Ehdotelkaas hyviä ruokia, maidottomia.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaupauthan nykyään pursuaa myös laktiisittomia tutteita. esim. maidot, kermat, juustot ym tosi helppo löytää laktoosittomia. mut jos ei saa olla maitoproteiiniakaan niin se on sit vaikeempaa. nimittäin jopa maitzenassa on maitoproteiinia...

Siinähän se itsessään jo tulikin, laktoositon eri juttu kuin maidoton.

joo eli jos on laktoosille allerginen niin on maidon sokerille allerginen. jos taas maitoproteiinille niin se tarkoittaa että ei tosiaan saa syödä nautaakaan. ja sen kans pitää olla tarkkana missä kaikkialla sitä on. on meinaan ihan uskomattomissa paikoissa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaupauthan nykyään pursuaa myös laktiisittomia tutteita. esim. maidot, kermat, juustot ym tosi helppo löytää laktoosittomia. mut jos ei saa olla maitoproteiiniakaan niin se on sit vaikeempaa. nimittäin jopa maitzenassa on maitoproteiinia...

Siinähän se itsessään jo tulikin, laktoositon eri juttu kuin maidoton.

joo eli jos on laktoosille allerginen niin on maidon sokerille allerginen. jos taas maitoproteiinille niin se tarkoittaa että ei tosiaan saa syödä nautaakaan. ja sen kans pitää olla tarkkana missä kaikkialla sitä on. on meinaan ihan uskomattomissa paikoissa. =)

Sepä se, jopa hyvin useissa karkeissa, sipseissä valmisruuissa ym. ym. Ja kun ei aina lue edes maito/-jauhe, pitää tietää kaikki käytetyt nimitykset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Joo, aika kivasti on löytynyt tietoa..välillä vähän ulalla kun viikko tässä vasta takana. Ja on mulla nyt jo lääkärin siunauskin tälle :D
Kannatasko sitä naudanlihaakin välttää?

Se ihan riippuu.. Minkäikäinen vauva? Syökö vielä soseita? Oireileeko jos sä syöt naudanlihaa?
Meillä tuli siis vauvan itsensä syömänä, ja myöhemmin totesin myös että minun syömänä naudanlihasta samat oireet kun itse maidosta. Eli jos kyse on siitä maitoproteiini-allergiasta, niin samaa proteiinia löytyy myös naudanlihasta.

Ja sit kaikki ne "salanimet" millä maito esiintyy, tiedätkös ne kaikki jo?

Me ollaan maitoaltistukseen menossa ensi ma, ja nyt vältettävä myös kananmunaa.

4kk vauveli on eikä syö vielä muuta kuin tissimaitoa. Joo, salanimet on löytynyt...
Mutta en ihan varma ole oireileeko naudanlihasta, kovin pienestä nääkin olevat oireet on tullut kun en maitoa juo muutenkaan..mutta tänään kyllä söin sika-nautaa ja pari tuntia sen jälkeen oli kovin huutoa..voisko olla siitä? Eihän se iso homma ole olla sitä ilman..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kaupauthan nykyään pursuaa myös laktiisittomia tutteita. esim. maidot, kermat, juustot ym tosi helppo löytää laktoosittomia. mut jos ei saa olla maitoproteiiniakaan niin se on sit vaikeempaa. nimittäin jopa maitzenassa on maitoproteiinia...

Siinähän se itsessään jo tulikin, laktoositon eri juttu kuin maidoton.

joo eli jos on laktoosille allerginen niin on maidon sokerille allerginen. jos taas maitoproteiinille niin se tarkoittaa että ei tosiaan saa syödä nautaakaan. ja sen kans pitää olla tarkkana missä kaikkialla sitä on. on meinaan ihan uskomattomissa paikoissa. =)

Sepä se, jopa hyvin useissa karkeissa, sipseissä valmisruuissa ym. ym. Ja kun ei aina lue edes maito/-jauhe, pitää tietää kaikki käytetyt nimitykset.

Juu, oli kyllä yllätys kun tavallisissa poimu sipseissäkin luki että saattaa olla maitoa
:o
 

Yhteistyössä