Ehkä saan paskat silmille tästä kyssästä, mutta sama se tääl saa sen niin helposti päälleen

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
Säälin aiheet siis mullakin. mun ystävän naapurissa asuu 10 vuotias poika, jonka isä ei suostu laittaan sille tietsikkaa. no tää poika sit käy pelaamassa, tai siis haluais pelata ystävän kotona olevalla koneella, koska käy siellä paljon muutenki, kun naapurissa asuu. mitään kuluja tai sellaist ei aiheutus, vaikka poika pelaiskin sillä. mutta jostain syystä tää ystävän perheen mies ja lapset ei halua, että poika pelaa sillä. vaikka haluais vain olla siinä koneella sellaiset puoli tuntia-tunti. ja sillo ku sitä tietsikkaa ei kukaan tarviis. no toki toki, jokaisenhan on kone, ja sitä saa käyttää ja antaa käyttää kenen haluaa. mutta tuntuu ikävältä sen pojan puolesta, kun se kysyy miksi ei saa, niin vastaus on vain siksi. olen joskus kysynyt minäkin syyjtä, mutta siihen ei vastata. jotenkin vaan on sellainen olo, kun kuuntelee niitä nuoria siinä talossa, että ilkeyttään sitä pojalle tekevät. avaan sateenvarjon

No en minäkään haluis, että naapurinpenskat meidän koneella istuu. Jos ei kotona saa konettaa niin se on voi voi. Hoitakoot oman lapsensa ja hänen tarpeensa kotona. Ei kai tietokone mikään välttämättömyyshyödyke 10-vuotiaalle ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en minäkään antaisi naapurin lapsen tulla meille istumaan koneelle ja ihan tosi asia ei 10 vuotias tarvitse tietokonetta.
entä kun palstaa on lukenut, niin joku on laittanut tietsikan jopa jollekin 5 vuotiaalle. ei varmaan oikeesti sitä tarvii. mutta jos puol tuntia on niin se tuskin ketään haittaa. ja jokainen saa toki antaa konettaa käyttää tai olla kenen haluaa, mutta voishan sille lapselle asiallisesti selittää vaikka, että meillä ei saa vieraat käyttää konetta. mutta siinä talossa kyll kaikki muut vieraat saa sitä konetta käyttää.

Kai mä oon tosi veetumainen, mutta meille en kyllä ottais ketään naapuria koneelle istumaan :whistle:
Ja miksi, mä en vaan tykkää, että joku ulkopuolinen tulis kylään ja istuis muumiona koneella!

Ja lisään, että en tykkää kyllä oman perheenkään istuvan muumiona koneella ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Kai mä oon tosi veetumainen, mutta meille en kyllä ottais ketään naapuria koneelle istumaan :whistle:
Ja miksi, mä en vaan tykkää, että joku ulkopuolinen tulis kylään ja istuis muumiona koneella!

No aivan. Ei tartte sellasten tulla kylään, ei meiän koti mikään peliluola oo tai kirjasto. Miksei se poika varaa koneaikaa kirjastosta, siellähän saa istua kuka vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
No jos se poika siellä muutenkin käy niin miks ei sais pelata, omituista.. Jos taas pelkästään pelaamaan menis aina kylään niin sitten se olis vähän hassua..
ei se tietsikan takia siellä käy. se käy hoitelee perheen lemmikkejä ja tykkää kovasti perheen äidistä, ehkä siksi kun oma äiti on kuollut pojan ollessa 4 vuotias. ja toki vois tykätä muutenki.

No en kyllä paskaa ole niskaasi kaatamassa. Mutta heräsi kysymys että miksi sen pojan isä ei ole suostuvainen sitä konetta laittamaan? Itse en haluaisi koneelle ylimääräisiä vieraita käyttäjiä mutta kieltämättä vähän säälittää jos toista ihan ilkeyttään ei lasketa koneelle.

Pojan vanhemmilla lienee syynsä siihen, ettei poika saa konetta käyttää.
Joten mä ymmärrän mainiosti, miksei naapurikaan anna käyttää konetta. Ei halua kävellä pojan vanhempien yli tässä asiassa. Se on oikeastaan tosi hienoa!

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
No jos se poika siellä muutenkin käy niin miks ei sais pelata, omituista.. Jos taas pelkästään pelaamaan menis aina kylään niin sitten se olis vähän hassua..
ei se tietsikan takia siellä käy. se käy hoitelee perheen lemmikkejä ja tykkää kovasti perheen äidistä, ehkä siksi kun oma äiti on kuollut pojan ollessa 4 vuotias. ja toki vois tykätä muutenki.

Ehkäpä se perhe aattelee, että tukee lapsen isää kasvatusasiassa eikä anna pelata. Minäkään en antais! Jokainen pelatkoon kotona. Onko lautapeleissä ja ulkoleikeissä joku vika nykyään?

nykypäivää on se että koneet on vehkeet.koulussa käyttävät konetta.meillä 11v .oma kone jota käyttää valvotusti.
hänellä käy parikin kaveria koneella,koska kotona ei ole.
ei tulisi mieleenkään kieltää.
ainoastaan jos on menoa tai vieraita ym..
inhottavaa jos kiusalla tekevät tuota hänelle.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
No höh. :(

Saako käyttää tietokonetta edes muuhun kuin pelaamiseen?
ei saa käyttää mihinkään.

miksi pitäisi käyttää naapurin konetta?
yksi syy siihen, miksi haluais käydä tietsikalla on se että jokaisen kaverin kotona se on ja tuntee itsensä ulkopuoliseksi.

no en minäkään antaisi naapurin lapsen tulla meille istumaan koneelle ja ihan tosi asia ei 10 vuotias tarvitse tietokonetta.
entä kun palstaa on lukenut, niin joku on laittanut tietsikan jopa jollekin 5 vuotiaalle. ei varmaan oikeesti sitä tarvii. mutta jos puol tuntia on niin se tuskin ketään haittaa. ja jokainen saa toki antaa konettaa käyttää tai olla kenen haluaa, mutta voishan sille lapselle asiallisesti selittää vaikka, että meillä ei saa vieraat käyttää konetta. mutta siinä talossa kyll kaikki muut vieraat saa sitä konetta käyttää.

Tuli mieleen että jos sen pojan kotiväki on kieltänyt naapureitakin, ettei poika saa pelata, joku uskontojuttu tmv?

Alkuperäinen kirjoittaja muuhahainen:
nykypäivää on se että koneet on vehkeet.koulussa käyttävät konetta.meillä 11v .oma kone jota käyttää valvotusti.
hänellä käy parikin kaveria koneella,koska kotona ei ole.
ei tulisi mieleenkään kieltää.
ainoastaan jos on menoa tai vieraita ym..
inhottavaa jos kiusalla tekevät tuota hänelle.

Minunkin veljellä kävi kaverit ja kun kone oli rikki, niin eipä näkyny kavereita. Mukava, että vaan sen koneen takia seura kiinnostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
No en kyllä paskaa ole niskaasi kaatamassa. Mutta heräsi kysymys että miksi sen pojan isä ei ole suostuvainen sitä konetta laittamaan? Itse en haluaisi koneelle ylimääräisiä vieraita käyttäjiä mutta kieltämättä vähän säälittää jos toista ihan ilkeyttään ei lasketa koneelle.
tää pojan isän äiti, eli pojan mummo sano, että se isä on niin pihi, ja käyttää rahat mieluummin tupakkaansa kuin että laittas tietsikan.

Entä jos sen pojan vanhemmat on sanonu naapureille, että heidän poika ei konetta saa käyttää? Ja jostain syystä ne ei halua kertoa sitä muille ihmisille ne naapurit. Aika hassua kyl jos pitäis salailla, mut onhan se mahdollista ettei poika saa käyttää konetta ollenkaan.

Jos meillä joskus pojilla käy kavereita, niin saavat kyllä pelata pelikonsolilla, mutta en ole yhtään varma siitä, että päästäisin vieraita meidän koneelle. Vaikka sä kyl sanoit et kaikki muut vieraat käyttää konetta eikä naapurin poika siellä sen takia käy. En muuta selitystä keksi ku ilkeys tai vanhempien toive.

Entäs jos kyseessä olisikin 16-vuotias nuori, joka ei kotona saa juoda kaljaa, mutta kaikki kaverit saavat kotonaan kaljaa juoda, ja siksi nuori tuntee itsensä ulkopuoliseksi? Olisiko tällöin sellainen naapuri fiksu vai nipo, joka kieltäisi tätä 16 veetä juomasta kaljaa kotonaan?
Joo, eri asia, mutta sama periaate mun mielestä.
Lapsen vanhemmat määrää säännöt, oli muut niistä mitä mieltä tahansa.

Voi harmi! Ei tuossa mun mielestä kyllä ole yhtään mitään pahaa!! Kyllä meilläkin kävi pihan pojat pelaamassa nintendoa ja tiesikkaa. Ja itseä taas kun ei niin kiinnostanut niin lähdin pihalle ja pojat jäi pelaamaan. Ei meillä ainakaan ketään haitannut että tulivat pelaan. Ja varmaan just jotain 10 vee jolloin peli-into ihan huipussaan..