Egyptiin joulukuussa?

olen mahdollisesti lähdössä Egyptiin joulukuussa, siinä puolen välin tienoilla. onko joku käynyt siellä niihin aikoihin, millainen sää oli matkallanne? muita Egyptissä käyneitä? kokemuksia, kaikenlaisia vaan jos jotain mainitsemisen arvoista löytyy, oli sitten hyvää tai huonoa. :) ihan kahden vaiheilla et lähtiskö vai ei... olis kyllä kiva lähteä täältä synkkyydestä... mutta mielipiteitä? :)
 
oon käynyt marraskuussa v. 2000 Hurghadassa... kuuma oli ja ihan kiva reissu.
miten nyt pandemian aikana kukaaaaan uskaltaa mennä mihinkään??! egyptissähän on vielä lintuinfluenssaakin.. taijotain... :headwall: :saint: ja itse sain kovat ripulit sieltä...
 
vieras
Olin joulukuun loppupuolen Makadi Bayssä. Päivisin oli hyvä, jos ei ollut pilvistä. Joulukuun loppupuolella pilvisiä päiviä oli 1-2 per viikko. Iltaisin oli hyvä olla lämpimämpää vaatetta esim. lapsille huppari.
 
sunny
Hurghadassa kävin yks vuosi ennen joulua. Ei mitenkään liian lämmin ollut tällaselle vilukissalle, ehkä 25 astetta oli, ihotuntumalla arveltuna.
Ja mahavaivoja tuli, tosin hyvät lääkkeet sai paikallisesta apteekista! Kannattaa mennä, aina se tämän harmauden voittaa :)
Mua ärsytti ainoastaan ne perässä roikkuvat kauppiaat ja kerjäläiset :snotty: Ja huijausta yrittävät taksarit :kieh:
 
olisin kans lähdössä 15.12. finnmatkojen kautta.. kaverin piti lähtee avokkinsa kanssa mut tuli sopivasti ero sitten just ennen ja nyt sit kovasti pyytelee mua mukaan.

mites te käyneet... hintataso esim. ruuassa, taksit? jos vaan yhtään muistaa niin miten paljon meni rahaa kaikkiaan koko reissuun? ja jos vähän laittaa et tuliko jotain ihmeempää tehtyä. kiitos kaikille kovasti vastauksista..
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja noona:
olisin kans lähdössä 15.12. finnmatkojen kautta.. kaverin piti lähtee avokkinsa kanssa mut tuli sopivasti ero sitten just ennen ja nyt sit kovasti pyytelee mua mukaan.

mites te käyneet... hintataso esim. ruuassa, taksit? jos vaan yhtään muistaa niin miten paljon meni rahaa kaikkiaan koko reissuun? ja jos vähän laittaa et tuliko jotain ihmeempää tehtyä. kiitos kaikille kovasti vastauksista..
Ruoka on vähän halvempaa ja taksit aika halpoja.
Jos otat mukaan jonkun 500 euroa plus luottokortin, niin varmasti pärjäät.
Käytiin sellaisella snorklausreissulla, se oli aivan mahtavaa. Enimmäkseen vaan oltiin hotellin rannalla ja altaalla, oli vauva mukana.
 
M
Olin helmikuussa Sharm el Sheikissä, ja oli lämmintä, pimeällä pärjäsi pitkähihaisella. Hotellilla vietettiin paljon aikaa, kun mukana oli 1- ja 2,5-vuotiaat lapset, ja vanhemmat vuoronperään kipeinä. Naama Bayssä käytiin pari kertaa, aika hirveä paikka. Itse inhoan kaikenlaista tyrkyttämistä, ja siellä tosiaan ei saanut rauhassa kävellä. Maisemat lähinnä hiekkaa ja palmuja ja rapistuneita rakennuksia. Hotelli oli kyllä ihan mukava. Kyllä siellä käydä voi, mutta en kyllä toista kertaa sinne lähtisi.

Yksi kaveri tuli juuri Hurghadasta, eikä hänkään viihtynyt kovin hyvin. Toisaalta eräs toinen kaveri ramppaa maassa jatkuvasti ja on aivan rakastunut. Kaipa siis riippuu ihan ihmisestä ja mieltymyksistä :)
 
Tultiin reilu viikko sitten Sharm El Sheikistä ( Naama Baystä )
Lämmintä oli yli 30 ja joka päivä paisto aurinko.
Kellekään ei tullut vatsatautia tai muutakaan vaivaa.
Ruoka halvempaa ku Suomessa, taksit halpoja. Ei kyllä menty ku kerran taksilla.
Alkoholi kallista verrattuna muihin lomakohteisiin esim. Kreikka, Espanja...

Onhan siellä sellasita "myyntitykkiä" joka kulmassa ja vähän jotkut koittaa huijatakin.
Mutta ei mua haittaa kun olin asennoitunut siihen.

Meillä oli mahtava hotelli jossa oli hienot villat; oma piha ja terassit yms.
Kiva allasalue, myös lapsille. Rantaan oli muutama sata metri ( hotellin oma ranta ).

Ruoka oli hyvää ja muutenkin olin todella tyytyväinen lomaan ja paikkaan B)
 
mieti vielä
Siinä sikainfluenssa-dokkarissa (Prisma) oli, että Egypti on yksi maista, joissa sikainfluenssa H1N1 voi yhdistyä toiseen virukseen (oisko ollut joku H1N5 tms.) ja sitten ei tepsi mikään rokote tai muutkaan lääkkeet. Jotain muutakin oli siitä, mutten nyt muista mitä..
 

Yhteistyössä