Ehkäisy ja erikoinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Ellu"

Vieras
Haluaisin kolmannen lapsen nuoremman ollessa nyt 11kk ja vanhempi on 3v. Mies ei enää kuulemma halua. Mutta tää mua nyt ihmetyttää kun ollaan koko aika nuoremman syntymästä tähän asti oltu ilman ehkäisyä koska imetän eivätkä kuukautiset olleet alkaneet. Olen todella usein miehelle muistuttanut että imetys ei enää ehkäise ja että pitäisi joku muu ehkäisy hankkia. Mutta mies ei halua vasektomiaa, minä en saa kuulemma syödä mitään hormoneja sisältävää, kortsut, no niitä ei kuitenkaan käytetä ja keskeytetty yhdyntä unohtuu aina huippukohdassa ja nyt kun mulla kuukautiset alkoivat niin yritän sitten laskea edes varmoja päiviä etten "huijaa miestä isäksi".

Mutta aika erikoista kun se joka kolmannen haluaisi, yrittää nyt varmoilla päivillä edes jotenkin pelata ja se joka ei lasta halua ei halua mitään ehkäisyä sitten kuitenkaan.

No ei tää mikään valitus ollut mutta ihmetyttää kun mies on kuitenkin aina uutta raskautta vastaan. Kai se sitten kuitenkin alitajuisesti sen kolmannen itsekin haluaa :D

Kuparikierukka mulla joskus oli mutta se aiheutti valtavat vuodot eli ei enää. Niitä ehkäisyvaahtoja on joskus tullut käytettyä mutta olihan ne vähän epämukavia kun kirveli, mutta ainakin itse saisi sen paikalleen. Vai otanko suoraan pillerit ja syön niitä salaa? :D

Miksi söisit pillereitä salaa? Mun mielestä teidän pitää keskustella vakavasti haluatteko kolmannen lapsen vai ette. Ja jos haluatte, toimitte kuten tähänkin asti ja jos ette, mietitte teille parhaan ehkäisyn JOKA TOIMII JA JOTA KÄYTETÄÄN.

Käske miehen päättää, käytättekö jotain ehkäisyä vai hyväksyttekö sen, että voit tulla milloin vain raskaaksi. Mä en jaksaisi tuollaista pelleilyä. Jos lapsi hankitaan, sitä pitää molempien haluta, ja jos toinen ei halua eli ei hankita, silloin käytetään jotakin oikeaa ehkäisyä. (Ja siis tiedän, ettei esimerkiksi pilleri ole 100% varmoja, mutta ainakin siihen verrattuna, et käytetään "keskeytettyä" yhdyntää, jota ei kuitenkaan keskeytetä ;) )

Meillä mies samanlainen :D
Olen tullut kans tuohon tulokseen, että kuitenkin sen kolmannen haluaa, ei vaan myönnä sitä :D
Mä koitan välillä joitain vauvalta jo pois käytöstä jääneitä tavaroitakin laittaa myyntiin, mutta miehelle ei käy!

Joo sama meillä, ei tavaroita tarvitse vielä hävittää kun ehtiihän ne myöhemminkin eikä ne paljoo tilaa vie tuolla kellarissa kun on iso talo. Ja oon kyllä yrittänyt puhua vakavasti ja siinä on mies ollut tosissaan sitä mieltä että keskeytetty on ihan hyvä vaihtoehto. On ne erikoisia.

Minipilleri on kuitenki sellanen, jossa ei ole estrogeenia, joten se on turvallinen ehkäisykeino. Ja nimestään huolimatta ihan yhtä tehokas kuin muutkin. Ja sitä voi syödä, vaikka imettää.

Hassulta kyllä kuulostaa tollanen, ettei halua kolmatta lasta, muttei ole valmis tekemään mitään asian eteen. Jos se nyt on vahvasti sitä mieltä, ettei halua enempää lapsia, nii kuulostaa jotenki lapselliselta - koska aika helposti niitä lapsia sitte tulee (jos on tullakseen) ennemmin tai myöhemmin, jos ei mitään ehkäisyä käytä.

Ja lukemani mukaan keskeytetty yhdyntä ei ole ratkaisu, koska siemennestettä voi tulla pieniä määriä jo ennen siemensyöksyä.