Ehkä minun ei kannata selittää lapsille mitä teen töissä

noin niinkuin ainakaan kovin yksityiskohtaisesti.
Päädyin iltapalapäydäss selittämään, etä keksin hauskan nimen yhdelle lääkkeelle jonka nimin on typerä kirjain- ja numerosarja. Kerroin lapsille , että kyseessä on aine, jota eristetän hamstereiden ovarioista ja kerroin keksimäni nimen, mutta tmä johti jatkokysymyksiinaaa,; "mitä sä teet sillä lääkkellä? "" no, tuota laitan sen lasten suoniin, on meillä kanista ja hevosistakin tehtyjä aineita...."
Aiheesta polvesi oikein hauska mielikuvakeskustelu, mutta mahtaa ne pitää äidin työtä vähintäänkin erikoisena
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"klö"
[QUOTE="Kätilö";29964048]Mitä sä sit teet työksesi? En mäkään kovin yksityiskohtaisesti ole kertonu, mitä mun työpäivä sisältää....[/QUOTE]

Joo, en mäkään. Leikki-ikäiset lapset ovat itse päätelleet, että hoidan vauvoja. En ole kokenut tarpeelliseksi korjata:)
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="Kätilö";29964048]Mitä sä sit teet työksesi? En mäkään kovin yksityiskohtaisesti ole kertonu, mitä mun työpäivä sisältää....[/QUOTE]
Lastensairaanhoitaja, hoidan vakavimmin sairaita lapsia joilla on pahanlaatuisia sairauksia
 
[QUOTE="klö";29964061]Joo, en mäkään. Leikki-ikäiset lapset ovat itse päätelleet, että hoidan vauvoja. En ole kokenut tarpeelliseksi korjata:)[/QUOTE]

Hei, hoidanhan minäkin vauvoja. Ja leikki-ikäisiä. Sekä teinejä ja joskus täysi-ikäisiäkin jos erityisen syyn takia ovat asiakkaitamme :)
 
vieras...
Minä en ymmärrä miksi ei voisi kertoa. Tai siis, mitä kummaa teet jos et voi kertoa?

Minä olen ollut töissä mm. mielisairaalassa, vauvateholla ja lasten syövillä, ja kaikista niistä olen pystynyt puhumaan myös lapsille jos ovat kysyneet.
 
"titti"
Wanha, mutta aiheeseen sopiva, joten kuvalinkkaus. :D

Tarina taustalla: Lapsi sai koulutehtävän, jossa piti piirtää äiti töissä.
Eräs lapsi teki näin:



After it was graded and the child brought it home, she returned to school the next day with the following note:

Dear Ms. Davis,
I want to be very clear on my child’s illustration. It is NOT of me on a dance pole on a stage in a strip joint. I work at Home Depot and had commented to my daughter how much money we made in the recent snowstorm. This photo is of me selling a shovel.
Mrs. Harrington
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
vierasu
Minä teen töitä päihderiippuvaisten kanssa. Olen kertonut lapsille olevani sairaanhoitaja ja että hoidan ihmisiä jotka tarvitsevat apua :)

Lisää tietoa tulee sitten kun kysyvät lisää, ehkä eskari- tai kouluiässä.
 

Yhteistyössä