EHDOTTAKAA MATKAKOHDETTA, ei mitään taimaata ja turkkeja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkustan ympäri maailmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkustan ympäri maailmaa

Vieras
Eli nelihenkinen perhe (kouluikäisiä) tahtoisi matkalle, viikoksi. Aurinkorannikoita emme kaipaa, mutta lämmintä saisi olla sopivasti. Mikään ehdoton aurinko ei ole. Sitä emme lähde hakemaan.
Tahtoisimme nähtävyyksiä, kulttuuria, basaareja ja olis kiva jos elämänmeno olis muutoinkin vähän eriä kuin suomessa. Luksusta emme hae, mutta perussiisteys olis toivottavaa.

Kiinnostuksenkohteena korut,huivit, kankaat, vaatteet ja tuoksut, plus ne ylempänä mainitut.

Matkalle olemme lähdössä ensimmäistä kertaa, joten varmaan joku pakettimatka olis turvallisin.

Suositelkaa jotain. Minne tällasten ihmisten olis helppo lähteä, kaupunkiloma kuitenkin varmaan tulis kyseeseen.. vai??

Jos kouluikäisiä lapsia jo, niin Intia voisi olla elämys. Se on todella erilainen kuin mikän muu. Tuon ikäiset osaavat jo noudattaa hyvää hygieniaa, vaikka se siisteys ei siellä olekaan ihan ykkösluokkaa.

[QUOTE="vieras";27966471]Jos kouluikäisiä lapsia jo, niin Intia voisi olla elämys. Se on todella erilainen kuin mikän muu. Tuon ikäiset osaavat jo noudattaa hyvää hygieniaa, vaikka se siisteys ei siellä olekaan ihan ykkösluokkaa.[/QUOTE]

Luin juuri osittain Intiaan sijoittuvan Sarasvatin hiekkaa -kirjan, tuli hillitön halu matkustaa tutustumaan tuohon kiehtovaan maahan. No täytyy odotella vielä muutama vuosi, nelivuotiastamme en vielä Intiaan veisi. Tosin sama kirja herätti halun nähdä ja kokea Grönlanti.

Tunisia. Siellä on vähän kaikkea. Kulttuuria, nähtävyyksiä, aurinkoa, rantoja, basaareja...
Itse olen käynyt 2 krt. Tunisian Soussessa. Toinen mielenkiintoinen kohde olis arabiemiraatit! Siellä en ole käynyt, mut se on "toivelistalla" ;)

No eipä viikon lomalle kannata lähteä mihinkään Intiaan tai Columbiaan, matkat vievät turhan paljon aikaa lomalta. Vaikka sanoitte ettette halua Turkkiin, niin Istambul on kyllä hieno kohde jossa on kaikkea toivomaanne. Lisäksi aivan loistavaa ruokaa.

Ja Intian matkasta haaveilevalle. Olen ollut siellä kuukauden kaksivuotiaan kanssa ja tosi hyvin meni. Tosin lapsen kanssa matkustaessa en hakeutunut suurkaupunkeihin vaan olimme suurimman osan aikaa etelä-Intiassa Keralassa, jossa ei muuten esiinny malariaa.

Kreetalla on koko euroopan korkeakulttuuri alkanut, joten suosittelen sitä. Lomakylään ei ole pakko majoittua, vaan voi majoittua ihan hotellissa paikallisen elämänmenon läheisyydessä. Kreetalainen keittiö on taivaallinen, ja paikallinen väestö on maailman terveintä/pitkäikäisintä JA ystävällisintä. Kulttuurinälkää voi tyydyttää mm. Knossoksessa. Lämpöä, kauniita maisemia jne.

jois olette todellakin menossa eka kertaa, suosittelen lämpimästi jotainpakettimatkaa esim. kreetalle, mallorcalle tai jollekin muulle saarelle välimeren ranoilla. ei ole järkeä hankkia kuilttuurishokkia heti eka kerralla jossain jättikaupungissa tai intiassa. toka kerralla kantsii harkita noita.
se vaan on niin plajon ihanampaa lapsille se altaalla polskiminen, kuin jossain basaarissa kärsiminen. usko pois!

• Tykkää
Reactions: Martta77
Levoton paikka... Ja mulla on kokemus, että ne ukkelit siellä on aika arvaamattomia raivopäitä. Mut makeita nähtävyyksiä kyllä on, jos kiinnostaa ne haudat ja muut semmoiset.

Heh. Aikanaan kun oltiin häämatkantapaisella Egyptissä, minua puristettiin takapuolesta jo lentokentällä. Ja ottaen huomioon, että ne egyptiläismiehet on sellaisia 160 senttisiä hattu päässä, niin aika uskalias yritys oli, koska exäni olisi voinut heittää sellaisen yhdellä kädellä lähimmän lentokoneen turbiinimoottoriin. (Kokonsa puolesta ainakin)

[QUOTE="mie";27966799]Mikä on matkustusajankohta?[/QUOTE]

Matkustusajankohta voi olla mikä vaan mikä sopii kyseeseen tulevaan paikkaan. Ei väliä. Mutta viikko on aikaa olla pois, ei enempää.

Heh. Aikanaan kun oltiin häämatkantapaisella Egyptissä, minua puristettiin takapuolesta jo lentokentällä. Ja ottaen huomioon, että ne egyptiläismiehet on sellaisia 160 senttisiä hattu päässä, niin aika uskalias yritys oli, koska exäni olisi voinut heittää sellaisen yhdellä kädellä lähimmän lentokoneen turbiinimoottoriin. (Kokonsa puolesta ainakin)

Mulle ja mun miehelle taas tultiin usein kertomaan ympärileikatun pippelin etuja. Yök!!! :D Ja siis mulla myös suht kookas mies.

Pari kertaa myös oli uhkaava tilanne kuumakallejen kanssa kun en jaksanut koko ajan hymyillä.

Yhteistyössä