Mikä ehkäisy hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonyymi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anonyymi

Vieras
Mietinnässä uusi ehkäisy.

Mulla on kuparikierukka ja en halua enää seuraavaksi kierukkaa. Tämä on toinen jo, joka on menossa, mutta nykyään se ei vain sovi mulle monestakin syystä. Se sattuu yhdynnässä ja toisekseen haluaisin olla varmempi kuukautisistani, koska minulla on epäsäännölliset kuukautiset.

Onko e-pilleri ainoa jolla saa kuukautiset säännöllisiksi? Hormonikierukkaa en juuri tuon yhdyntäasian takia halua.

Olen kuullut, että e-pilleri ns. kuivattaa paikkoja. Pitääkö tämä paikkansa? Mutta itseasiassa se ei kyllä haittaa sillä mulla on niinkin inhotava vaiva kuin ylikostuminen ja silloin seksi ei tunnu miltään:(

Onkos muuten ehkäisy ja perhesuunnitteluneuvolaan yleensä ikäraja? Meidän paikkakunnan sivulla ei kerrota mitään muuta kuin yhteystiedot (Kuopio)?

Menen sitten yksityiselle gynelle, jos tuossa on joku ikärja. Olen 33-vuotias ja aina ollut vain kondomi tai kuparikierukka käytössä ehkäisynä.

on vasektomia ja se on ihana! Olen käyttänyt erilaisia pillereitä, kierukkaa ja kondomia. Ihana ajatus, että koskaan enää ei tartte ehkäisyhormoneja itteensä pumpata.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;24567191:
on vasektomia ja se on ihana! Olen käyttänyt erilaisia pillereitä, kierukkaa ja kondomia. Ihana ajatus, että koskaan enää ei tartte ehkäisyhormoneja itteensä pumpata.

Niin ja täällä ejhkäisyneuvolassa saa käydä kaiken ikäiset ja papassa jo vaihdevuodet ohittaneetkin halutessaan.

mulla oli kans kuparikierukka mutta ei sopinut ollenkan ja lopuks sain siitä kohtutulehduksen joten itse en enää ota minkäänlaista kierukkaa. kondomi taas hinkkaa ikävästi mun herkkiä ja kuivia limakalvoja. tavalliset e-pillerit kiellettyjä aurallisen migreenin takia. ensin kokeilin cerazette minipillereitä joista limakalvot kuivui vielä enemmän ja oli jakuvaa vuotoa. nyt sain mini-pill merkkiset minipillerit eikä minkäänlaisia haittavaikutuksia ilmennyt tuntuu että tuo kuivuutenikin kadonnut näitten myötä. ainoa miinus puoli näissä on että pillerin otto aika on tarkkaa eikä näillä saa siirrettyä kuukautisia.