Egypti vai Dubai marraskuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mystery
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Egypti. :D hiukan vedän kotiin päin, vaikkei siinä Dubaissakaan mitään vikaa ole. Mitäs haluat lomalta?

Aurinkoa, meren rannan, uima-altaan, nähtävyyksiä, hyvää ruokaa, rentoutumista ja laiskottelua :D

Edelleen vedän kotiinpäin. Mites Aleksandria? Tosin siellä on kosteutta, kun on Välimeren rannalla.. Lähinnä siksi tuota kaupunkia, koska siellä olisi myös nähtävyyksiä..

Alkuperäinen kirjoittaja Mystery:
Egypti. :D hiukan vedän kotiin päin, vaikkei siinä Dubaissakaan mitään vikaa ole. Mitäs haluat lomalta?

Aurinkoa, meren rannan, uima-altaan, nähtävyyksiä, hyvää ruokaa, rentoutumista ja laiskottelua :D

Edelleen vedän kotiinpäin. Mites Aleksandria? Tosin siellä on kosteutta, kun on Välimeren rannalla.. Lähinnä siksi tuota kaupunkia, koska siellä olisi myös nähtävyyksiä..

Kiitos vinkistä! Täytyypä tutustua kohteeseen =)

Egypti :heart: Olisi ihanaa nähdä pyramidit ja en ole käynyt koskaan Egyptissä, Dubaissa sen sijaan monta kertaa (mies kotoisin sieltä ). Egyptiä en tunne kyllä yhtään, mutta aina olen sinne halunnut mennä, valitettavasti vielä ei ole ollut mahdollisuutta. :(

Dubaissa ei ole periaatteessa mitään nähtävää, itse oon ainakin ihan kyllästynyt siihen noin lomailumielessä. Egyptissä toisaalta mietityttäisi se lomakohteen valinta. Ap ilmeisesti menossa pakettimatkalle? Silloin matkat on lähinnä Sharm el Sheikhiin ja Hurghadaan ja itseäni jos ajattelen niin ehkä liian "turistimaisia" paikkoja ja pitkän matkan päässä pyramideista. Tai en toki ole käynyt, mutta matkaesitteistä tutustunut.

Alkuperäinen kirjoittaja k :
egyptissä on huono hygienia ja kaikki, paitsi ***** matkailijat saa kakkataudin.. Dubaissa ongelmaa ei ole, tosin matkat itsessään on tietty kalliimpia. Valinta on vapaa!

Ei kaikki Egyptissä sairastu. maitohappobakteerit ja käsidesi käyttöön matkan ajaksi ja se terve harkinta mitä tekee. me ei ainakaan sairastuttu, kädet putsattiin käsidesillä ennen ruokailua ja vessassakäynnin jälkeen (omat käsidesipyyhkeet hyvät olla muutenkin vessareisssuilla ettei tarvi ostaa paperia "vessapaperikauppiailta"). harkintaa mitä syö ja missä syö. me syötiin aina muualla kuin omassa hotellissa paitsi aamiainen.
Dubaihin itse haluan kyllä vielä joskus, ne viidenkymmenen euron kahvit nauttimaan tai ainakin käymään sen seitsemän tähden hotellin aulassa, palmusaari, maapallosaaret, sisälaskettelukeskus ja sitten tavallisempaa juttua lisäksi.
Egyptissä olen ollut Luxorissa ja se on ehdoton paikka jos haluaa oikeasti historiaa, iso ulkoilmamuseo ja nähtävää Niilin molemmin puolin, Luxorin ja Karnakin temppelit, hathetsupin temppeli, kuninkaiden ja kuningattarien hautalaaksot jne jne

jatkoa
viikossa ei ehtinyt Luxorissa kaikkea. ominpäin ja paikallisten rantakadulta bongattujen opaspoikien kanssa Niilin toisella puolen liikuttiin ja vossikalla. Se vaan pitää muistaa että kun sopii kyydin hinnasta tai mistä vaan niin tasaraha pitää sitten olla, vaihtorahaa ei löydykään.
siis Luxor jos historia on se asia (tai sitten alue mistä pyramdit on lähellä), punaisen meren rantakohteen on kaukana noista ja matkoihin menee aikaa. Niilissä ei voi uida, mutta hotelleissa on hyviä uima-allasalueita.
mutta jos snorklaus yms niin sitten ne rantakohteet.
Molemmissa maissa on muistettava (dubai vielä tiukempi) että ollaan muslimimaassa ja heidän tapojaan kuuluu kunnioittaa eli ne paljastavammat asut voi jättää hotellialuekäyttöön eikä rukoilevia ihmisiä ole soveliasta mennä liian läheltä kuvaamaan.

Dubai on mahtava paikka lapsiperheelle; hyvä hygieniataso, palvelu pelaa, kaikkea saa mitä tarvitsee, homma niinsanotusti toimii :)

Shoppailijaäidin paratiisi tietysti. Mielettömät ostarit. Ilmastoiduilla hyvätasoisilla (autot saavat ajaa liikenteessä dubaissa vain 3vuotta tehtaalta ulostulon jälkeen) takseilla pääsee edullisesti liikkumaan lasten kanssa, turvaistuimetkin saa jos niin toivoo.

Paljon 4 ja 5 tähden hotelleja, joissa palvelu OIKEASTI toimii. No, rahakysymys tietysti, mutta tasoa löytyy jos sitä etsii.

Suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Dubaihin itse haluan kyllä vielä joskus, ne viidenkymmenen euron kahvit nauttimaan tai ainakin käymään sen seitsemän tähden hotellin aulassa, palmusaari, maapallosaaret, sisälaskettelukeskus ja sitten tavallisempaa juttua lisäksi.
Egyptissä olen ollut Luxorissa ja se on ehdoton paikka jos haluaa oikeasti historiaa, iso ulkoilmamuseo ja nähtävää Niilin molemmin puolin, Luxorin ja Karnakin temppelit, hathetsupin temppeli, kuninkaiden ja kuningattarien hautalaaksot jne jne

Tuo maapallosaariprojekti on jäissä, rahat loppui kesken. :laugh:

Itse asiassa siinä ei hirvittävästi ollut turistille mitään nähtävää, koska ovat yksityisiä saaria, joita omistaa lähinnä miljonäärit, joten sinne ei pääse vierailemaan, toki veneellä voi ajella niiden lähistöllä, mutta eipä siitä juuri mitään näe varsinkin kun tosi vähään on edes rakennettu mitään. Tällä hetkellä koko saaria ei kai edes rakenneta vaan projekti odottaa nyt kokonaan sitä löytyykö rahaa vai ei. Nuo maapallosaaret ei oikein tavallisisille matkailijoille näy muuna kuin siinä, että Jumeiran rannan maisema pilattiin. :| Ennen siitä näkyi suora näkymä merelle niin nykyään näkyy osassa kohtaa niitä hiekkakasoja. Varsinkin Jumeirah Beach Parkista kun katsoo merelle päin.

Yhteistyössä