ehkäisystä

Mikä olisi hyvä ehkäisykeino? Meillä on kuukauden vanha tyttö. Tarkoitus olisi kuitenkin tulevaisuudessa tehdä lisää lapsia. Itse en kuitenkaan voi syödä e-pillereitä ja kierukkaa en sisääni haluaisi. Onko kenelläkään kokemusta muista ehkäisykonsteista?

Kiitos jo etukäteen!

meikäläinen
Meillä oli käytössä apteekista saatavat patentex oval-ehkäisypuikot pari vuotta ja hyvin toimivat. Laitetaan emättimeen 10 min ennen yhdyntää ja tunnin kuluessa laitosta pitäis yhdynnässä olla, sitten teho heikkenee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2004 klo 13:36 meikäläinen kirjoitti:
Meillä oli käytössä apteekista saatavat patentex oval-ehkäisypuikot pari vuotta ja hyvin toimivat. Laitetaan emättimeen 10 min ennen yhdyntää ja tunnin kuluessa laitosta pitäis yhdynnässä olla, sitten teho heikkenee.
Heippa!
Puikkojako ei käytetä joka päivä? Osaatko yhtään sanoa mikä on niiden toimivuus prosentti?

meikäläinen
http://www.ehkaisypuikko.fi:8888/Tamro_Suomi/tamrosuomi.nsf/sivut/tamrotuotemarkkinointi?OpenDocument&cid=patentexoval tuosta linkistä saat seikkaperäisempiä tietoja. Ehkäisytehoksi luvattiinn n. 98%. Nämä oli aika hintavia, en yhtään muista paljonko ne maksoi, mutta jäi vaan mieleen. Tietysti kaikki ehkäisyvälineet maksaa jotain. Mulle vaan ei muut käyneet. Käytön lopetin jo vuodenvaihteessa ja sen takia en tarkkaan kaikkea muista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2004 klo 13:36 meikäläinen kirjoitti:
Sopii kenelle sopii eli ketä ei haittaa se vaahto. No eipä ainakaan liukuvoiteita tarvitse kun kosteutta riittää.
Meillä käytettiin raskauden jälkeen ennen kierukan laittamista.
Aika kalliiksi ne vaan taitaisi tulla pitkäaikaisessa ja suht tiheässä käytössä.
Enkäisyteho on kai suunnilleen samaa luokkaa kortsun kanssa

suseli
Ehkäisyrengas myös hyvä vaihtoehto, en tosin tiedä estääkö imetys laittoa kun ei ollut itsellä ajankohtaista. Hintaa on ainakin samanverran kun pillereillä mutta hormooni vaikuttaa paikallisesti ja vain siellä missä pitääkin.

Miulla on käytössä ehkäisylaastari, vaihdetaan joka viikko tiettynä päivänä ja 4 viikko on laastariton. Helppo käyttää ja mukava, eikä tarvitse joka päivä ottaa mitään pillereitä tms. Ehkäisy alkaa heti kun laastari asetetaan paikalle iholle.

mirale harmaana
itelläni laastari ja tähän asti toiminut... :p (kolmas viikko menossa) lääkäri kyllä sanoi, että ei tartte olla laastaritonta viikkoa kuin noin joka kolmas kerta normaalista eikä vaikuta mihinkään. ite aion kokeilla tuota! tämä tosin vähän kiristää ihoa missä sitten sattuukin olemaan. tällähetkellä pakarassa. missä muilla on laastarin paikka?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2004 klo 22:22 mirale harmaana kirjoitti:
itelläni laastari ja tähän asti toiminut... :p (kolmas viikko menossa) lääkäri kyllä sanoi, että ei tartte olla laastaritonta viikkoa kuin noin joka kolmas kerta normaalista eikä vaikuta mihinkään. ite aion kokeilla tuota! tämä tosin vähän kiristää ihoa missä sitten sattuukin olemaan. tällähetkellä pakarassa. missä muilla on laastarin paikka?
Miulla on tuolla selän puolella, kokeilin käsivarressa mutta kutis niin tautisesti et viikko meni kiristellen hampaita. :\| mut selässä ei ole ollu mitään..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2004 klo 12:17 marimint kirjoitti:
mä suosittelen piikkiä joka otetaan 3 kk välein. kato googlella depo provera. ite aion ottaa taas heti synnytyksen jälkeen.
Mulle sanottiin täällä Turussa, että sen piikin saa vain, jos on joku lääketieteellinen syy. Eli siis vain erikoistapauksissa. Mikähän semmonen sitte on? Olisin halunnu kans sen piikin, kun en millään meinaa muistaa syödä noita minipillereitä ja niissä kun on erityisen tarkkaa, että ottaa samaan aikaan :( Täytyy varmaan kehittää itsestäni erikoistapaus, että saisin piikin...

onhan noita keinoja... pillereitäkin on kymmeniä mut jos todellakaan mikää ei sovi ni on olemassa ehkäisyrengas joka laitetaa kolmeks viikoks emättimeen itse ja otetaa taas viikoks pois, niinku pilleritkii toimii, sit on ihon alle laitettava kapseli joka vapauttaa hormonia pikkuhiljaa, toimii jotai kolmevuotta. kierukka on kyl hyvä kun ei tarvi mitää muistaa ja ehkäsyteho on sama ku sterilisaatiossa. kestää ainaki viis vuotta ja maksaa n.150+paikalleen laitto. joissaa terveys keskuksissa saa jälkitarkastuksen yhteydessä. tulee aika paljo halvemmaks jo parissa vuodessa ku pillerit ja hedelmällisyys palautuu saman tien ku otetaa pois. eikä tunnu missää! onhan sit kaikkia siittiöitä tappavia suihkeita ja tabletteja mut niistä tulee ainaki mulle sellanen olo et joka kerta seksiä pitää suunnitella tyyliin "kymmenen minuutin päästä sit hommiin jooko?" kannattaa varmaan ehkäsyneuvolasta kysyä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2004 klo 22:22 mirale harmaana kirjoitti:
Mä olen pitänyt alavatsalla vaihtaen puolia. Miten muuten putsaatte sen laastarista jäävän liiman iholta?

Minä haaveilen personasta eli ehkäisytietokoneesta. Käyttö vaatii kuitenkin suht säännöllistä kuukautiskiertoa kriteeri joka minulla on toteutunut vain pillereitä popsiskellessa. Menetelmä perustuu hormoonitasojen mittaukseen. Lisätietoja ohessa
http://www.persona.info/fi/
Nykyisin myynnissä ainakin Yliopiston apteekeissa.

Yhteistyössä