Ehkäisylaastari, onko kellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ollu, hintaa en muista mut suurinpiirtein pillereiden verran maksaa..
Muuten olis ollu tosi kätevä, mut mulla teki se laastarin liima punotusta iholle (siis sen laastarin ympärille) ja kesti monta viikkoo ennenku se hävis.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuten olis ollu tosi kätevä, mut mulla teki se laastarin liima punotusta iholle (siis sen laastarin ympärille) ja kesti monta viikkoo ennenku se hävis.

Peesi. Hinta oli jotain n. 40 e/3kk, muistaakseni. Edelleen pitäis sinnitellä punoittavan kutinan kanssa kun en ole parempaakaan vaihtoehtoa löytänyt. Ei kyllä mikään hormonaalinen ehkäisy kiinnostais, mutta sterilisaatioon on kuitenkin niin iso kynnys :/

Alkuperäinen kirjoittaja Unissakävelijä:

Peesi. Hinta oli jotain n. 40 e/3kk, muistaakseni. Edelleen pitäis sinnitellä punoittavan kutinan kanssa kun en ole parempaakaan vaihtoehtoa löytänyt. Ei kyllä mikään hormonaalinen ehkäisy kiinnostais, mutta sterilisaatioon on kuitenkin niin iso kynnys :/

Koita implantanttia. Jos sopii, ihanan helppo.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Koita implantanttia. Jos sopii, ihanan helppo.

Siis mikä?

Siis mikä?

Kyynärvarren ihon alle istutettava kapseli. Toimii useita vuosia, asennus 25 sekuntia, poisto 2 minuuttia. Vapauttaa tasaisesti pienen määrän hormonia elimistöön. Jos minipillerit käyvät, implantanttikin käynee. Vaan ei minulle.

Mä kokeilin laastaria mutta tuli hirvee päänsärky. Ja laastari "liuku" iholla sillain ettei pysyny kunnolla siinä kohtaa mihin sen oli laittanu. Näyttäis olevan n.15? kolmen viikon pakkaus eli n.45 ?/3 kk.

Lähemmäksi 50e/3kk. Mut ihanan helppo käyttää, ja pienensi järkyt menkat siedettävälle tasolle (2-3yösidettä parissa tunnissa--> 1yöside useampi tunti) Mut sivuvaikutuksena finnejä ja hulppeaa painonnousua, läski kertyy mahaan :( Ekalla laastarinpoiston yhteydessä ihottumaa, mut ei myöhemmin. Voin ehkä joutua vaihtaan johonki muuhun tuon painonnousun takia?

Siis mikä?

Kyynärvarren ihon alle istutettava kapseli. Toimii useita vuosia, asennus 25 sekuntia, poisto 2 minuuttia. Vapauttaa tasaisesti pienen määrän hormonia elimistöön. Jos minipillerit käyvät, implantanttikin käynee. Vaan ei minulle.

No minipillereitä en ole vielä kokeillut. Muista pillereistä riesana on migreeni ja sen vuoksi nuo kaikki hormonaaliset tökkiikin. Vieras ajatus kyllä tuo kapseli ihon alla...

Siis mikä?

No minipillereitä en ole vielä kokeillut. Muista pillereistä riesana on migreeni ja sen vuoksi nuo kaikki hormonaaliset tökkiikin. Vieras ajatus kyllä tuo kapseli ihon alla...

Niin oli minullekin, kuten kierukkakin. Ja nyt kierukan voimin mennään. Mutta kapseli ei häiritse millään tavoin, ei edes punttisaliharjoittelussa.

Migreenin kanssa ei välttämättä mikään hormonaalinen sovi.

Yhteistyössä