Ehkä väärä foorumi mutta,...

  • Viestiketjun aloittaja ihmettelen...
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelen...
Kun "liitouma" aikoinaan hyökkäsi Irakiin koko maailman hyvää tarkoittavat hölmöt vastusti sitä ja oli mielenosoitusta siellä ja täällä ja jotain idiootti ihmiskilpiä jopa matkusti paikalle.

Kun nyt ihan sama juttu tapahtuu Libyassa kukaan ei sano yhtää mitää

Missä ero?
 
"vieras"
Mä en jotenkin tajua mitä tuolla Libyassa tapahtuu ja ketkä siellä edes taistelee ja miksi.

Irak-miekkareissa oli valmiiksi tehdyt kyltit ja sinne oli helppo mennä, kun kaikki kaveritkin meni.

Sittemmin on tullut niin paljon muitakin sotauutisia, että ne sekoittuu mun päässä enkä oikeastaan jaksa sanomalehdissäkään lukea enää mitään uutisia minkäänlaisista aseellisista konflikteista vaikka esim. japani-uutisointia olen seurannut erittäin kiinnostuneena. Noi sotajutut on vaan niin toivottomia. Aina niiltä samoilta alueilta kuuluu kuitenkin vaan huonoja uutisia ja kaikki on niin sekavaa.
 
Olenkohan sitten täysin väärin ymmärtänyt uutisia, mutta tässä mun käsitys, ilman mitään mun tulkintoja mikä on oikein, mikä väärin:

Irakiin mentiin, koska siellä (mukamas) epäiltiin olevan joukkotuhoaseita ja irakin koettiin olevan uhka ulkopuolisille. Mitään kansanmurhaa ei ollut käynnissä vaikka Hussein diktaattori olikin.

Libyassa taas Muammar Qaddafi on julistanut sodan siviiliväestöä vastaan. Rauhallisesti (?) alkaneet protestit demokratian puolesta murskattiin ja murskaus jatkuu yhä. YK:n tavoitteena olisi suojella siviiliväestöä, ei niinkään murskata Qaddafia.

Koska molemmissa kuitenkin on runsaasti öljyvaroja ovat nämä pohdinnat täysin teoreettisia. Mutta siis noiden ero saattaa vain selittää miksi ihmiset suhtautuvat eri tavalla ko operaatioihin.
 
jetsulleen
Olenkohan sitten täysin väärin ymmärtänyt uutisia, mutta tässä mun käsitys, ilman mitään mun tulkintoja mikä on oikein, mikä väärin:

Irakiin mentiin, koska siellä (mukamas) epäiltiin olevan joukkotuhoaseita ja irakin koettiin olevan uhka ulkopuolisille. Mitään kansanmurhaa ei ollut käynnissä vaikka Hussein diktaattori olikin.

Libyassa taas Muammar Qaddafi on julistanut sodan siviiliväestöä vastaan. Rauhallisesti (?) alkaneet protestit demokratian puolesta murskattiin ja murskaus jatkuu yhä. YK:n tavoitteena olisi suojella siviiliväestöä, ei niinkään murskata Qaddafia.

Koska molemmissa kuitenkin on runsaasti öljyvaroja ovat nämä pohdinnat täysin teoreettisia. Mutta siis noiden ero saattaa vain selittää miksi ihmiset suhtautuvat eri tavalla ko operaatioihin.
Juuri näinhän se meni/menee.
 
Non compos mentis
Ainakin omien tuttujeni facebook-merkintöjen perusteella esiintyy laajaa paheksuntaa Libya-hyökkäystä kohtaan. Myös eka uutinen tällä hetkellä FB-etusivullani näyttää koskevan Libya-miekkaria. Ryhmäkutsujakin on...
 

Yhteistyössä