Ehkäisykapselista kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja "Vvvv"
  • Ensimmäinen viesti
"sommarcat"
Mulla on ollut kapseli. Kuukautiset jäi kokonaan pois. Itsellä ekat pari kuukautta laittamisen jälkeen iho rasvottui, mutta tasaantui sitten. Laittaminen sattuu vain puudutuspiikkien verran. Poisottaminen olikin isompi juttu, kun oli ns.koteloitunut osittain. Hyvänä ehkäisymuotona pidin. Teho tosin huomattavasti kierukkaa lyhyempi, vain pari vuotta.

harmitus
Muuten olis ollut tosi kätevä ja kiva juttu. Mutta jostain syystä kaikki pelkästään keltarauhashormonia sisältävät ehkäisyt saa mut vuotamaan taukoamatta ja limakalvot menee rutikuiviksi. Ainoa hormonaalinen ehkäisy mikä sopii mulle on korkea hormoniset yhdistelmäpillerit.

"nanna"
Mulle laitettiin kapseli kaksosten syntymän jälkeen jälkitarkastuksen yhteydessä. Toimi moitteettomasti siihen asti, kunnes lopetin imetyksen 9,5kk synnytyksestä.

Ekat kuukautiset alkoi kolmen viikon kuluttua ja kesti 3viikkoa ja 4 päivää. Sitten oli kuuden päivän vuodoton tauko ja seuraava vuoto kesti 4viikkoa ja 3 päivää. Taas viikon tauko ja taas vuosin nelisen viikkoa. Lääkäri oli sitä mieltä, että ei tuu vuodot mulla loppumaan ja olin niin kypsä jatkuvaan vuotamiseen, että poistatin kapselin.

kokemus
mulla ollut nyt kuukauden ehkäisykapseli. nyt on viikon ajan ollut pientä tiputteluvuotoa, muuta oiretta en ole juurikaan huomannut. laittaminen ei sattunut juuri ollenkaan.

Yhteistyössä