Ehdottakaa isänpäivälahjaksi jotain hyvää konjakkia tai viskiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miehelle pitäisi jotain keksiä ja hän toivoi jotain tuollaista. Itse en juo ollenkaan niin en noista tiedä mikä on hyvää. Hinta ei mielellään saisi ylittää 20e. Mieskin juo todella harvoin jos joku nyt kuvittelee hänet alkoholistiksi. :D

Lapsen kanssa tehdään lisäksi vielä jotain kivaa isille. esim. tyynyliina tms. :)

No konjakeista Hennessy on perinteistä ja hyvää, viskeissä taas olis hyvä tietää, pitääkö hän skottiviskeistä vai bourboneista. Skottiviskeissä on usein vähän savunmakua, bourbon voi ehkä olla neutraalimman makuista, mutta se on tosiaan makuasia :) Skottiviskeistä en osaa suositella, bourboneista Jim Beam on aika hyvä ja laadukas, pullo tosin maksaa 27 euroa, enkä tiedä onko sitä pienemmissä kun 0,75 litran pulloissa. Toki niitä minipulloja varmaan on, muttei taida olla puolta litraa, se kun menisi ehkä tuohon 20 euron paikkeille.

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Jos miehesikään ei juuri juo, niin jospa ostat vain jonkun edustavan näköisen pullon :) ´
Maulla ei ehkä ole hänelle niin väliä.

No tuossa nyt ei ole mitään järkeä! Jos juo harvemmin, niin suotakoon sitten hyvä makunautinto!

Alkuperäinen kirjoittaja ei näin:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Jos miehesikään ei juuri juo, niin jospa ostat vain jonkun edustavan näköisen pullon :) ´
Maulla ei ehkä ole hänelle niin väliä.

No tuossa nyt ei ole mitään järkeä! Jos juo harvemmin, niin suotakoon sitten hyvä makunautinto!

Lähinnä omakohtaisesti ajattelen: pahaa se on, pullolla niin väliä :)

Minkälaisista viskeistä miehes tykkää? Mun mies on viskiharrastaja ja itekin mieluusti välillä maistelen. Esimerkiks Laphroaig ja Balvenie on molemmat hyviä, mutta aivan erilaisia. Molemmat tosin yli 40?.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Minkälaisista viskeistä miehes tykkää? Mun mies on viskiharrastaja ja itekin mieluusti välillä maistelen. Esimerkiks Laphroaig ja Balvenie on molemmat hyviä, mutta aivan erilaisia. Molemmat tosin yli 40?.

Tuosta mun ukkokin tykkää ja toinen suosikki on Aberlour.
Itsekin saatan joskus ottaa "hömpsyt" noita :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mei:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:

Tuosta mun ukkokin tykkää ja toinen suosikki on Aberlour.
Itsekin saatan joskus ottaa "hömpsyt" noita :)

Laphroaig on mun suosikki. :) Scapa on kans tosi namia, mut se poistu valikoimasta vähän aikaa sitte.

Jos miehesi on halunnut hyvää viskiä, älä vaan tuota ehdotettua Jim Beamia osta. Se on bourbonia eli maissiviskiä, eikä kuulu nk. hyvien viskien joukkoon, eikä edes maistu perinteiseltä viskiltä. Toki silläkin on ystävänsä. Laphroaig on erinomainen viski, toinen aika samantyyppinen on Lagavulin. Jos miehesi ei ole varsinainen viskien harrastaja, mikä hyvänsä single malt-viski on varmasti kiva lahja.

Single malt -viskejä minäkin ehdottaisin. Ne on varmaan Alkossa suht samassa hyllyssä, joten voit sitten hintojenkin mukaan valita niistä melkein minkä vaan.

Hinnoista en tosin tiedä, niissä isommat pullot on takuulla yli 20 euron, mutta joitain varmaan myydään esim. puolen litran pulloissa.

Yhteistyössä