EHKÄISY?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Pillerit EIVÄT SOVI.
Hormonikierukka EI SOVI, tämä poissulkee myös kuparikierukan.
Ehkäisypiikki ja -laastari vapauttavat liikaa hormoneja, lääkärin mielestä minun ei pitäisi käyttää niitäkään. Samoin kapselin kanssa, se on vielä vaikeaa ottaa poiskin, on kalliimpi kuin kierukat ym.

Minulle kirjoitettiin resepti NuvaRingistä, mutten ole varma, haluanko käyttää sitäkään...Onko teillä kokemuksia?
En todellakaan halua painonnousua tai truvotusta, se on kamalaa... Enkä mielialan vaihteluja. Limakalvovauriotkin olivat tuttu juttu pillereitä syödessä.
Tuleeko nämä kaikki uudelleen kun aloitan nuvaringin?
harmittaa niin pirusti, saisimpa sterilisaation... kakskyt vee, yhden lapsen äiti. eip taira saaha..

Entäpä kemiallinen ehkäisy? Ehkäisypuikot siis, pantenex oval tms.? :wave: Sitten on myös pessaari vaihtoehtona, se pitää vain tilata netistä tai apteekin kautta ulkomailta, kun niitä ei ole Suomen markkinoilla. Sen pessaarin kanssa käytetään niitä spermisidejä, joissa on siittiöitä hidastavia aineita kuten ehkäisypuikossakin.

Näitä olen vain teoreettisesti tutkinut, itsellä kun on samat ongelmat. Hormonaalinen ei sovi ja kortsu on niin epäkäytännöllinen säännöllisessä suhteessa. Tuota puikkoa kokeilen ensin ja sitten sen perästä pessaaria jos tuntuu että ei alapää reagoi kirvelemällä...

Yhteistyössä