Egypti vai Kanariansaaret?

erin
Olen käynyt molemmissa. Egypti on aika kuiva paikka. Oli kyllä hienoa käydä pyramideilla ja kuolleiden laaksossa, mutta kaikki muu onki ihan pepusta. Onneksi oltiin vain viikko. Kanaria ei tarjoa mitään erikoista, mutta siellä on leppoisampaa. Siellä tietty riippuu, mihin olis menossa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja una:
egyptiin.ihan siks ku ei kiinnosta mitkään kanariansaaret joissa charter-lomalaiset örveltää
Mä oon aina vannonut, että ikipäivänä en mene Kanariansaarille. Mutta viime vuonna tulikin yhtäkkiä tilaisuus, että pystyimme koko perhe lähtemään äkkilähtömatkalle. Ainut mahdollinen matkavaihtoehto oli Los Gigantes Teneriffalla. Se sitten varattiin melkoisin ennakkoasentein ja tuttavien edessä nolostellen :) Ja loppujen lopuksi paikka olikin aivan mielettömän ihana!! Tuo on pieni paikka. Brittejä oli kyllästymiseen asti, mutta muuten en voi moittia mitään! Toistekin voin mennä - jopa mieluummin kuin sinne Egyptiin, jossa kyllä kans oon käynyt.
 
Gigantes
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Egyptin hygieniataso on todella huono.
Hmm, tuotakin mietin, mutta onko Kanarialla kovinkaan lämmintä tuolla em aikavälillä...Minuakin Kanaria houkuttelisi näistä vaihtoehdooista ehkä eniten...
Ei kyllä kovin lämmintä ole. Me oltiin huhtikuun alussa, eikä silloinkaan vielä liian kuumaa ollut.
 
Vilukisu
Olen harkinnut 10 päivän matkaa Kairoon nyt syksyllä. Mikä Egyptissä on niin kuivaa?

Voiko 4 tähden hotellin ruokaan luottaa, vai saaneeko siitäkin turistiripulin?

Jos muistaa pitää käsidesin matkassa, niin sairastuuko?

Vähän sekin epäilyttää, että jos siellä sairastuu sikainfluenssaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Egyptin hygieniataso on todella huono.
Hmm, tuotakin mietin, mutta onko Kanarialla kovinkaan lämmintä tuolla em aikavälillä...Minuakin Kanaria houkuttelisi näistä vaihtoehdooista ehkä eniten...

Todennäköisesti on lämmintä, tosin joulu-tammikuu epävakaisinta aikaa. Me lomaillaan joka talvi Kanarialla ja aina on pystynyt meressä uimaan.

 
lauren
Oltiin Egyptissä helmikuussa ja ei todellakaan voi kehua, että olisi ollut liian lämmin. sai kulkea koko ajan hupparilla... ja siellä hygieniataso on jotain ihan olematonta. Voin sanoa, että Hurghadaan EI kannata mennä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vilukisu:
Olen harkinnut 10 päivän matkaa Kairoon nyt syksyllä. Mikä Egyptissä on niin kuivaa?

Voiko 4 tähden hotellin ruokaan luottaa, vai saaneeko siitäkin turistiripulin?

Jos muistaa pitää käsidesin matkassa, niin sairastuuko?

Vähän sekin epäilyttää, että jos siellä sairastuu sikainfluenssaan...
Mä oon matkustellut aika paljon ja saanut ainoan ruokamyrkytykseni viiden tähden hotellissa, tosin Thaimaassa.
 
lauren
Alkuperäinen kirjoittaja Vilukisu:
Olen harkinnut 10 päivän matkaa Kairoon nyt syksyllä. Mikä Egyptissä on niin kuivaa?

Voiko 4 tähden hotellin ruokaan luottaa, vai saaneeko siitäkin turistiripulin?

Jos muistaa pitää käsidesin matkassa, niin sairastuuko?

Vähän sekin epäilyttää, että jos siellä sairastuu sikainfluenssaan...

Ruoka oli Hurghadassa joka paikassa huonoa mun mielestä. Mäkkäri oli paras ruokapaikka. Meillä oli koko hotelli mahataudissa 4 tähden hotellissa. Siellä saa ripulin rahasta. Tietty riippuu, kuinka helposti saa mahataudin, mutta siellä ei paljoa tarvinnut. Ainakin Hurghadassa ei ollut mitään nähtävää ja ihmiset repi vaatteista jne. Ainoa plussa on, että siellä on tosi turvallista...
 
Blume
Ehen lähtisi kumpaankaan paikkaan. Egypti kokoaisuudessaan tuntui pelkästään vedätykseltä ja olin loputtoman pettynyt. Kanariansaaret nyt vain ovat turistirysä, jossa pärjää suomenkielellä, halusi tai ei.

Äh, olimpa taas jyrä. Näistä vaihtoehdoista lasten kanssa Kanarialle.
 
kanarialla kylmä tuolloin. turvallista kyllä. me ollaan egyptistä tykätty. 2 kertaa oltu eikä olla sairastuttu. käsidesi hyvä! snorklaaminen punasessameressä ihanaa! ihan pienten lasten kanssa kyl kanaria hyvä. jos muutatte mielenne niin thaimaa ois kyllä loistava paikka! oltiin 8kk pojan kanssa ja reissu meni todella hyvin! siel ois lämmin jne.
 
AnniHelena71harmaana
Lasten kanssa ehdottomasti Kanarialle. Sieltä löytää kyllä ihan aitojakin paikkoja, eikä pelkkää turistirysää. Esim. Puerto de la Cruz oli kiva kaupunki, turisteja toki mutta aito vanha kaupunki ja paljon tekemistä ja näkemistä (puutarhat, eläintarha...)
 
Vilukisu
Ei olla kiinnostuttu noista Egyptin turistirysistä... Millainen paikka Kairo on? Kai siellä nyt on hyviäkin ravintoloita, iso kaupunki sentään.

Rahahan on saastaista, eikös sen kautta leviä sikainfluenssakin! Joten varmasti myös mahataudit.
 

Yhteistyössä