Egyptistä...

Heips!
Minä ainakin voin vaan kertoa mukavista kokemuksista viime keväiseltä matkaltamme! Olimme hurghadassa ja lapset olivat silloin 2v9kk ja 1v6kk ja itse olin raskaana rv 29.
Kaikki meni hienosti, söimme ennen matkaa maitohappobakteereita ja matkalla koko ajan. Vältyimme kaikilta meille pelotelluilta vatsapöpöiltä. Lapset söivät siellä ihan samoja ruokia kuin mekin,eli ravintoloissa tilattiin ihan listaruokaa lapsille eikä ollu mitään purkkeja täältä mukana.

Lämmintä oli, turvallista olla, ihmiset siellä rakastavat lapsia!! Ei tarvinnut pelätä ainakaan hurghadassa taskuvarkaita tms eikä tarvinnu miettiä mihin uskallamme lasten kanssa mennä, jättää rattaat...

Ihana maa ja hyviä puolia myös lyhyt lento, ei aikaeroa, edullinen hintataso.
Se on hyvä huomioida että viikonmatkalla ei juuri ehdi tehdä lasten kanssa esim luxorin retkeä koska niille lähdetään keskellä yötä,bussit ajavat poliisi saattueessa aavikon halki ja paluu on myös yöllä. Lasten kanssa kahden viikon matkalla tuon reissun varmaan jaksaisi tehdä... Mutta jos haluaa pääasiassa rentoilla rannalla, nauttia lämmöstä ja vähän katsella ympärilleen ja herkutella hyvällä ruoalla niin esim hurghada on oiva kohde!

Meidän lapset haluaisivat lähteä taas egyptiin...eivät tosin tiedä mistään muusta lämpimästä kohteesta vielä kun ei muualla olla heidän kanssaan vielä käyty..katsellaan mihin kone meidän seuraavaksi vie... B)
 
Käyty on
Oltiin El Gounassa pääsiäisenä 2005. Oli siisti paikka, mutta pieni. Rentoutumiseen oiva paikka. Käytiin Hurghadassakin pariin otteeseen, aivan kamala paikka suorastaan haisi. Ikinä en lähtis sinne, ainakaan lapsen kanssa vaikka ilmatteeks pääsisin, mutta makuja on monia. El Gouna on paratiisi Hurghadaan verrattuna. Silti kuuden hengen seurueesta 4 sai pahan vatsataudin, Lapselle syötimme koko matkan kotoa raahattuja ruokia ja ehkä siksi säästyi vatsataudilta. Ja käsihuuhetta joka välissä.
 
Greippi
Oltiin vuosi sitten Sharm El Sheikhissä 6 kk vauvan kanssa eikä mitään ongelmia ollut kenelläkään vatsataudin kanssa. Siistiä oli ja rauhallista, lentomatka mukavan lyhyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 17:02 Käyty on kirjoitti:
Oltiin El Gounassa pääsiäisenä 2005. Oli siisti paikka, mutta pieni. Rentoutumiseen oiva paikka. Käytiin Hurghadassakin pariin otteeseen, aivan kamala paikka suorastaan haisi. Ikinä en lähtis sinne, ainakaan lapsen kanssa vaikka ilmatteeks pääsisin, mutta makuja on monia. El Gouna on paratiisi Hurghadaan verrattuna. Silti kuuden hengen seurueesta 4 sai pahan vatsataudin, Lapselle syötimme koko matkan kotoa raahattuja ruokia ja ehkä siksi säästyi vatsataudilta. Ja käsihuuhetta joka välissä.
El Gounahan on täysin turisteja varten rakennettu kylä,eli siellä ei ole mitään 'tavallista' egyptiläistä', jos nyt tietty muutkin turistikohteet muovataan turisteille mieluisiksi...
Mun mielestä ainoa mikä hurghadassa haisi oli tietyillä basaareilla voimakkaat suitsukkeet joita he oman tapansa mukaan käyttää melko reippaalla kädellä... :D Siellä paikalliset pampersitkin (siis ihan oikeita pamperseja mutta egyptin markkinoille tehtyjä) haisi melko lailla voimakkaalle,itse tuulettelin niitä hotellihuoneessa ja pelkäsin että lapset saa hurjat vaippaihottumat!
Mutta kuka kaipaa mitäkin lomalta,eihän tuolla mitään kullan kiiltoa ja luksuselämää oikein ole,mutta rentoa ja lämmintä taatusti! B)
 
Käyty on
Kyllä Hurghadassa haisi LIKA ja puolmiädäntyneet karitsanpäät jotka roikku hellteessä pihalla. Sitä paitsi siellä ei ollut mitään näkemistä- Hotelli kompleksit ja ränsistynyt kaupunki.
Luxor oli ihan OK, mut en sinnekään toistamiseen lähtis.
 
Me olimme Hurghadassa, kun lapset olivat noin 2 ja 3 vuotiaat.

Meille sattui tosi huono sää, eli käytimme koko viikon talvitakkeja. Yhtenä päivänä oli sen verran lämpimämpää, että lapset tarkeni rannalle, aikuiset istui silloinkin pitkähihaisissa. Todella kylmä tuuli sai ilman tuntumaan...no, kun palasimme Helsinki-Vantaalle tyyni 0-keli tuntui leudolta. Eli matka olisi ilman Luxorin retkeä ollut täysi pettymys. Hurghadassa ei ollut mitään, paitsi Punainen meri, joka kyllä on ihana. Vedenalaiset maisemat voittaa esim. Similan saaret, (ne kohteet, joissa olen siellä sukeltanut, mies sanoo siellä oleä olevan yhden Punaistamerta paremman kohteen) mutta kun sää esti nauttimasta niistä :/ .
Hurghadaa en siis suosittele, jos ei ole varma siitä että on lämmin ja silloinkin suosittelen sitä vaan sellaisille, joille tärkeintä on se millainen on hotelli ja uima-allas. JOs haluaa nähdä myös oikeaa elämää, niin Egyptin BlueVillage hotelli on kyllä ihan samanlainen kun muutkin Blue Villaget, eli sitten on varmaan parasta mennä johonkin muualle kun rannikon turistikohteisiin.

Mä kyllä ehdottomasti rakastuin Luxoriin, retki sinne oli upea ja siellä olisi olut kauemminkin kuin ne pari päivää. Siellä jopa tarkeni välillä vaihtaa talvitakin flannelipaitaan, eikä tuuli ollut yhtä raaka kun Hurghadassa.

Yleisesti ottaen Egyptin hygienia nyt on vähän niin ja näi, eli tosiaan lihakaupan ulkopuolela roikkuu ruho koukuissa ja siitä sitten sormella näytetään mistä kohtaa lihansa haluaa ja onhan se myynti välillä aika rasittavan tuputtavaa, muta elämys Egypti kyllä on.
 

Yhteistyössä