Eettinen kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Arvuuttaja
  • Ensimmäinen viesti
Arvuuttaja
" Olet kärsinyt satunnaisista, mutta toistuvista rytmihäiriöistä. Lääkäri ei ota todesta oireitasi, vaikka tuntemukset välillä voimakkaita ja usein. Kehoittanut vain tuleman ekg:hen vaikka 1 min aikana ei rytmihäiriötä saa kiinni. Nyt olisit saanut 24 tunnin ekg-seurannan. Mahdollisuus 1/10 että sen vuorokauden aikana tulisi riittävästi tutkittavia rytmihäiriöitä. Mutta tietäisit, että tietyn allergialääkkeen ottamalla saat rytmihäiriöitä. Kysymys: Ottaisitko lääkkeen vai et? "

vieras
en, lääkkeen aiheuttamat rytmihäiriöt eivät useinkaan ole samanlaisia kuin sisäsyntyiset.
Lisänä vielä se että lääkärille valehteleminen huonontaa hoitoa, sillä jos lääkäri hoitaa lääkkeillä aikaansatua rytmihäiriötä sisäsyntyisenä ongelmana, hoito ei välttämättä tehoa tai annetaan väärää hoitoa ja se taas voi olla hengenvaarallista

Arvuuttaja
Siis: jouduin jo kerran eteis-kammio-takykardia kohtauksen takia yliopistolliseen sairalaan, jossa homma hoidettu lääkkeellisellä rytminsiirrolla. Kaikki dokumentit ja paperit kuin viimeisen päälle. Nyt oireita ollut taas, perjantaina takykardiakohtaus, kääntyi ennen lääkäriin menoa takaisin sinusrytmiin, joten eihän sieltä mitään löytynyt. Tutkimuksiin eivät lähetä ennen kuin todennettuja rytmihäiriöitä. 6 vuotta olen jankannut, mutta ei auta. Olo kuin valehtelijalla kun asiasta jotain lääkärille sanon. Huono kunto kuulema. Sen testasin, ajoin 100 km kesällä 6 tunnin aikana polkypyörällä, ei ole huono kuntokaan.

Nyt sitten pitäisi jotain löytyä tai... Niinpä. Allergialääkkeitä jäljellä 1 tablettia vaille täysi pakkaus, kun huomasin heti ettei niistä "hyvä" seuraa, mut nyt kieltämättä houkuttaisi ottaa yksi...

Arvuuttaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en, lääkkeen aiheuttamat rytmihäiriöt eivät useinkaan ole samanlaisia kuin sisäsyntyiset.
Lisänä vielä se että lääkärille valehteleminen huonontaa hoitoa, sillä jos lääkäri hoitaa lääkkeillä aikaansatua rytmihäiriötä sisäsyntyisenä ongelmana, hoito ei välttämättä tehoa tai annetaan väärää hoitoa ja se taas voi olla hengenvaarallista
Tämä onkin tässä esteenä. Itse mietin, että onko ne "aitoja" rytmihäiriöitä... Mutta kyseesä ei vielä olisi hoito vaan pääsy erikoissairaanhoitoon jatkotutkimuksiin.

Nuo rytmihäiriöt on kuitenkin niin yleisiä, ja niin vaarattomia, että luultavasti lääkäri on sitä mieltä, että riittää, että on todettu, että sinulla on ollut eteispuolella se ongelma, ja hoidetaan sitten aina oireen mukaisesti.

Kun ei kai sille muutenkaan mitään tehtäisi, vaikka sattuisi osumaan filmiin.

Minulla on kammiolisälyöntejä, eikä niillekään mitään tehdä. Kymmenisen vuotta ollut.

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
miski aloittaja haluaa hoitoon, jos ei kerran oikeasti ole sairas? onko huomionpuute tms?
Aloittaja haluaa hoitoon, koska päivinä jolloin rytmihäiriöitä on, omaa vointia ei voi kuvailla. Jatkuvaa huimausta, pyörrytystä yms. Lisäksi: päivystäjä arveli rytmihäiriöiden ja takykardian johtuvan jostain ärsytyspisteestä joka mahdollista hoitaa katetriablaatiolla kuntoon, mutta kuten aiemmin sanoin, lähetettä ei saa ennen kuin ekg sanojen vakuutena. Käynti takykardian hoidossa ei kuulema riitä.

Huomionpuutteesi voit huoletta lakaista sinne minne ei aurinko paista.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
miski aloittaja haluaa hoitoon, jos ei kerran oikeasti ole sairas? onko huomionpuute tms?
Aloittaja haluaa hoitoon, koska päivinä jolloin rytmihäiriöitä on, omaa vointia ei voi kuvailla. Jatkuvaa huimausta, pyörrytystä yms. Lisäksi: päivystäjä arveli rytmihäiriöiden ja takykardian johtuvan jostain ärsytyspisteestä joka mahdollista hoitaa katetriablaatiolla kuntoon, mutta kuten aiemmin sanoin, lähetettä ei saa ennen kuin ekg sanojen vakuutena. Käynti takykardian hoidossa ei kuulema riitä.

Huomionpuutteesi voit huoletta lakaista sinne minne ei aurinko paista.
Lähetettä on vaikea saada koska monella häiriöt johtuvat stressistä yms...mulla oli ekg:ssä pieni piikki

Yhteistyössä