Ehkäisylaastarin miinukset

Olen käyttänyt ehkäisylaastaria reilun vuoden ja ollut ihan tyytyväinen käyttäjä. Nyt sitten tuntuu, että ongelmat alkaa kasautua (?). Puolen vuoden ajan olen alkanut ajoittain potea lievää päänsärkyä, joka ilmeisesti puhkesi nyt migreeniksi (eka migreenikohtaus viime viikolla ja se oli kamala). Muutaman päivä päästä olisi taukoviikko ilman laastaria, mutta minulla on selvät menkat ollu jo 4 päivää! Olen myös alkanut miettiä, josko väsymykseni ja huonotuulisuuteni voisi johtua laastarista (nyt kun yritän syntipukkia löytää... :\| ).

Haluaisinkin kuulla teidän mielipiteitä, jotka olette laastaria käyttäneet, mutta siitä luopuneet. Miten päädyitte toiseen ehkäisykeinoon ja löytyikö sopiva helposti?

Nyt tuntuu, että mulle ei vissiin sovi hormonaalinen ehkäisy lainkaan, vaikka vuosikausia olen pillereitäkin popsinut. Kierukkaa vierastan jostain syystä...

Tuon migreenikohtauksen johdosta olen menossa lääkäriin ja ehkä seuraavaksi on hyvä ottaa yhteyttä gynekologiin.
 
DIESELmom harmaana
itelläni kävi ehkäisyrenkaan kanssa samoin. käytin liki puolitoista vuotta kun oireet pukkasi kerralla. yksi lääkärin selitys myöhäisille oireille oli se että pillereitä kun syö tulee pillerin hormonien imeytyessä ns hormonipiikki jolloion hormonitaso nousee kovasti ja oireet tulee helpommin.. renkaan kanssa hormonia erittyy tasaiseen (samoin laastarista) jolloin oireet tulevat hitaammin esille.

omat oireet oli kuin suoraan sieltä vihkosta. päänsärky haluttomuus kiukkuisuus väsymys, univaikeudet ahdistus. painon nousu pahoinvointi. ja kaiki alapään vaivat kutinaa kuumotusta polttelua kirvelyä haavaumia jne jne.
 
käytin kolmisen vuotta ja suht tyytyväinen olin. Piti vaan olla aika tarkkana että laittoi laastarin hyvin kiinni ja vaihtoi oikeana päivänä ettei kierto menisi sekaisin. Rintaliivin henkseleihin laastari otti kyllä usein kiinni kun mulla on niin ihme hartiat että henkselit valahtavat vähän väliä.Migreeniä mulla kanssa tuli ekan kerran elämässäni puolisen vuotta laastariin siirtymisen jälkeen. Ja aina kun pidin muutamia kuukausia taukoa laastarista ja aloitin taas, niin migreeniä tuli aluksi. Nyt laitatin kierukan ja ketuttaa jatkuva vuoto.
 
hehku
Olen käyttänyt nyt kolme kierrosta. Eka laastarijakson vuosin joka ikinen päivä, tuli väsymystä, ketutusta, raivokohtauksia,migreeniä... Toka jakso oli ihan jees ja ajattelinkin, että nythän tämä alkaa sujua. Mutta nyt kolmatta laastarijaksoa läpirämpiessäni alkaa taas tökkiä. Vaihdoin kolmannen laastarin ehkä pari tuntia myöhemmin kuin olin muut vaihtanut, ja menkat alkoi seuraavana yönä ja näyttää siltä että ne jatkuvat kunnes se väliajan tyhjennysvuoto oikeesti alkaa. Enkä usko, että noilla parilla tunnilla on mitään merkitystä. vai onko?
Kuinkahan kauan tätä kestää, että kroppa tottuu?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 00:05 hehku kirjoitti:
Olen käyttänyt nyt kolme kierrosta. Eka laastarijakson vuosin joka ikinen päivä, tuli väsymystä, ketutusta, raivokohtauksia,migreeniä... Toka jakso oli ihan jees ja ajattelinkin, että nythän tämä alkaa sujua. Mutta nyt kolmatta laastarijaksoa läpirämpiessäni alkaa taas tökkiä. Vaihdoin kolmannen laastarin ehkä pari tuntia myöhemmin kuin olin muut vaihtanut, ja menkat alkoi seuraavana yönä ja näyttää siltä että ne jatkuvat kunnes se väliajan tyhjennysvuoto oikeesti alkaa. Enkä usko, että noilla parilla tunnilla on mitään merkitystä. vai onko?
Kuinkahan kauan tätä kestää, että kroppa tottuu?
Mulla kroppa kyllä "tottui" laastariin 2-3 kuukaudessa ja menkat niukkeni heti. Eikä mulla tunneista ollut kiinni tuo laastarin vaihtokaan. Nyt olen sitten ollut ilman laastaria. Gyne suositteli 2-3 kk taukoa, jotta voidaan poissulkea laastari päänsärkyjen aiheuttajana. Olen siis ap.
 
mää käytin laastaria puolisen vuotta..muuten olin ihan tyytyväinen, mutta tulin allergiseksi sille "liimalle" ja raavin itteäni hullun lailla.lääkäri suositteli sitten rengasta ja nyt olen sitä käyttänyt reilu puol vuotta kanssa ja pää särkee jatkuvasti,on väsymystä ja turvotusta yms..eli tämäkään keino ei sovi mulle,joten päädyimme miehen kanssa sterilisaatioon joka tehdään n.kk: päästä.ihanat hyvästit joka kk:selle muistamiselle vaihtaa rengas ja rahan menolle! toivon vain et tää päänsärky lakkaa..buranaa menee älyttömästi :/
 

Yhteistyössä