edulliset matkarattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heli

Vieras
Kohta olisi edessä matkarattaiden osto. Lähinnä ne tulisi kakkoskäyttöön, kun autoon ei kunnon rattaat mahdu mukaan ja siksi näitä halvimpia merkkejä.

Mietinnässä Emma BMX, Crago Mirage, Carena Easy, ABC Compera sekä Jovi Io.

Onko kokemuksia, hyviä ja huonoja? Kaikki kokemus ja tieto tervetullutta, että helpottaisi ostoa ja karsisi ainakin osan vaihtoehdoista pois?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 13:39 Heli kirjoitti:
Kohta olisi edessä matkarattaiden osto. Lähinnä ne tulisi kakkoskäyttöön, kun autoon ei kunnon rattaat mahdu mukaan ja siksi näitä halvimpia merkkejä.

Mietinnässä Emma BMX, Crago Mirage, Carena Easy, ABC Compera sekä Jovi Io.

Onko kokemuksia, hyviä ja huonoja? Kaikki kokemus ja tieto tervetullutta, että helpottaisi ostoa ja karsisi ainakin osan vaihtoehdoista pois?

Itsellä käytössä olleet nuo Emma BMX matkarattaat nyt sellaisen puolitoista vuotta. Käytetään ehkä noin kerta-pari kuukaudessa ja lähinnä shoppailessa, mutta kulkevat myös kylä reissuilla, eli liikkuu myös tuolla maastonpuolellakin, ei tietenkään niin hyvin kuin kunnon kuomurattaat. Itse olen tykästynyt isoihin pyöriin ja suureen koriin. Kuomu on ollut ihan hyvä. Itselleni (ja miehelleni, ollaan suht saman pituisia) työntökorkeus on ollut hyvä ja aisa on miellyttävä käteen. Istuin osa ja sen kaltevuus säädöt on mielestäni hyvät. Ainoa miinus ehkä vois olla pyörien materiaali joka on aika kova (ainakin meidän vuosimallissa), mutta ihan hyvän jousituksen ansiosta annettakoon tässä tapauksessa ja tällä käytöllä anteeksi. Eli just tuollaiseen silloin tällöin kyläily sekä shoppailu rattaiksi voi ihan lämmöllä suositella. Meillä aikoinaa myös vastaavaan tilanteeseen hankittu.

Meilläkin oli Emmat, ja mitään muuta huonoa ei sanottavaa, kuin että ne pyörivät eturenkaat on rasittavat muualla kuin asfaltilla tai kaupassa, mutta niinhän ne on kaikissa merkeissä. Muuten tosi jämäkät, meni pieneen tilaan, kevyet, hyvä lukitus kun kasassa, hyvät kankaat, selälle iso tila, mahtavan kokoinen tavarakori, kestävät, edulliset. Ainakin nämä positiivisia puolia. Ja hyvin sain myytyä eteenpäin, kun päätin etten niitä enää tarvi. Ja sain melkein saman rahan rattaista kuin olin itse 2 vuotta aiemmin maksanu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 11:29 H-E-P-P-U-L-I kirjoitti:
Meilläkin oli Emmat, ja mitään muuta huonoa ei sanottavaa, kuin että ne pyörivät eturenkaat on rasittavat muualla kuin asfaltilla tai kaupassa, mutta niinhän ne on kaikissa merkeissä. Muuten tosi jämäkät, meni pieneen tilaan, kevyet, hyvä lukitus kun kasassa, hyvät kankaat, selälle iso tila, mahtavan kokoinen tavarakori, kestävät, edulliset. Ainakin nämä positiivisia puolia. Ja hyvin sain myytyä eteenpäin, kun päätin etten niitä enää tarvi. Ja sain melkein saman rahan rattaista kuin olin itse 2 vuotta aiemmin maksanu.

Meillä saa ainakin ne etupyörät lukittua kulkemaan suoraan, eli ei pyöri jos ei halua. Eikö teillä sitten ollut sellasta mahdollisuutta?

Yhteistyössä