pysyny säryt pois. Ennen migreeni vaivas 2-4 kertaa kuussa.

Hormonikierukka. Ja etuna on se, että ennen kivuliaat ja runsaat kuukautiset ovat häipyneet. Joskus harvoin tulee muutama tippa vuotoa, mutta niistä selviää pikkuhousunsuojalla. Ja lisäksi vielä migreenikohtaukset ovat vähentyneet.

Mä kävin just tänään gynellä hankkimassa uutta ehkäisykeinoa. Oon käyttänyt vuosia Femoden-pillereitä, mutta lääkäri määräs ne kieltoon, koska mulla on aika ajoin päänsärkýä ja migreenille tyypillisiä oireita. Nyt mulla on käsissäni minipilleri Cerazette-resepti ja Mirena-kierukkaresepti. Kierukkaa en haluis. Kokeilen ensin nää uudet pillerit.

Asiasta viidenteen, on noissa gynekologeissa kyllä eroja :)

Oon käynyt aina yksityisellä näitten ehkäisyjuttujen kanssa, mutta nyt vaihdan firmaa. Tää tämän päiväinen naislääkäri oli aivan huippu verrattuna mun entiseen miesgyneen. Miesgyne ei oo koskaan kysellyt päänsärky yms juttuja.

Mulla oli Yasmin pillerit ja joka päivä oli pään särkyä ja usein yltyi migreeniksi ja nyt on ollu pari viikko Cerazzette minipillerit käytössä ja ei yhtään pää kipuja ollu! :) Ja vuotoakaan ei ole ollut kuin normaalit kuukautiset!

Yhteistyössä