Ehdinkö enää laihtua kesäksi? ? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lösö

Vieras
Painoa on hurjasti ja ärsyttää, kun kaikki vaatteet näyttää rumalta päällä ja hengästyttää helposti :( Kohta on kesä, ja pitäisi alkaa käyttää lyhythihaisia paitoja ja hameita, mutta ei kiitos näillä läskeillä.

Olemme myös lähdössä ulkomaille pariksi viikoksi 10 viikon kuluttua, ja nyt päätin että sen 10 viikon ajan teen kaikkeni että saisin pudotettua mahdollisimman paljon kiloja.

Painoa on 93kg ja tavoite olisi päästä ainakin mahdollisimman lähelle 80kg kesään mennessä, toki jokaikinen pudotettu kilo on tärkeä ja keventää mukana raahaamaani läskitaakkaa. En tiedä näkyykö edes 10kg pudotus tällä painolla vielä kovinkaan paljon ulkonäössä, mutta jos edes hieman tämä vatsakumpu kevenisi ja etenkin oma olo, jaksaisi varmasti paremmin kun saisi ylimääräistä taakkaa pois.

Eli, onko tuo 10kg edes realistinen saavuttaa 10 viikossa? Lähinnä keinot ovat ruokavalion tiukka kuri ja olen aloittanut fyysisen työn 12h viikossa mikä käy minulle ihan kuntoilustakin osittain.. lisäksi kävelylenkkejä.
Toki tämä painonpudotusurakka jatkuu tuonkin jälkeen, jospa sitä joskus vielä pääsisi 6 alkavaan lukemaan..

Etsi jostain Jutan Go Fat Go - ruokavalio ja noudata sitä niin saat melko varmasti laihdutuksen hyvin alkuun ja vähintään tuon 10kg pois. Mut sun pitää pystyä noudattamaan sitä kirjaimellisesti.

Olet isokokoinen, joten jos alat laihduttaa siten, että syöt 1500 kcal päivässä ja vaikka kävelylenkkin väh. 40 min päivässä niin laihdut kyllä 1kg/ viikko. Paljon vettä juot. Tuo 10 kg on jo sellainen, jonka huomaa ja vaatteet istuu paremmin. Jos vielä jotain kiinteyttävää kuntosaliharjoittelua niin kiinteytymistä tapahtuu myös ja näyttää paremmalta, vaikka kiloja ei paljon putoaisikaan.

Aika kovasti saat tehdä töitä. Aika harva laihduttaja loppupeleissä onnistuu kerralla. Veikkaisin, että suunnitelmasi laihtua kymmenessä viikossa kymmenen kiloa ei ole realistinen, varsinkin jos vasta nyt olet herännyt todellisuuteen. Ehkä ensi kesäksi sitten??

On mahdollista. Vaatii työtä ja sitoutumista, mutta on todellakin mahdollista. Itse olin painavampi kuin sinä kun aloitin laihdutuksen elo-syyskuun vaihteessa ja nyt olen normaalipainossa, mutta tavoittelen vielä hoikempaa oloa.

Uskon että onnistut mutta suosittelisin että otat avuksi jotain muutakin kuin oman tahdon ja pelkän annosten pienentämisen ja aamulenkin. Kirjaudu kalorilaskuriin ja laita tavotteeksi -10kg tiettyyn päivään mennessä niin se näyttää sinulle miten onnistut. Antaa kalorit jokaiselle päivälle yms.

Myös pusseille voit lähteä ja ottaa siitä kivan alun urakkaan, esim. pari viikkoa. Itse olin juuri ja sain 5kg pois kuukauden aikana. Tai siis pari viikkoa olin niillä pusseilla ja siinä lähti tuo määrä, nyt hieman tasapainottelen. Pudotusta toki jatkan, sillä lukemat minulla on aika samoja kuin sinulla nyt. Ja vuoden alusta olen saanut vyötäröltä pois 10cm vaikka kiloja ei ole tuon enempää lähtenyt, joten kyllä se näkyy näissäkin painoissa se laihtuminen! :D Tsemppiä!

Kun on paljon ylipainoa, niin alussa sitä lähteekin nopeasti. Enemmänkin kuin kilo viikossa. Sitten tahti hidastuu. Mutta kyllä sitä laihtuu edelleen, kun pysyy vaan tiukkana syömisten kanssa ja lisää liikuntaa.

Kiitos kommenteista ja tsempeistä :)
Nyt sitten vaan pitää koittaa oikein urakalla pitää itsensä kurissa ja asettaa tavoitteeksi tuo 1kg/vk. :) Kalorilaskuria olenkin nyt käyttänyt avuksi.

Yhteistyössä