Edessä ensimmäinen IVF

Wiltsu Mä jätin tilauksen gonalista jo sillon kuin kävin hakemassa sumutteen.
Yleensä jos lääkettä on keskustukussa niin ne saa sen 1-2 päivässä tilauksesta.
Luulisin ettei näitä lääkkeitä pikkuapteekeissa ole hyllyssä. Ei ainakaan meidän apteekissa, vaikka asustellaan ison kaupungin kupeessa.
 
Milli81 Mullaki ollu vatsaoireita, johtuen lähinnä siitä, et on oltu vähähiilarisella myöki ja pääsiäisenä ruokavalio heitti häränpyllyä äidin ruokapatojen äärellä :p . Maha oli ärtyneen olonen ja turpos pääsiäisen jälkeen, mut nyt on jo ihan normaalin olonen. En tiiä, voiko sumute aiheuttaa masuoireita, ei kai se ihan poissuljettua ole toisaalta...
Wiltsu1974 Kivaa saada muitakin samoihin aikatauluihin =) Milli ja Wiltsu: Mua vähän jännittää toi menopurin pistäminen, ku siinä pitää ite sekotella kuiva-aine ja liuotin :/ ja alotan kunnon hevoskuurilla 300 yksikköä, jossa pitää sekottaa 4 ampullia! Onneks saan pistosopetusta ja mies osaa työnsä puolesta pistämisen. Onneksi se on tukena ekoina päivinä piikityksessä, niin jospa sit selviydyn niistä päivistä ite, ku se on työvuorossa =) Minä haen maanantaina koko satsin menopuria, soitin eilen apteekkiin ja varasin lääkkeet itelleni. Aikovat tilata niitä maanantaiksi.
 
Nemi juu, nuo juhlapyhät tuppaa aina vähä sotkeen ruokavalioita... Vierailut on kans vähä hankalia, olen yleensä ottanut omat eväät ja meidän ystävät ei oo pahaa tykänny :)
Esim. kookoskeksit on helppoja ottaa mukaan ;)

Mä haen gonalin vasta keskiviikkona, kun muut oysissa hoidossa olleet on sanonu ettei sitä lääkettä tarvi eka kerralla, kun pistoksia harjoitellaan kuitenki eri kynällä / ruiskulla. Ja itse pistokset otetaan iltaisin.

Elä huoli kyllä se pistaminen sujuu =)


Tulis jo se keskiviikko! Mulla on se ultra 10 aamulla, meen ekas töihin ja huristelen sit mutkin oysissa. Onneks on tunteja sisällä niin ei tarvi sitten päivää pidentää käynnin takia!


 
Milli81 Kiitos tsempistä pistoksia varten. Mulla on vähän piikkikammoa, joten sen takia pistäminen aina jännittää. Akupunktiossa terapeutti naureskeli, et mites akupunktiossa pystyt käymään ja tatuointeja oot voinu ottaa, jos piikkikammo vaivaa. Sanoin, et se on ihan eri asia, jos toinen pistää enkä näe itse piikkiä =) . Mulla ultra on vasta töiden jälkeen, sain sovittua kaikki ultrat työpäivän jälkeen. Hyvä, yksi stressin aihe vähemmän ;) , eipä tarvi selitellä kellekään missä hyppäisin kesken työpäivän. Olen muuten minäkin Oulun alueelta, mut hoidoissa väestöliitolla =)
 
Nemi No eihän se neulalla tökkiminen kivalta tunnu..
Itse olen opiskellut akupunktiota ja helpompaa on pistää muita kun itseään.. :)

VL onkin varmaan helpompi sopia aikoja.. Oysissa vaan ilmoittavat millon pitää tulla paikalle, toisaalta hyvä et saa aamupäivällä sen pois alta. Onneks työt on sellaisia että asiat pystyy sumplimaan ja esimies tietää miksi käyntejä tulee. Ja olen saanut sovittua et aloitan vapaan 23.4, eli vaan kaks ekaa käyntiä pitää käydä työaikana.. Ja olen koko punktio viikon pois, pidän siinä muutaman vapaapäivän niin saa toipua rauhassa.
 
Moi!

Nemi onnittelut menkkojen johdosta! :D sul on jo ylihuomenna se ultra! toivottavasti munasarjat lepää ja voit alottaa pistämiset! hurjat määrät joudut pistämään :eek:

Milli ja wiltsu oi kato teilläki on ylihuomenna ne ultrat! toivotaan, et kaikki on niin, ku pitääki! Voi, ku olisin jo itse tuossa vaiheessa..mulla 28.4 0-ultra

on: Tänään otin ekat sumutteet! Hyi yök.. :x ja kävin verikokeissa..
Miehen kanssa juttelin siitä mun vanhemmille kertomisesta, ni se kyllä toivo, et niille ei kerrottas.. Tottakai kunnioitan miehen toivetta, mutta kyllä se vähän harmittaa, et niin läheiset ihmiset on ihan ulkona siitä, että mitä mä joudun käymään läpi..

Tsemppiä kaikille :hug:
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3.....................
nukkapallo................IVF..............pitkä.........vko 16
wiltsu1974...............IVF...............pitkä....... vko 17
karmilla........................................................vko 17
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
Milli81.......................IVF...............pitkä........vko 17
dreamar1.................IVF/ICSI.......lyhyt.........vko 19
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
HaLLeBeRRy.............IVF/ICSI......pitkä.........vko 19
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................huhtikuu?


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77.........................................................vko 17
leiska...........................................................vko 19


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
garfield.....................................................8.4..................20.4??





MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka, MaM2




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy









 
Halleberry Kiitos onnitteluista menkkojen suhteen =) , juu hevoskuurilla tosiaan alotellaan, kun viimeks oli niin huono vaste puregonille. Tsemppiä sumutteluun! Oikein ärtsyn makunen mynthon on aika hyvä keino peittää sumutteen maku. Voihan hoidoista kertoa, sit kun hoidon tulos on sylissäkin tai raskaus jo edennyt turvalliselle ajalle. Kyllä sun vanhemmat varmaan ymmärtää, ettei näistä hoidoista ole kovin helppo kertoa.

Tuntu tänään aika mukavalle, kun hain loput menopurit, 3x10 ampullin pakettia ja makso yhteensä 1,50! Apteekkarikin totesi, että olethan jo maksanutki ihan tarpeeksi. Onko täällä muita, jotka harrastaa ratsastusta? Ootteko ratsastaneet piikittelyjen aikana? Ei sitä tietenkään voikaan sitten, jos alkaa munasarjat kipuileen, mutta aluksi ainakin varmaan pystyis. Ekan hoidon alussa olkapää lähti sijoiltaan, joten eipä tarvinnu silloin miettiä ratsastamaan menemistä.
 
Tyhmiä tässä kyselen..tuntuu että flunssa pukkaa päälle ja ekat puregonit olis tarkoitus piikittää viikonloppuna,niin onko tosta flunsasta jotain"haittaa" vaikkei sille tietenkään mitään voi , tulee jos on tullakseen,mutta heikentääkö se jotenkin lääkkeiden tehoa".??
 
Nemi mikä sul oli annos siinä Puregonissa? Toivotaan, et hevoskuuri tois toivotunlaisen tuloksen!

karmilla jaa-a, empä osaa sanoa vaikuttaako se.. Nyt syöt paljon hedelmiä, et menis nopeasti flunssa ohi! Parane pian :)
 
Heipparallaa! Vihdoin jotain konkreettista. Joskaan ei mitään mukavaa kuultavaa :( Soittelin että milloin ne miehen simppatulokset tulee niin kertoi siinä samalla että näytteestä oli ilmennyt huomattavasti alentunut siittiötiheys :( 5 milj. kun pitäis olla 20milj. Mä oon kuitenkin hänen kanssaan tullut viimeisen puolentoista vuoden aikana kolmesti raskaaksi ja yksi lapsihan meillä on ja nuo viimeiset raskaudet oli kohdunulkoisia. Mitä on oikein tapahtunut? Hoitaja lohdutteli mua kun olin vähän järkyttynyt ja itkettikin, että se voi olla tilapäistäkin ja sitten jos mä olen hedelmällinen niin se ei sinänsä 'haittaa' että siittiöitä ei ole niin hirveesti. Pahalta tuo silti tuntuu. Liikkuvuus oli kuitenkin hyvä ja hyvin muodostuneita riittävästi. Mut miten mä kerron miehelle? Onkohan se sille sokki? Vaikuttaako tuo miehiseen itsetuntoon miten? Kertokaa kokemuksianne? Miten tuohon siittiöitten määrään vois itse vaikuttaa?? Vai voiko? Meillä on 23.4. se eka lapsettomuuspolikäynti ja sitten mennään heti Ovumialle, sinne pääsee kai touko-kesäkuussa heti. Miten nopeesti sitten pääsee itse toimenpiteisiin, siinä vaikuttaa vissiin kuukautiskierto? Mulla pitäis alkaa kuukautiset just silloin ku on se polikäynti eli 2vkon päästä.
 
MAM2, ei voi olla totta.. voimia :'( . Garfield, tsemppiä piinailuun ja peukkuja.. Millainen olo nyt? Hurja tuo sun punktiokokemus, toivottavasti pääsisin helpommalla.. Täällä on kylläkin anestesialääkärikin mukana, joten aika järeät rauhoittavat varmaankin tulossa.

Viikon verran Puregonia piikitelty nyt täällä. Ensi viikolla olis sit tositoimien aika.. hiukka jännittää, tai siis aivan sairaasti!
Puregon poisti Synarelan känkkävaikutukset kokonaan,tai voihan syy tietenkin olla myös puolittunut sumutus-annos.. ;) jokatapauksessa ihan ok olotila. Pregnylkin hankittuna jo vkonlopun pistoa varten..
 
Halleberry Annostukset puregonissa oli 150,150,150,125,125, jonka jälkeen nostettiin taas 150,150 ja 150. Ennen ekaa ivf:ää söin Clomifeneja yhdessä kierrossa ja niille vaste oli ihan hyvä, 2 kunnon rakkulaa näkyi. Siksi huono vaste puregonille olikin ikävä yllätys. Juu, hyvänlaatuisia, kypsiä muniksia on tilauksessa tässä hoidossa reilu määrä =)

Karmilla En usko, että flunssasta mitään haittaa on, ainoastaan siirron aikoihin kuume saattaa heikentää alkion kiinnittymistä.

Mimii-75 :hug: , harmi juttu, että siittiötiheys oli alentunut. Mutta, koska teillä on kerta 1 lapsi ja muitakin raskauksia on alkanut, niin eiköhän alentunut siittiötiheys ole vain väliaikaista. Joku varmaan tietää mahdollisia syitä siihen tarkemminkin, mutta lääkäri on kertonut meille, että sperman laatuun vaikuttaa mm. : sairastelut (mm. flunssat), alkoholin käyttö, kahvi voi vaikuttaa sperman laatuun ja tupakka ehdottomasti vaikuttaa. Vyöhyketerapeuttini suositteli miestäni syömään foolihappoa, joka kuulemma parantaa sperman laatua (en muista enää tarkalleen mitä asiaa tarkalleen). Foolihappoahan on hyvä raskaaksi haluavan naisenkin käyttää ja myöskin sitten, kun raskaus alkaa. Tsemppiä teille jatkoon!
 
Mimii-75 miun mielellä tiheys oli 3milj. ja silloin lääkäri sanoi että esim. kova kuume muutamaa kuukautta aijemmin laskee tiheyttä huomattavasti ja edellisessä näytteessä tiheys olikin sitten hieman parempi, mut mein kohalla se ei oikein paljoa lohduta kun normaalin muotoisia niistä on vain 1% ja liikkuvia tällä hetkellä 20% eli siksi ollaa icsillä liikenteessä.
 
Kiitos tiedoista Nemi ja leiska, vähän rauhoittaa mieltä. Pitää kehottaa miestäkin syömään nyt alkuun vaikka tota samaa kapselia mitä itsekin popsin, siinä on kalaöljyt ja b-vitamiinit ja foolihapot. Tupakoinnin hän lopetti kokonaan kertalaakista viime vuonna, siitä olen kyllä tosi onnellinen. Alkoholia ei usein mene, mutta kahvia voitaisiin kumpikin kyllä vähentää.. Ainiin ja sainhan mä ne mun verikokeiden tuloksetkin viime viikolla, ne oli kaikki luojan kiitos normaalit.

Voi kun kaikki täällä on niin paljon meitä edellä näissä jutuissa, tuntuu että kaikki on ihan alkutekijöissään meillä. Tietysti se on hyvä juttukin että muut menee edellä niin saa tuikitarpeellista ja hyödyllistä tietoa ja kokemuksia itselle voimavaraksi tulevaan. *Kaikille ihan hirveesti tsemppiä odotteluihin ja hoitoihin! ? Kunpa meidän kenenkään ei tarvis kärsiä monia hoitoja ja vuosia!
 
Mulla on kolmas päivä sumutteluja menossa, vielä ei ole sivuoireita tullut. eka ultra on 28.4. kävin eilen apteekista hakemassa pistoslääkkeet, fostimon valmiiksi. siinä oli myös kuiva-aine ja liuotin. mukavaa näpertelyä luvassa :D.

Kovasti tsemppiä kaikille :flower:!
 
Halle, kyllä aika äkkiä menee, elä huoli.
Kyse on vain muutamasta viikosta, ei kuitenkaan kuukausista :)
Ja teitähän on myös useampia piinailemass viikolla 19.
Ymmärrän kyllä hyvin että haluaisit vanhemmillesi kertoa,
mutta hienoa että voit kunnioittaa myös miehen toivetta.
Ehkä hän tarvitsee vain aikaa asian sulatteluun.

Nemi, sehän mukavaa että saat hyödynnettyä lääkekattoa =)
Kuulostaa kyllä tosi hevosannokselta, mutta jospa sieltä tulisi paljon hyviä soluja.
Hitsi, mäki tykkään kyl hepoista ja olen muutamaan otteeseen käynytkin ratsastamassa,
mut tahtoo olla aika hintavaa, niin ei oo nyt raskinu.
Varmaa pitää kuulostella sitä omaa oloa, ja katsoa sen mukaan.

Karmilla, en usko että flussa vaikuttaa pistoshormoniin, jos sulla on sumuja
niin kannattaa tyhjätä nenä ennen lääkkeen ottamista. Pikaista paranemista!

Miimii, ikäväähän se on että tiheys oli alentunut,
mutta jospa se olisi vain väliaikaista. Luulisin että yksityiselle pääsee
nopeastikkin hoitoihin.

Nukkapallo
, sinulla onkin hoito jo vauhdissa.
Tsemppiä punktioon!

on. Huomenna onki ultra, toivottavasti kaikki on kunnossa ja
pääsee illalla piikittämään

Tsemppiä kaikille :heart:
 
Moikka kaikille!

Täällä pp5. Paleltaa, rintoja aristaa, päätä särkee. Eli normaalit menkkoja edeltävät oireet mulla... :LOL: Tää on ennenkin ollu mulle vaikeaa, kun kierron loppuvaiheessa on tällaiset oireet, eikä sitten tiedä johtuuko ne raskaudesta vai keltarauhashormoonista. No, tiedätte kunpaa toivon!

Kuinka aikaseen te uskallatte testata?

Ja kysymys tuosta testipäivästä, kun vaikuttaa siltä, että teille monille on lääkäri antanut jonkun tarkan testipäivän. Mulle sanottiin vaan että odottele pari viikkoa ja testaa sitten itse ja soittele tulos. Kun siirto oli 8.4 ja pp1 siitä seuraava päivä, niin onko miun testipäivä silloin pp14, eli 22.4? Sinnekö saakka tässä täytyy odotella?

Nukkapallo: Tsemppiä!

Miimii75: Mulla oli sama fiilis kun tulin listalle, menin aloittelijana ihan eri rytmiin kuin muut. Mutta aika nopsasti sinäkin pääset hommista kärryille. Voimia uusien asioiden opetteluun.
 
Niin, piti vielä sanomani, että kun mulla oli tuo punktio tiistaina, niin vasta sunnuntaina tai maanantaina oli eka sellainen normipäivä, etti särkenyt vatsanseutua. Mulla ei kipeytynyt niinkään munasarjat vaan erityisesti vatsaontelo yleisesti ja lantionpohja.
 
Garfieldilla jännää, varmaan hassua ajatella että sulla on täällä oikein jännääjä armeija taustalla, joka kuumeisesti odottaa uutisia. Samoin kuin kaikilla muillakin toki. Totta on, että kuukautis- ja raskausoireet voi olla täsmälleen samanlaiset joten mistään ei ihan oikeasti voi päätellä mitään. Ainakin itselläni ollut plussatessa niin että menkkaoireet niin vahvat että olen ollut 99% varma että ne alkaa ihan just.

Ainiin ja mitähän mä olin eilen sekoillut viestissäni niitten outojen välimerkkien lisäksi :) siis kahden vuoden aikana olen tullut raskaaksi kolme kertaa luomusti. Ja elämäni lopullisesti viimeisen kerran siis viime tammikuussa. Eli ei pitäis mitään radikaalia olla tapahtunut miehellä parissa kuukaudessa tosiaankaan. Toivotaan että tilapäistä. Hän itse luuli että se johtui jännityksestä ja psykologisista seikoista, en sitten halunnut alkaa sen tarkemmin selittämään mitään. Antaa nyt edes toisen meistä olla se vähemmän stressaava osapuoli. Se pystyy sitten paremmin tukemaan muakin. Ja kun tosiaan ei ole välttämättä vakavaa tai pysyvää. Kyllä mä tietenkin luonteeni mukaisesti ihan pahimpaan skenaarioon olen valmistautunut. Ja opastin sen syömään nyt niitä samoja kalaöljykapseleita mitä itsekin syön. Paha vaan että se ei oikein usko tollasiin, eli ei siis tietoa ole tarpeeksi. Vaikka olen toki selittänyt sille parhaani mukaan. Miehet..
 
Garfield ei täydy sinne asti odottaa (toisinsanoen me muut ei jakseta), katsos päätin siun testipäiväksi jo 20.4 :LOL: :LOL:

Miimii-75 onko teille siis lääkäri antanut tuomion ivf? Itse ainakin olettaisin että noilla simpoilla olisi kai aivan täydet mahdollisuudet tehdä iui?
 
Garfield Tsemppiä piinapäiviin! Toivottavasti sun oireet johtuu kiinnittymisestä ja raskaudesta. Lääkäri sanoi, että parasta on yrittää unohtaa koko juttu ja elää niin kuin mitään ei olis tapahtumassakaan. Mitenköhän se sit onnistuu :LOL: , en tiedä! Mut hirmuisesti plussapuhureita ++++ :whistle:

Dreamer En osaa sanoa, itse olen saanut reseptit etukäteen, mutta tänään sain piikkiopetuksen, kun illalla alan menopuria pistään.

on: 0-ultra takana. Lamautuminen oli tapahtunut ja illalla aloitan pistämään. Vasemmalla puolella näkyi iso keltarauhanen, johon oli valunut hieman verta. Lääkäri sanoi, että keltarauhanen varmaan liukenee tässä kohta itsekseen. Mitään isoa munasolusaalista ei varmaan taaskaan ole tulossa. Lääkäri sano, et n. 5-6 on varmaan realistista. Hieman pisti mieltä matalaksi :( , pelottaa että käy yhtä huonosti, kun ekassa hoidossa. Tyhmää on tietenkin murehtia etukäteen ja tiedän, että yksikin hyvä munasolu voi riittää, mutta...

Mites [/b]Millin 0-ultra kuulumiset? Lääkäri sanoi, että vielä huomenna saan ratsastaa, mutta sitten ei enää. Täytyy nyt sitten paijata huomenna hevosia oikein kunnolla, kun sitten ei toivottavasti pääse piiiitkäään aikaan ratsastaan. Mitään riskejä en uskalla ottaa, jos siirtoon päästään saatikka siitä eteenpäin... Pitää varmaan käydä tallilla heppoja paijaamassa ja hoitamassa muuten =)
 
dreamer1, kyllä noiden reseptien saaminen menee aika viime tinkaan,
kun niitä lääkkeitä harvemmin löytyy apteekeista että saa heti mukaan, jos ei ole
ison kaupungin apteekki.. Kannattaa soitta klinikalle ja tiedustella reseptejä


Garfield, näinhän se on et, eipä niistä oireista tai oireettomuudesta voi
paljon mitään päätellä.. se voi olla kumpaa vaan.
Tsemppiä piinailuun



Nemi, toivotaan että tuosta saaliista hyvä tulee ja niinkuin sanoit 1 hyvä riittää :)


on: ultra takana ja lääkäri ihmetteli että ompas täällä suuri endometriooma,
itsekkin oikein säikähdin että miten se ny niin iso on, kun mulle jäi sellainen
kuva viime kerralla ettei se olis kuin 1cm kokoinen, ja nyt oliski kasvanu 4cm kokoiseksi
hoitsu sitten näytti epikriisiä ja tuumas et samankokoinen se on ollu viimeksikkin
olin vaan itse ymmärtänyt väärin :/
Tuon möllykän takia ei lääkäri osannu sano tuleeko vasemmalta puolen ollenkaan soluja,
Mut oikeella näytti olevan 7-8 mahdollista, pitää ny toivoo et vasen puoliki
sais aikaiseksi muutaman solun niin olis mahiksia saada jotain myös pakkaseen..
Pistäminen tunnosti olevan kohtuu simppeliä, illalla ajattelin aloittaa.
 
Mulle vois päivittää tonne listaan että 1.ICSI:n 1.PAS on toukokuussa viikolla 21.
On tää kyllä kummallista kun kärsii lapsettomuudesta ja joutuu alottamaan e-pillerit. Kävin nimittäin tänään ultrattavana kun ICSI:n jälkeen kierto on venynyt, nyt kp 38 ja vuotoa ei ole näkynyt. Lääkäri totesi että ei sieltä mitään vuotoa ole tulossakaan kun limakalvo oli 2mm, sain yasmin pillerit, joita otan nyt sitten kuukauden ja niiden jälkeen toivonmukaan vuoto alkaa. E-pillereiden aikana alkaa synarela sumut ja kun menkat alkaa niin aloitetaan zumenonit sumujen lisäksi. Lääkkeellinen PAS siis suunnitteilla. Tulispa toukokuun loppu äkkiä, tää odottaminen on kaikkein vaikeinta.
 
Kaikki hyvin täällä kun kävin ultrassa. Illalla tänään alotan pistää, ma verikokeisin että nähdään onko annostus sopiva.

Pelottaa se munasolujen keräyspäivä aivan kamalasti :(
Toivottavasti saan kunnon tropit siihen!
 

Yhteistyössä